onsdag 29 december 2010

Uppåt väggarna...

Jag köpte några fina konsoller och efter en omgång med vit färg har nu några hyllor äntligen kommit upp. I matrummet ovanför skänken där mina Lisa Larsson tomtar och Tilda Nissen står finns en hylla.
Madonnor: Box Flower&Funeral; Ett vitare hem; Madame Nyberg. Liten skål med lock: Vintage House
*
På en krok i köket hänger ett par skridskor modell ä, fyndade på loppis för en tia.
I vardagsrummet har jag en hylla till med lite pynt på...Innan jul gjorde jag ett stort hjärta av Eukalyptus. Dottern undrade om jag hade halstabletter i blomsterpaketet.
Fakirbädd och Jesusbild: Blueness
På den här sista bilden har det tillkommit en änglaljusstake för värmeljus, loppad för en liten slant.
Önskar er fina mellandagar!!!
Kram,
Regina
*
Ps. Jag ska ta en slatt vit färg och måla över alla fula skruvskallar.

19 kommentarer:

Photo by Maria sa...

Så fint på hyllorna och hängaren..
De gamla skridskorna var ju verkligen ett fynd..

Ha nu en fin dag..

Kram Mia

Roses & Angels sa...

Wow dom där är ju jätte fina. Och hyllan med alla söta och fina detaljer vad duktig du är. Kram

Lisas torp sa...

Åh, så många fina hyllor! Jag älskar hyllor, kanske för att inte kan ha så många själv - i stan är väggarna hopplösa, och på torpet har jag ju knappt några väggar - snedtag överallt!

Så mycket fint man kan ha, som du här och just att växla efter högtider och årstider!
Jättevackert!
Ha sköna, lata mellandagar du också!
Krma
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Tack söta för fin kommentar. Vad fint du gjort på dina hyllor. Ha det toppen.
Kram Agneta

Ett Vitare Hem sa...

Åh så fint du har och hjärtat är ju underbart!
Ha en finfin dag!
Kram/Lena

Snäckskalsdalen. sa...

Du grejar så fint, så fint, det ser så genomtänkt och läckert ut.
Agneta kram

Lissboden sa...

Hej Regina!
Jag ser att du har samma konsoller som jag har. Har du kanske köpt dem hos Susanne med din fina butiken Inwhite på Rademachersmedjorna?
Jag har också likadant hjärta som du med eucalyptus:)
Må så gott och ha sköna mellandagar du också!
Kram från Maria

Anna-Lena sa...

Wow, så fint du har arrangerat. Lantligt och smakfullt! Måste nog kika på dina vackra bilder en gång till. Du undrade över hur man gör hjärtan. Jag googlade till Internets ände innan jag hittade på hur man gör. På min pc trycker jag på alt knappen och därefter på 3 knappen. Det fungerar inte på våra bärbara datorer och inte heller på makens mac utan bara på vår stationära. Lycka till!

Passar på och önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!

Kram Anna-Lena

Country Hill sa...

Såå... mycket fint Du har på Dina hyllor och hjärtat var verkligen fint och säkert väldoftande.
Ha en fin dag!
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Ååå va mycket fint!!!!Du har på dina hyllor..Fint hjärta.Önskar dej en skön dag.Kramar Rita ♥

Stina sa...

Sådana där hyllor har vi också. Så fina när man fixat dem själv.:-) Kram Stina

annika sa...

Du är påhittig och pysslig du. Kul med hyllor som man kan variera vad man vill ha framme. Jag har inte varit så pysslig på ett tag. Inspirationen kommer nog snart tillbaka nu i vår...för mycket runtomkring.
Ser att jag har missat flera fina inlägg från dig men magsjukan har tagit det mesta av min energi. I dag har jag ätit lite försiktigt och det gick bra fram till nu i kväll. Får sova och vila magen lite.
Kram

Noll54/Eva-Karin sa...

Vackra hyllor är alltid fint att pynta efter humör!

Ett gott nytt år vill jag önska!

E-K/noll54/DOMMO

Gudrun sa...

Hej Regina!
Eukalyptus ger verkligen en härlig doft, hjärtat var jättefint.

Önskar dig ett riktigt
Got Nytt År.
Kramar från mig.

Vita små hjärtan sa...

Så mycket mysigt av olika slag!!!
Önskar dig ett gott nytt år vännen.
Kram Agnetha

Huset vid ån sa...

Hej Regina!
Hoppas att du haft det bra i mellandagarna!
Tänk att det redan är nyår....
Det känns skönt att vi har en ljus o fin vår framför oss som väntar......
Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
Många Nyårskramar Therese

PS. Jag ska ta bort mina snöflingor snart på bloggen, då kanske det blir lättare att följa min blogg! Jag vet att en del har haft problem när man haft snöflingor på bloggen med det! Jag hoppas att det är det som är problemet annars får du höra av dig igen.....

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Vilket fint eukalyptus hjärta du har gjort.
Jättefint på din hylla, men krukan och Jesusbilden.
Du är duktig på att få det snyggt. Tur för mig som får se allt det vackra hos dig.
Fantastiska skridskor.
Önskar dig en underbar nyårshelg.
Kram Zara

Märta sa...

Du får verkligen till det riktigt snyggt! Jag njuter av dina bilder!
Önskar dig o din familj ett riktigt gott slut och ett riktigt härligt Nytt År!
Kram! Märta

Vardagens guldkorn sa...

Vilka fina konsoller du hittat! Blev jättefint!
Tittar in för att önska dig ett gott nytt år!
Allt gott till dig!
Kram Linda