fredag 3 december 2010

Lycklig!

Jag vet inte hur jag tog detta foto, lite snett och vint, men den här tygtavlan är i alla fall ett måste när det är advent och det har det varit i många år. Jag tycker så mycket om färgerna.
Jag brukar besöka bloggen Himlarum. På bloggen brukar Ann-Helen visa möbler som hon renoverat, dekormålat och som är till försäljning här. För ganska länge sedan hade hon en fågelbur till salu...
Jag kunde inte glömma den underbara fågelburen och tänk att den fanns kvar! Nu står den här på mitt lilla bord i vardagsrummet.
Önskar er en skön helg och en underbar 2:a Advent!
Kram,
Regina

14 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Å så söt. Jag tror faktiskt jag har sett den en gång jag också, men förlänge sedan. Bra köp!
:D

Kram
Emma

Snäckskalsdalen. sa...

Både tavlan och fågelburen var så där underbara i sin färgsättning och riktigt vackra! Härligt.
Kram

Fågel Blå sa...

Åh vilken fin bur!!!!
Förstår om du är lycklig!
Ha en fin ventshelg!
Kram Kathrine

Vardagslycka sa...

Åh, vilken fin bur!!! Vilken tur du hade att den fanns kvar!
Tavlan är också jättesöt, visst är det så att vissa julsaker bara måste få komma fram.
Önskar dig en mysig adventshelg.
Kram, Carina

skifferhuset sa...

Vilken fin bur, förstår att du ville ha, vill oxå ha!! Tavlan jättefin! Ha en bra helg! Kram Iréne

www.mormormu.blogg.se sa...

Underbar fågelbur,
det var nog meningen du skulle ha den,
eftersom den fanns kvar och väntade..

Att tavlan är ett måste förstår jag,
den är ju fantastiskt fin!

Önskar dig en riktigt mysig
andra-advents-helg ;-)

(nu ska jag kika in där du köpte buren)

Kram!

Lisas torp sa...

En jättesöt tavla och fågelburen - helt fantastisk!
Önskar dej också en skön helg!
Kram
Lisa

Bitte sa...

Vilken underbar fågelbur du har köpt, jag förstår att du aldrig kunde glömma den! Nu kommer jag aldrig att glömma den heller, den är makalöst vacker :-).

Din adventstavla är så söt också, jag har också några saker som måste fram för att det ska kännas advent och jul.

Tack för tipset när det gäller min julgrupp, jag tror att det kanske finns en liten chans att orkidén klarar sig. Blommorna på den klarar sig dock inte :-). Idag ska jag inhandla lite mer mossa och fler ljus inför morgondagen... dags att köra igång ;-).

Hoppas du får en fin andra advent!

Många kramar
Beatrice

Lilla hjärtat sa...

Åh så fin bur!!Tavlan likaså.
Ha en fin 2:a advent
Kram från Anna-Karin

Unknown sa...

Hej Regina!
Tusen tack för dina härliga ord i min blogg.Jag är ledsen att jag inte hört av mig på så länge.Ibland tar krafterna bara slut, men idag fick det bli mitt första lilla besök in i bloggvärlden igen, på jag vet inte när....Hoppas det är bra med dig och att du inte har allt för mkt stress runt omkring dig så här i jultiderna, utan hinner hämta andan och njuta av allt det stämningsfulla också.:-)
Vilken charmig fågelbur du fått tag i!Den är underbar ju och i så vackra allmogefärger.Roligt att den var kvar när du nu fastnade för den.Då var det meningen att du skulle ha den :-)
Ha en riktigt skön och fin fortsättning på 2:a adventshelgen!
/Varma kramar fr Karin

Livet på Berget sa...

Hej
Vilken fantastisk bur :). Så roligt att den fanns kvar, den väntade nog på just dig.
Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram
/Sara

Mie fra Mies Mirakler sa...

For et vakkert fuglebur! Helt vidunderlig fint *♥*

linnea-maria sa...

Vilken tur du hade den fågelburen är ju fantastiskt vacker!!! Den är så vacker i sina farger och passar perfekt nu till jul. Grattis till kapet! /Therese

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej igen!
Vad kul att träffa dig idag, tänk att du åkte så långt. Vad mycket fint du visar i din blogg.
Hoppas du är nöjd med sjalen.
Ha en mysig söndag. Vi står i morgon också och hoppas att det kommer mycket folk då:-)
Lägger till dig i min lista.
Kram Susanne