onsdag 15 december 2010

Allting är vitt, vitt, vitt...

Tusen tack för alla fina kommentarer om min Tilda Nisse! Jag är så glad att jag lyckades för så här är det...materialet till Nissen köpte jag långt före julen 2009, den har legat i mitt pysselskåp ända sen dess. Jag har helt enkelt inte vågat börja sy för jag var säker på att jag skulle göra fel och misslyckas. I söndags satte jag mig ner i lugn och ro (haha hjärtat satt i halsgropen) med min Bernina (som inte vågade säga ett knyst) och "vi" läste igenom instruktionerna noggrant 36248 ggr. Kl. 14.47 skred "vi" till verket och kl. 22.14 fick Nisse sista touchen, d.v.s. ögon och rosiga kinder. Maken fick tårar i ögonen för han vet verkligen vilken prestation det var för mig och jag tittar på Nissen flera gånger för jag tror knappt det är sant att det är jag som sytt den.
*
Nu till något helt annat.
I köket har jag en liten paradhanddukhylla. Ovanför den har vi satt upp en ny hylla där jag förvarar lite fynd. Vita och lite cremefärgade kannor. Längst fram står ett kryddset som jag köpt hos Ateljé Skogslyckan. Tur hade jag att hitta en gräddkanna tillhörande min vita servis (assietterna står i tallrikshyllan). Smörasken/lockskålen hittade jag på Kupan.
Mitt allra senaste fynd är en vit terrin fyndad på Myrorna för...ja gissa hur mycket jag fick betala? Är det någon som vågar sig på en gissning?Önskar alla besökare och kommenterare en fin torsdag! Men, ta det försiktigt i trafiken, det verkar bli riktigt ruskväder i stora delar av vårt land. Tina Turner (rallytjejen från Värmland) gav det goda rådet att man ska köra som om man har ett okokt ägg under både gas- och bromspedalen när det är halt och man får inte ha sönder det;-)
*
Kram,
Regina

13 kommentarer:

skifferhuset sa...

det var ett bra råd Tina Turner gav, det ska man nog använda sig av! Din hylla med alla loppisfynd är så mysig och terrinen, vågar man gissa? 10 kr!!! Ha en fin dag! Kram Iréne

Ett Vitare Hem sa...

Åh fick du fatt i en vit terrin, lycka!
ja du ska vara så stolt över din nisse vännen, vet ju innan hur du berättat att symaskinen och du var fiender ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Lisas torp sa...

Så många vackra vita saker du har! Ser att du också har en hel del kannor! Oj, den terrinen var otroligt vacker! Svårt att gissa priset- ibland kan man ju verkligen göra fynd på Myrorna!
Här i Sthlm snöar det också, så det gäller att hålla sej inne så mycket som möjligt, och köra bil slipper jag som tur är!
Önskar dej också en fin torsdag!
Kram
Lisa

Penseldraget sa...

De är så fint att samla vackra saker på hyllor...ja, idag får vi ta de lugnt bra tips av tina där =)
kram pia

Roses & Angels sa...

Härligt med en hylla fullt med vackra vita saker. =) Kram

Photo by Maria sa...

Ja Tina Thörner vet vad hon snackar om.. Jag är en livrädd mamma nu när sonen är ute och kör, han har ju bara haft körkort i 1½ månad..

Säkert gav du inte många kronor för den så jag gissar på ynka 20:-, kanske lite lite men jag gissar på det :-)

Ha nu en fin vinterdag..

Kram Mia

Marie//Tekla Maräng sa...

Grattis till din Tilda Nisse...
Vad många vackra vita ting du har.
Kramar:)

Anette sa...

Så fina saker du visar! Vågar nästan inte gissa vad du gav för terrinen men kanske en femtiolapp. Köpte själv en för 75 kronor tror jag...
Bra råd från Tina Turner! Nu ska jag snart ut på vägen o då ska jag tänka på det...
Kraaaam/Nettan

Elsa och Helena sa...

Oj så mycket vackra vita saker på din hylla! Kan inte gissa vad terrinen kostade men antar du gjorde ett fynd. Har själv länge letat efter en sådan fin!!

Kul att du också vann fina tofsarna av Lena. Kika gärna in hos mig får du se vad jag hittade på med mina:)

KRAM Helena

Inspiration i vitt sa...

att samla ihop sitt vita gamla porslin i en härlig grupp är såå fint, din terrin är underbar och ett jättefynd förstår jag. Du är så duktig som pysslar och ståri, så härligt. Kram på dig/Ingela.

Anonym sa...

Mycket vitt och fint har du. Terriner brukar inte vara billiga precis, du har säkert gjort ett fynd!
Din nisse är jättesöt, duktiga du! Nu är ni ju verkligen vänner, du och Bernina.

Ha det gott.
Kram Eva-Mari

Huset vid ån sa...

Hej Regina!
Hoppas att du haft en bra vecka.
Tänk att det är julafton om en vecka, kan inte förstå det riktigt eftersom det har gårr så fort.....

Vad fint du har det på din hylla med allt vitt porslin, jag gillade din terrin jättemycket, en sån står högt upp på min önskelista till tomten....Fniss!

Hoppas att du får en fin o stämningsfull adventshelg!

Julkramar till dig/Therese

Snäckskalsdalen. sa...

Underbara saker visar du, det ser så fint och prydligt och läckert ut.
Agneta kram