söndag 5 december 2010

Hej mitt vinterland!

Vet ni...jag har haft sovmorgon idag, vet inte när det hände sist. Sååå skönt! I går var jag på julmarknad hos Petra (Romantiska hem) och det var helt underbart. Vilken härlig stämning och så många trevliga säljare/bloggare som sålde sina vackra och "goda" alster. Härligt resesällskap hade jag också Annika (Ditten och datten) och hennes dotter, den bästa chaffören. Idag var det så dags att tända det andra ljuset.
Innan den sena frukosten tog jag en promenad i mitt vita, vackra vinterland. Det är sagolikt ute...ser ni hur väl inbäddad min sommardröm är?
Nu måste jag sätta fart för vi ska ha kalas här hemma. Lilla dottern fyller 17 i morgon, men vi firar med släkten idag.
*
Önskar er en underbar andra advent och en fin början på en ny vecka!
Kram,
Regina

21 kommentarer:

skifferhuset sa...

Å vilka vackra vinterbilder du har tagit! Roligt när man får gå på julmarknad, här vi bor är det alltid julmarknad på mina jobbarhelger, förstår inte varför.....! Hoppas födelsedagskalaset blir lyckat! Ha det bra! Kram Iréne

Bitte sa...

Vilket vackert sagolandskap du har runt omkring dig! Man kan nästan tro att man hamnat i Narnia :-).

Jag kan tänka mig att det var mysigt på julmarknaden!

Ha en fin andra advent!

Många kramar
Beatrice

Mie fra Mies Mirakler sa...

Så vakre vinterbilder! Gratulerer med datteren din *♥*

Viola sa...

Kan tänka mig att det var en upplevelse, vilka vackra vinterbilder du bjuder på idag, hoppas du har en fin adventssöndag och du..tävling igen hos mig, kramen

bokhyllan sa...

Men så himlans fina vinterbilder! Vackert!
Gillar adventsljusstaken.
Kram på dig.

Vit som snö sa...

Så du hade turen att kunna åka till Petras julmarknad...det blir jag lite avis på. (o du blev avis på mina lediga dar;) Tur att vi då båda verkar ha haft kul för oss:)
Hoppas ni fyndade.
Vintrigt har ni också ser jag...
Ha ett trevligt kalas och en fin andra adventshelg!
Kram Cilla

Lilla hjärtat sa...

Åh, var du där på marknaden, så kul!!!
Hoppas att firandet av dottern gått bra.
Önskar dig en mysig adventskväll.
Kram från A-K

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka helt fantastiska vinterbilder, ja, jag tycker det är så vackert med snö! Underbart, rent och fint! Och romtantiskt!
KRam

Livet på Berget sa...

Önskar det samma till dig. Så fantastiskt vackert ni har ute! Roligt med marknad, det ger verkligen julstämning. Grattis till din dotter!
Kram
/Sara

annika sa...

Tack för trevligt sällskap! Det gör vi om.
Vilka vackra promenadvyer du har. Ser din inbäddade sommardröm.
Hoppas att dotterkalaset gick bra. Själv har jag bakat och varit på Stortorget på julkonsert. Den kan ses på julafton tror jag.
Kram till dig.

Roses & Angels sa...

ÅÅÅ du har varit på den fina marknaden!! Inte ett dugg avis inte. Synd att man inte hann =(. Tack för att du deltog vännen. Hoppas du haft en fin helg och andra advent. Var säkert en massa vill ha saker på marknaden KRAM

Photo by Maria sa...

Ibland önskar jag att jag bodde liiite längre upp i vårt avlånga land, helst när det har varit en sådan fin julmarknad.. Ni måste haft en härlig helg..

Kram Mia

The Joy of Nesting sa...

Oh My Little sister it looks just like a beautiful glass snow globe!! But I am so happy that I am not the one inside the globe!!! I would much rather make sand angels then snow angels!!! :)

Pattie ;)
Mazatlan Mx.

Unknown sa...

Vilka fina vinterbilder du har tagit, vi har allt ett vacker vinterland. Nu när tempraturen ökat lite utan att bli plusgrader och blask går det ju även bra att vara ute.
Älsar verkligen din vackra fågelbur från tidigare inlegg, vilken tur det fanns kvar.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anonym sa...

Så kul med en utflykt med likasinnade vänner! Förstår att det fanns mycket vill-ha-saker där.

Vilken underbar fågelbur du köpt... och tänk att den var kvar och väntade på dig!!

Kram och ha en bra vecka.
Eva-Mari

Elle sa...

Hej mitt vinterland ♫ nu är jag ♪♪♫ här!!
Fast ungefär lika insnöad som på dina bilder. Upp till knäna! Men visst är det vackert!
Väntar på solsken, då ska jag ut och fota!
Här snöade det oavbrutet i 24 timmar, så vi kom inte iväg på någon marknad.

Ha en fin dag!
Kram Elle
(fram med snöskyffeln nu, det snöar i din blogg!!!)

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen.
Så fina bilder.
Jag var också dit, alldeles efter er.....
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Hanna sa...

Härliga vackra vinterbilder.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till dottern, hoppas hon får en rolig födelsedag. Så vackra vinterbilder, på foto älskar jag vinter. Du är den första jag läser hos som varit hos Petra, jag åkte ju aldrig. Var hundvakt.
Ha en fin vintervecka
Kramar
AnnaMaria

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka vackra bilder och så kul att få träffa er hos Petra, vi hade en underbar helg!
Ha en fin kväll!
Kram/LenaS

Britt sa...

Grattis, jag såg att du vann de fina handdukarna! Lyllos! ;-)

Vilka underbara vinterbilder.

Kram britt