måndag 13 december 2010

Nu har jag överträffat mig själv=)

Först måste jag visa mina fina vinster som jag vunnit. Jag vann första pris hos Barbro med bloggen Broderamera Barbrok och valde de vackra broderade linnehanddukarna. Jag önskade en med vit text "kök"...
och en med röd text "God Jul". Den blev så fin att hänga på tallrikshyllan.
Sen vann jag jättefina tofsar i riktig Maria Montazami-stil hos Lena med bloggen Country Hill. Först trodde jag att det skett ett misstag för jag såg bara den fina julgästhandduken när jag öppnade paketet, men Lena hade lagt tofsarna inuti den.
Jag köpte nya gardiner till matrummet till första advent. De är inte "juliga" på något sätt och det var med avsikt för att kunna användas lite längre tid än bara under julen. Men nu är de juliga, tofsarna blev pricken över i.
Tack Barbro och Lena för de fina vinsterna!!!!
Ni är ju några som följt mig ett tag och vet min ångest när jag sätts vid en symaskin. Samtidigt är jag envis och vill utmana mig hela tiden...och nu har jag nog överträffat mig själv. T o m min gamla Bettan - höll jag på att säga - Bernina menade jag, var nog alldeles chockad för hon (är de femininum?) sydde så fint och tuffade på utan ett ljud...får jag presentera Nisse! Jag har sytt en alldeles egen Tilda Nisse....
Hoppas att ni haft en fin Luciadag. När jag åkte hem idag fick jag stanna för att släppa fram Luciatåget, det var två hästdragna vagnar, först med Lucia och några tärnor och sen en med resten av tärnorna. Sen har vi förstås mumsat Lussekatter=)
*
Kram,
Regina

27 kommentarer:

Lissboden sa...

Hej Regina!
Grattis till din fina vinst, vilket vackert broderi!
Du har varit jätteduktig också och sytt så fint ser jag.
Jag ser också att du har fina Himlagardiner. De är så vackra och förstås lite för dyra för att bara ha till jul.
Ha en bra vecka!
Kram från Maria

Rummet för välbefinnande sa...

Vilken tur du haft! Tänk, jag har allt haft lite tur jag också faktiskt, men har inte hunnit med att fotografera och lägga in bilder bara. Det har varit hektiskt ett tag här, men jag hoppas snart vara i fas igen. Det vore ju för gott att få landa lite och bara njuta av en go skogspromenad.
Men, lucia njöt vi av framför tv:n i alla fall. Det blir ju så när barnen blir stora...
Ha det riktigt bra och jag hoppas du njöt av luciatåget du också där i bilen :)
Kram Mia

Roses & Angels sa...

MEN grattis till alla dina fina vinster. Vilken tur gumma du är. Hoppas du haft en fin Lucia. har varit och kikat på min yngsta som hade Luciatåg på förskolan. SÅ söta och duktiga barn. Ha en fin kväll Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Vilka fina vinster. Tofsarna hängde jättebra på gardinerna. Jag har också börjat gilla tofsar. FÅr se när det blir några köpta.

Vad duktig du är som har lyckats sy en så fin Tilda nissa. Jättefin

Kram Teres

Lisas torp sa...

Grattis till så fina vinster - vilken turgumma du är!!!

Så fin din tomte är, du kan gott vara stolt!
Kram
Lisa

annika sa...

Dubbelgrattis till fina vinster! Så kul att vinna såna fina saker.
Men Regina...har du sytt! Vilken söt Nisse! Nu imponerar du på mig. Visst är de roliga att sy och framförallt att ha dem.
Snygga gardiner också....
Jag var på Lucia med den skolan som jag jobbat 26 år i. Sen var det kaffe med Lussekatt...mysigt.
Kram

Kram

barbrok sa...

Jamen titta, den hängde ju jättebra på din tallrikshylla. Tofsarna var jag också "spekulant" på, de är jättefina.
Kram
Barbro

Vit som snö sa...

Grattis, ljuvliga vinster!!!
Och så imponerad jag blir av din Tilda-Nisse!!
Så fint sydd. Jag har två stycken som ligger och väntar på att sys... men jag tror dom kommer ligga kvar i lådan mååånga år;) Jag är inte ett dugg bra på att sy!
Ha det gott!
Kram Cilla

Photo by Maria sa...

Jisses vad du är duktig på att sy..Så himla fint..

Grattis till de fina vinsterna..

Kram Mia

Ett Vitare Hem sa...

Grattis till de fina vinsterna och nissen är ju helt underbar vännen!
Ha en fin dag!
Kram/LenaS

linnea-maria sa...

Oj vad många vinster!! Vilken turfröken du är :) Din Tilda Nisse är jättefin Många kramar /Therese

skifferhuset sa...

Grattis till dina fina vinster! Hm tror allt att du kan sy! Så fin Tilda docka! Kul när det blir bra, då får man blodad tand! Ha en fin dag! Kram Iréne

Nellie sa...

åh så fin Tilda-nisse! Visste inte att de fanns i en så stor storlek? Har du köpt nissen som ett set m mönster o tyg etc? Eller hittat i ngn av böckerna? Blir jättesugen att försöka jag med! MVH Nelie

Elle sa...

Grattis till vinsterna!
Snygga tallrikar också...

Vadå ångest? Din Tilda Nisse är väl mer än perfekt???
Jag har också haft funderingar på att utmana mig själv med en liknande nisse. Hade du mönster eller körde du efter egen design?
Jätteduktigt, kan inte säga annat!

Ha en bra dag!
Kram Elle

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Meeeen va duktig du är! Den blev jättefin!!

Country Hill sa...

Så roligt att Du tyckte om tofsarna blev ju bra där på dom fina gardinerna.
Tildan är ju så fin ser att Du är duktig att sy min symaskin heter också Bettan även om det inte är en Bernina.
Ha det gott!
Kram Lena

Vintage House sa...

Hej
Sådan tur du har haft, mycket fina handdukar:)
kram sandra

Skogslyckan sa...

Men grattis till dina fina vinster. Nu har du också ett hem pyntat med Barbros fina handdukar. Oj vad mycket jag missat de här dagarna, riktigt mysigt att urfa runt så här på kvällen...nu drar jag vidare, Ha en fin onsdag!
Kram Pia

Bitte sa...

Vilka fina vinster! Kökshanddukarna var bara för underbara, och tofsarna blev så fina där på gardinen :-).

Vad duktig du är på att sy, jag gillade din jul-Tilda! Själv kan jag knappt sy raksöm... ;-).

Ha en fin onsdag!

Många kramar
Beatrice

Snäckskalsdalen. sa...

Gratulerar till vinsterna, fantastiska saker! Du har flyt, du! Det blev verkligen jättefint med handdukarna och med tofsarna.
Sen har du ju sytt också, så fint! Hur blir det så slätt och fint när det är så smått, förstår inte, händig är du!
Agneta kram

Stina sa...

Jag fastnade så för ditt bakbord här under. Det ser ju hur härligt ut som helst.:-) Kram Stina

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Du kan ta och slänga ut den däringa ångesten genom dörren!
Du är ju en fena med Bettan!
Superfin tomte!

Å du grattis till de fina vinsterna!

Kram Mimmi

Alice & Elvira sa...

Du har så fin blogg! Och grattis till de tjusiga vinsterna :)

Tänkte jag skulle meddela att din kyrkokandelaber nu är skickad, har även mailat så mer info finns där :)

Ha det så gott! Kram Catarina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis, jättefina handdukar, och att tofsarna är fina vet jag. Jag vann ju liknande hos Lena också. Det var fint som du hängde dom på gardinen, bra tips. Och vilken stor superfin tildatomte du sytt, den tycker jag du sydde väldigt bra.
Kramar
AnnaMaria

heavenandearth sa...

Vaddå ångest vid symaskinen..?
Den ser ju otroligt välsydd ut!!!
Jättefin!!

Grattis till alla priserna!
Vad fint det blev med de färggranna tofsarna mot de ljusa gardinerna!
Handdukarna är skitsnygga!!

Önskar dig en skön kväll!
Kramis! Iréne
PS: Tävling hos mig om du har lust!

nina/nice sa...

Grattis till jättefina vinster!
Vilka vackra broderier!
Supergullig Tilda Nisse!
Det var verkligen bra gjort ;)
Kram Nina

Handgjorda drömmar sa...

Hej!
Vad duktig du är!! Din TildaNisse var bara sååå fin. Ser att du o Bernina kommer överens alldeles förträffligt :)
Å vilka fina vinster! Kökshanddukarna blev jag riktigt ordentligt avis ;) på.. Grattis!!!
Ha en fin kväll! Nu ska jag ut i kylan med lilla Nisse.....
Kramar