lördag 18 december 2010

Julen smyger närmare...

Nu är det mindre än en vecka kvar till jul, kan någon tala om var hösten tog vägen?;-) Det pyntas lite här och där, känner mig mest vimsig. Julstök måste betyda att det är stökigare än vanligt, eller? Sovrummet har fått lite jul...i fönstret samsas ett julrött plåthjärta med de doftpellisar som inte fick rum i förrådet...
Ett par änglavingar och min tvärflöjt har också kommit fram...
Ska försöka hinna kika in hos er mellan paketinslagning, godistillverkning, pyntning och annat julstök. Önskar er alla en underbar 4:de Advent!!!
Kram,
Regina

20 kommentarer:

Norregård sa...

Så julfint hos Dig;o)
Änglavingarna, vill ha!!!!

Kram Malin

LjuvligtLantligt sa...

Ja jag ÄLSKAR att åka pulka..enda nackdelen är att jag hatar att gå upp för den j-vla backen igen! ;)
Nu håller jag på att fixa till godis-skänken..bilder kommer när vi fyllt på den mer..*ler*
Kram på dig vännen//Git.
ps. jag vimsar oxå mest runt med allt pynt..har ingen harmoni alls med det där i år känner jag..

annika sa...

Dina bilder är så fina...gillar dem. Vingarna är ljuvliga.
Här är det lite rörigt just nu. Jag har sytt hela dagen med Quiltföreningen och i kväll kom den lilla familjen hit. Helt plötsligt börjar lilla Malva att kräkas. Efter en dusch och lite bus så händer det en gång till. Samtidigt kommer några andra hit. "Nej, nu måste vi nog sätta oss en stund", sa mannen efter att vi röjt efter det oplanerade. Så i morgon får vi ta itu med lite julbestyr.
Kram

Hannis sa...

Vilka vackra vingar!!
Härligt med julstök, det hör ju till.

Fattar inte riktigt vad tiden tar vägen överhuvudtaget...
Känns som att jag hoppar mellan Måndag & Fredag mest hela tiden=))

Kram Hannis

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint det var med tvärflöjten till änglavingarna. Mina stora änglavingar har *peppar peppar* katterna låtit bli än.

Kram Teres

Nyanser av vitt sa...

Vad fint du pyntat och vilken gullig kommentar du lämnat hos mig :O)
Kramis

Livet på Berget sa...

Vilken underbar header du gjort! Otroligt stämningsfull!
Fina bilder!
Önskar dig en fin fjärde advent!
Kram
/Sara

Photo by Maria sa...

Ja var det inte höst nyss?? Tiden rinner iväg med en flygande fläng..

Ha nu en fin fjärde advents kväll..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jättefint rött hjärta, och så fint det blev när du hängde flöjten på vingarna.
Adventskram
AnnaMaria

Penseldraget sa...

Åhh så finat du pyntar o står i =) så fint med flöjten o vingarna...vill önska dig en skön start på julveckan
kram pia

Gudrun sa...

Så mycket mys du har gjort. :)
Fina bilder.
Ha en fin vecka.

Bitte sa...

Tack för din fina kommentar hos mig angående Noomi! :-) Visst är beaglar underbara hundar, jag förstår att du saknar din Jeppe! Jag kan inte få nog av mina "bäbisar", speciellt inte av deras öron och varma blickar :-).

Vad juligt och fint du har det hos dig, det var så vackert med änglavingarna och tvärflöjten. Instrument passar otroligt bra som juldekorationer, hur kommer det sig egentligen? Jag hade så söta och verklighetstrogna små fioler (granpynt), men de har varit försvunna de senaste åren, tråkigt nog.

Ha en fortsatt fin fjärde advent!

Många kramar
Beatrice

Emelie sa...

Hej!

Här tror jag att vi lyckats fått lite rätsida på stöket idag...Äntligen! MEn än återstår en del att göra...såklart! ;)

Ha det gott! Emelie

Anna-Lena sa...

Så fint du pyntat på din hylla. Vackert med vingarna och tvärflöjten. Undrar just var mina vingar är, får nog leta fram dem nu.

Hoppas att du får en fin julvecka med massor av mys!

Kram Anna-Lena♥

Inspiration i vitt sa...

Julstök hahaha du har så rätt, visst betyder det stökigt till jul för det är precis så vi har det just nu. Hur jag än försöker organisera upp det hela så blir det bara värre hahaha.
Vilken underbar tvärflöjt du har, sååå fin nu till jul. Känner igen kortet oxå hihi. Kram på dig/Ingela.

Lilla hjärtat sa...

Så fint med vingarna och flöjten.
Ja nu är det lite julstökigt här men mysigt
Kram på dig
// A-K

The Joy of Nesting sa...

And a Happy 4th Advent to you Little Sister!!

I'm trying to get caught up on blogs visits now that the Surgery is over and went very well. I can still see and even retained my close up vision!! Now I must race to finish holiday preparations!!

Pattie ;)
Mazatlan Mx.

PS I"M soooo proud of you, and your new found sewing talents!!! My Gosh that makes up sewing/jewelry making sisters!!! Yeah!!

bokhyllan sa...

Önskar dig detsamma!
Ha en fin dag.

Vita Lyckan sa...

Jaha. Jag får kapitulera. Det svider lite, men jag gör det ändå. Normalt brukar jag tycka att änglar och sånt är trams. (Jag är lite fyrkantig och karg av mig.)

Men dina änglavingar är HELT FANTASTISKA!!!! Jag är beredd att göra en total pudel! Går det att köpa sånna där fantastiska saker någonstans?

Kram, Karin

Verasantik sa...

Hej.

Va fint det blev med hjärtat och sidenbanden...Pyssliga du! Allt är bra med lilla Bella hon fick träffa sin uppfödare i helgen och hon tyckte att hon var såååå fin..Skönt med gott betyg:-). Snart är det jul och semester..skidor i Lofsdalen väntar. Skönt. Hoppas ni får en skön och vilsam jul och hinner njuta av allt fint som du gjort hemma.
Stor Julkram från Eva.