måndag 20 december 2010

Jag är förälskad och änglar finns!

Lördagen i tredje advent var vi i Gävle och hälsade på sonen och flickvännen. Passade då på att besöka den mysiga butiken Madame Nyberg. Därifrån följde det med vackra ting, bl.a. detta vackra hänge.
Nya Hyacinter har inhandlats och planterats. Nya soppterrinen får stå här på skänken i matrummet. Men hörni vad är det som skymtar där bakom terrinen...
Jo det är min förälskelse och det finns en så rar ängel som ordnade så vi blev ett par;-)
Jag satt och surfade på nätet och fick se en bild på denna ljuvliga kyrkokandelaber...
...få se nu butik Salsa Inredning...i Malå, var ligger det...aha...86 mil härifrån...neeeej...och ingen webbutik...
...det finns ett telefonnummer, jag chansar...
...och får prata med den allra raraste ängel, Catarina...Javisst kan jag skicka den till dig!!! Tre dagar senare står den här hos mig. Tusen tack Catarina!!! Och tack för de ljuvliga servetterna!
Catarina har en blogg den var ny för mig, men det visade sig att hon har besökt mig. På Catarinas blogg visar hon saker som finns i hennes butik och är det något som man är intresserad av går det bra att kontakta henne. Bloggen heter Alice och Elvira.
Önskar er en underbar julvecka!!!
Kram,
Regina

35 kommentarer:

Livet på Berget sa...

Den var verkligen fin! Så gulligt av henne att hjälpa till!
Ha de gott!
Kram
/Sara

Cathrine sa...

jätte fin ljusstake. Jag hade också ett inlägg gälande änglar igår och välkommen in till mig och vara med i utlottningen av en liten ängelberlock

Kram Cathrine

Mie fra Mies Mirakler sa...

Takk for din morsomme kommentar hos meg i dag, jeg fikk meg en god latter om morgenen :D Tenkte jo ikke på at du hadde samme navnet som min gamle komfyr! hihi! Ville nok ikke kastet deg ut av huset nei ;)

Så nydelig du har pyntet hyacintene med små fugler og perler, utrolig vakkert. Og den fine nye lysestaken din var bare skjønn også. Gode bilder å hvile øynene på. Riktig god førjul til deg også :) *♥*

annika sa...

Du är rolig du....men den är fin din förälskelse.
Din byrå är så fint stylad med de vita krukorna. Måste nog skaffa lite nya hyacinter. De vi köpte hos Nina har slagit ut i helgen och kommer vara lite vissna under julen.
Jo...igår blev en tvättaredag men det var lugnt för övrigt. Malva var krokig hela dagen i går och för en stund sen kräktes hon igen.
Hoppas att det inte kommer mer nu.
Jag jobbar här vid datorn i dag och tittar på Skolverkets film om Lgr 11...nya läroplanen.
I kväll ska vår kör medverka i Nikolaikyrkan, tillsammams med fem andra körer ska vi sjunga in julen. Det blir kul för det är allsång och inte så högtidligt...hoppas jag.
Kram

Lena/isklockan sa...

Hej!
Vilken mysig blogg jag hittade. Tänkte fråga hur du gjort för att få in dina stora snöflingor på din blogg. Jag hittar bara små att sätta in. De stora är ju så fina. MVH Lena/isis

Nyanser av vitt sa...

Så himla gulligt av henne.
Kram Agneta

Alice & Elvira sa...

Det blev såå fint på din skänk, och det är så roligt att höra att du är nöjd! :) Tusen tack än en gång snälla du för det vänliga orden, det värmer verkligen! Kram Catarina

Anette sa...

Alltså så fin kandelaber! Roligt att sådana änglar finns...
Ha en skön julhelg nu om vi inte "hörs" något mer.
Kraaaaam/Nettan

Roses & Angels sa...

Helt underbara bilder du tagit på så fina saker. Tack för dom värmande orden om almanackorna. Hoppas du haft en fin helg. tack också för dom värmande orden om reportaget. Hihi. Tack. NU ska jag passa på att ta en liten bloggpaus. ÖNSKAR DIG därför en riktigt god och underbar jul. Hörs någon gång efter jul. STOR KRAM PÅ DIG ♥

Anna-Lena sa...

Åh, jag förstår att du är förälskad! Har ett vagt minne att jag sett den på bild i några andra butiker. Helt underbar är den och passade så fint på din skänk!

Kram Anna-Lena

idémakeriet sa...

Hej,
Ditt paket är på väg, hoppas du blir nöjd med dina saker.
På tal om din fina kyrkokandelaber gillar jag den också jätte mycket.
Country by mail sålda dessa också och spanade på de i flera veckor, precis när jag hade bestämt att köpa en till mig själv var de höga utsålda men jag fick istället köpa en låg variant, också mycket fint.
Härligt att du fick tag i din, visst finns det änglar, man får bara öppna ögonen för att se de.
Ha det nu jätte skönt och ha en jätte skön Jul.
Kram gerda

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad mysigt du berättar för oss.

Jag älskar butiken Madame Nyberg och besöker den varje gång jag är till Gävle.

Kram Teres

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej Regina!
Vad fint du har det och kandelabern var bara såå fin. Jag börjar väl få lite julfint, men det har varit mycket jobb både som lärare och med våra julmarknader och beställningar.
Ha en fin julvecka!
Kram Susanne

Norrfrids Eija sa...

Kandelabrar i alla dess former är sköna, passar året om...din var extra fin!
Eija

Fågel Blå sa...

Åhh så fin denna kandelaber var!!!!!'
Vill ha!!!!
Fniss!
Får allt gå ut och titta på hennes sida!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

Lissboden sa...

Hej Regina!
Vilka vackra saker du hittat och så fint de passar hemma hos dig.
Ha en fin julvecka med lagom med stress!
Kram från Maria

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nu är jag ute och traskar runt hos mina vänner... och här hos dig var det mycket att läsa ifatt. Det har hänt massor sedan jag var här sist.
Och vilken tur du hade med kandelabern! Den är jättefin... Tittade på sådana hos Violan, men jag köpte ingen då. Det ska ju räcka till mycket den här månaden...:)
Kram
Marie

Bitte sa...

Vilken underbar kandelaber du har köpt, terrinen är så fin också! Och vilken bra service av butiksägarinnan! :-)

Jag njuuuter av alla vackra bilder från din skänk... :-).

Ha en fin tisdag!

Många kramar
Beatrice

Vit dröm sa...

Vilken fin kandelaber och vad snällt av henne att skicka den på posten till dig!
Jättefina bilder!
Kramar Anna

Snäckskalsdalen. sa...

Vilket fint arrangemang, fulländat vackert. Roligt att få till det så fint.
Agneta kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh de är så fin den ljusstaken, kikade på dne hos Gårdsromantik när jag beställde mina julklappar ;o)
Ha en finfin eftermiddag!
Kram/Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint hänge och hyacintkruka, och din nya ljusstake är verkligen något man faller pladsak för. Den är jättefin, just att den är vit gör den så himla fin. Man blir ju så glad när man råkar på så snälla och hjälpsamma butiksägare.
Ha en härlig julvecka
Kramar
AnnaMaria

Marie sa...

Underbart vacker kandelaber!!! Härligt när folk är hjälpsamma, då blir man sååå glad!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie

Viola sa...

Kan tala om att Violan säljer dessa i två modeller och kan lova att dom inte kostar speciellt mkt, så jag har sålt masor utav dom..:-) rara saker du fick med dig hem, GOD JUL om vi inte hörs innan jul, kramen

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Rebecka.
Men så vacker kyrkoljusstake du köpt, visst är det roligt att få köpa något nytt ibland.
Har kollat på dina vinterbilder, med snö på träd, de gör mig andlös, så magiskt vackert, woow.
Sen din bilder på frostiga blad, jag bara älskar dem.
Du har också juldekorerat så jättevackert hemma i ditt hem.
Nu önskar jag dig en underbar jul och tackar med de varmaste kramar för alla dina fina kommentar under året.
Zara

Min Skattkammare sa...

Hej Regina!
Vilken söt bild du har överst på sidan!
Vill önska dig en riktigt mysig och God Jul!
Kram på dig!
Kicki

Änglarnas hus sa...

Det blev riktigt snyggt med den kandelabern hos dig!! Den är såå fin!!

Jag hoppas att du har en rofylld tid nu före jul och att jul helgen blir underbar!!

God Jul!!

Kramis Sanne!!

Mariette sa...

Hej Regina!

Tack söta du!!

Jag kan förstå att du är glad för den ljusstaken, det är ju bra att man kan köpa även fast att butiken inte har nätbutik, vi skickar också när folk ser något, det är bara roligt!

Nu önskar jag dig en riktigt fin och GOD JUL!

Kraam Mariette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Igen REGINA!!
JAG BER OM URSÄKT FÖR ATT JAG SKREV FEL, JAG BLANDAR IHOP DE TVÅ NAMNEN, TROR JAG ÄR LITE ORDBLIND, HOPPAS DU FÖRLÅTER MIG.
Önskar dig en underbar jul igen, med många fina stunder.
Kram Zara

Elle sa...

Tack snälla du för dina stärkande kommentarer!

Klart det finns änglar, särskilt nu kring jul!
Din soppterrin är precis i min smak. En dag kommer jag också att ha turen att "springa på" en liknande.
Men först ska vi klara av julstressen.
Lille 8-åringen kom just till mig och önskade mig god jul! Blev lite besviken när jag sade att det var en dag för tidigt...*ler*

Ha en skön dag!
Kramar Elle

Anonym sa...

Jovisst, änglar finns!
En riktigt god och glad julhelg önskar jag dig!

Julekram från Eva-Mari

Else´s Bod sa...

Ja god jul min vän!!!
Kram Lisa

Nyanser av vitt sa...

GOD JUL. Mys tillsammans nu
Kram Agneta

Rummet för välbefinnande sa...

Jag önskar dig en riktigt GOD JUL!
Hoppas du får några riktigt härliga dagar!
Kram kram Mia