söndag 12 december 2010

Bakbordet

Hej på er!
Usch vad jag tycker det är jobbigt när arbetet tar massor av tid och tankekraft, samtidigt som jag vill ha ledig tid till att mysa till det inför julen. Det är ju inte bara pyntet, det är ju även julshopping, julklappar och planering av mat som ska rymmas på det få timmarna som blir över.
Min Amaryllis har slagit ut. Den första stängeln har sex stycken klockor. Det enda jag visste var att jag köpt en vit Amaryllis, men jag blev alldeles salig när det visade sig att blomklockorna är limefärgade längst in.
Om ni undrar varför bilderna är lite "gryniga" beror det på att jag lekt med min "gamla" kamera. Det är en kompaktkamera som det går att göra manuella inställningar på. Kul tycker jag=) Nedan följer några bilder på mitt bakbord som ändrar utseende titt som tätt. Alla fina karamellpåsar/strutar köpte jag på julmarknaden hos Petra. Det är Ingela som gjort de vackra marknadspåsarna. Glöggen är inhandlad på det stora möbelvaruhuset.
Igår var vi i Gävle hela dagen och hälsade på äldsta sonen och flickvännen. Vi passade på att handla lite julklappar också.
*
Önskar er en underbar tredje advent!!! Jisses vad fort det går!
Kram,
Regina

16 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad fint du har det bland karamellstrutarna och burkarna. Ser ut som en gammeltidens jul.
Julen kommer ändå trots att man inte hinner allt man vill. Det viktigaste är att man mår bra och inte stressar sönder julen

Kram Teres

Viola sa...

Vilka härliga bilder så du ar på denna underbara julmarknad, hoppas du får en fin adventssöndag, KRAMEN

Hoffmans Design sa...

Så fint du har gjort riktigt juligt.
Ha en bra söndag Kram

Madame Nyberg sa...

Va fina bilder du bjuder på.
Va kul att du tittade in hos mig och va glad jag blir att jag "nästan" kände igen dig.
Bättre lycka nästa gång......
KramKram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin amaryllis, och väldigt fina godisförpackningar.
Skickar en adventskram till dig
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Fina bilder på en vacker amaryllis.. Och så fina godisförpackningar..

Kram Mia

annika sa...

Så fint du har det! Håller verkligen med dig om att arbetet tar mycket tid och kraft nu när man vill så mycket annat. I morgon är det Lucia och det är vackert och njutbart. Tog en tur till Wadköping i dag igen och träffade Lena. Malva var kinkig så vi fick snabbt ta oss därifrån så att det blev lite lugnare och somnade.
Kram

Inspiration i vitt sa...

precis så där gillar jag när det ser ut, att fösa ihop gamla saker i en hög är det bästa jag vet. Så mycket nostalgi på en gång. Kul att du visar påsarna, glöm inte att fylla dom när de tagit slut hihi.
Jaa det är då sannerligen inte mycket tid man har över till det där allra mysigaste, alltid stressigt inför julen. Kram på dig/Ingela.

bokhyllan sa...

Mycket vackra bilder! Fantastik amaryllis. Vacker som en dag. =)
Kram.

Emmas utsikt sa...

Wow så många fina detaljer. Och bilderna på Amaryllisen är läckra, nästan lite provocerande om du förstår.

Jag tycker också att tiden inte räcker till och jag som inte ens är i jobb just nu... hua mig...

Kram tjejen,
Emma

Verasantik sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen.
Sååå mysiga bilder...
Hos Petra var ju så mysigt!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Verasantik sa...

Hej.
Glömde i förra inlägget att skriva hur fint du gjort. Att du ändå får tiden att räcka till..Helt underbart med påsar och glögg och allt. Jag har samma tankar. Så mycket jag vill göra i lugn och ro men det är massor med annat som upptar både tankar och tid. Framförallt jobbet men det är ju också så kul och jag får ju min dos av Jul där...Ska ut och försöka hitta någon liten gran ikväll eftersom granen ska kläs på Lucia hos oss och i år måste den vara valpvänlig och stå på ett högt skåp...Vi får väl se hur det går. Ha en jättefin Lucia.
Kram Eva.

Hanna sa...

Ha en fin Lucia.
kram
Hanna

Roses & Angels sa...

Helt underbara bilder på fina saker du visar. Nu har jag lite tid att sitta här. Äntligen. Tack för din fina kommentar. Ja böckerna var populära så det var kul. Man kan ju göra i oändliga motiv. Hoppas att du haft en fin helg och Lucia Kram

Anette sa...

Sååå mysiga bilder! Vad kul att kunna leka med inställningarna på kompaktkameran...det har jag aldrig klurat ut. Trodde man bara kunde göra det med systemkameror=)
Kraaaaaam/Nettan