onsdag 8 december 2010

Adventsstjärna och en liten glimt av köksfönstret

I år köpte jag en ny adventsstjärna i papp, vit med silverglitter på. Jag tyckte den var så fin och såg framför mig hur vackert den skulle lysa på kvällen i vardagsrumsfönstret...
...tände den innan det blev mörkt, men...
...funderar på om den var gjord i returpapper, d.v.s. i miljövänligt, oblekt papper, för den blev alldeles orange när det blev mörkt ute...inte blev det så vackert som jag tänkt mig, men jag kanske har gjort en god gärning för naturen.
I köksfönstret är dekorationen mycket sparsmakad. Det är ovanligt för att vara jag, men vi får väl se hur det ser ut närmare jul;-) På fönsterbrädan står min vita Nusnäsljusstake och julgardinerna är långa spetsgardiner från det stora möbelvaruhuset och i fönstret hänger två stycken röda glaskulor i spetsband.
Kram,
Regina

24 kommentarer:

Lisas torp sa...

Knepigt när det blir något annat än man tänkt sej!
Jag tycker ändå att det är ett vackert ljus - varmt och juligt!!
Ditt fönster ser jättefint ut med ljusstaken också!
Lisa

Photo by Maria sa...

Jag gillade faktiskt det varma ljuset den ger :-) Fast när man inte tänkt sig att det skulle bli så så tar det lite tid innan man vant sig, kanske :-)

Kram Mia

Hannis sa...

Jag gillar den och glaskulorna!
Men det är säkert som du skriver, att det har med papperet att göra att det blir ett mera färgat sken.
Men den förmedlar myskänsla ändå=))

Kram Hannis

The Joy of Nesting sa...

Hmmmm is it possible to change the light bulb in the star?? If so perhaps a different color light would help offset the orange color. Now your beautiful cranberry colored babbles are wonderful!!! If you decide they are not your cup of tea you can always send them my way!! They can keep my red glass balls company!! :)

Pattie ;)
Mazatlan Mx.

Roses & Angels sa...

Ljuvligt pyntat vännen! Stjärnan lyser så fint. Hoppas allt är väl med dig. Önskar dig en fin dag kram

Penseldraget sa...

hej regina
tack snälla för dina goa rader =) hos dig är de sån härlig julstämning så fina bilder...
Du är så välkommen att kika förbi på lördag =)
kram pia

Ett Vitare Hem sa...

Näemen vad lustigt att den fick den färgen i mörker, förvisso tycker jag den lyser så fint men jag vet när man tänkt sig nåt annat så blir man lite snopen ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

Skogslyckan sa...

Tycker också det blir snyggt när den är tänd, men det är ju lite knepigt varför det blir så?
Är inne en snabb runda på bloggarna innan jag skall pyssla vidare. Ha en fin dag!
Kram Pia

designofluna sa...

Jag tyckte den såg jättefin ut, men det är klart - har man förväntat sig något annat så blir man ju besviken.
Titta gärna in på min blogg. Jag har en tävling som pågår fram till den 13:e december där du kan vinna en valfri Lunafigur!
Ha en bra dag!
Kram Malin

Else´s Bod sa...

Å så fin den va! Verkligen. Hade oxå tänkt köpa en ny stjärna i år.... men det har inte blivit av..
Kram kram
L

Unknown sa...

Lyser ju varmt och härligt tycker jag. Kanske inte som du tänkt dig men fint blev det iaf enligt mig.
Kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, har man tänkt sig något på ett visst sätt så kan man bli besviken, fast jag tycker allt att det ser väldigt fint ut!
Du har dekorerat så fint, så fint!
Kram

Mie fra Mies Mirakler sa...

Jeg synes stjerna di er kjempevakker :) Både uten lys og med lys *♥*

skifferhuset sa...

Min dotter har en sådan men i lila å den lyser i varm lila färg, tycker din lyser så fint men förväntar man sig en sak så vill man ju att det ska vara så! Ha en fin dag! Kram Iréne

Tidsmästarinnan sa...

Vad fint du har Regina!
Ja, hmmm, man vet aldrig riktigt hur det ser ut pyntmässigt när julen väl kommer, ha ha, det kan bli mer och mer :-)
Stor kram!
Susanne

Marie//Tekla Maräng sa...

Visst blir man besviken när det inte blir som man tänkt sig.
Jag tycker däremot att skenet sprider värme och julkänslor.
Kramar:)

Lissboden sa...

Jag tycker din stjärna är fin men jag tycker som du att det är fint när de är lite vitare. Jag har sålt en stjärna från Watt o Veke som heter Aino men den är tyvärr slut nu. Den är vit och jättefin med små små hål. Den ska jag absolut beställa om nästa år igen.
Jag gillar dina röda kulor du har i fönstret och förstås din Nusnäsljusstake, eftersom jag härstammar från Dalarna.
Må så gott och ha en fin vinterhelg!
Kram från Maria

Viola sa...

Jag tyckte faktiskt det var fint med det orangeröda, blir ett så varmt sken, hur skulle det vara med en jullott, tror inte att du knipit några, ha en skön adventshelg med de dina, kramen

Gudrun sa...

Jättevacker adventsstjärna! Att det blir lite orange sken gör det varmt och ombonat, fast det var kanske inte som du tänkt. ;)
Önskar dig en fin helg.
Kram

Anonym sa...

Åh, jag tycker din stjärna lyser vackert! Precis så lyste alla stjärnor förr. Och Nusnäsljusstaken passar så bra i ditt julfönster!

Kram Eva-Mari

Norrfrids Eija sa...

Det blir inte alltid som man tänkt sig, men det får man kompensera med att ibland blir det bättre än man tänkt sig!
Ha en skön söndag,
Eija

Anonym sa...

Åå vilken fin ljusstake nusnäsljusstaken

mirox sa...

Jag tyckte julstjärnan var jätteläcker, får man fråga vart du inhandlat den?

Mvh.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Hej Mirox!
Stjärnan har jag köpt på Rusta.

Ha det gott!
Regina