torsdag 2 december 2010

Blommor med färg och blommor med doft

Vad vore väl december och dagarna fram till jul och under juletid utan alla de vackra blommor som förgyller med färg och doft? Vita Hyacinter och röda Julstjärnor....och ja, den vita Azalean som jag fick av maken i födelsedagspresent i början av oktober lever fortfarande, om än inte med så många blommor som när jag fick den;-)
Denna "rostiga" kruka är faktiskt gjord i keramik och jag gillar det ruffa intrycket med lava, mossa och kotte, det blir nog fint när Hyacinten börjar blomma.
Här har jag lekt lite med kameran, bilden ovan och under är tagna vid samma tillfälle.
Smidesljusstake: Rusta

Ha en underbar dag!
Kram,
Regina

24 kommentarer:

Fågel Blå sa...

MMMM så fina bilder jag riktigt njuter!!!!!
Känner doften av hyacint!!!!!
Ha en fin dag!
Kram Kathrine

skifferhuset sa...

God morgon! Jag brukar oxå leka med kameran, kul å se när det blir annorlunda! Min Azalea lever fortfarande, jag brukar aldrig klara dessa men nu peppar, peppar så står den fin efter 1 mån.....Krukan i keramik gillade jag, har ju grejat med keramik en gång i tiden! Ha en skön dag! Kram Iréne

hemma hos lilla mej sa...

Gomorron vännen!!!!!Åååå vad fina bilder du visar.Hyacinter är en stor favvo hos mej.Här är det kallt idag 21,5 grader. burr.Ha en fin dag i kylan .Kram Rita ♥

Lisas torp sa...

Åh, vilken fin header du har!!! Så härlig stämning i den!!!

Ja, visst är det vackert med alla julblommor och allt man kan göra! Precis nu fick jag en idé när jag såg ditt arrangemang i den vackra rostiga krukan! Åh, så vackert det är!

Samma kyla idag verkar det som och framåt är det ingen ändring...!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Country Hill sa...

Vackra bilder visst är det fint med alla julblommor.
Kika in hos mig Du tog en turlott!
Ha en fin dag!
Kram Lena

Unknown sa...

Det är verkigen stämningsfullt där hemma hos dig. Njuter av vackra blommor och arrangemang.
Och tack för sången hos mig:))
Ha det härligt!
Camilla

Ett Vitare Hem sa...

Åh tänk vad dofter ger en unerbar stäming kan känna hyacintdoften bara av att titta på dina bilder ;o)
Ha en fin dag!
Kram/Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken jättefin kruka, en riktigt rostig skönhet! Bara det blir liite varmare ska jag köpa julstjärnor också, det är ju så fint. Nu vill man ha mycket blommor, det gäller och passa på, är ju så kort tid dom finns.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Den rostiga krukan är underbar, och kombinationen rost och mossa, hyacinter, är oslagbar!
Ha en fin dag!
Kram Pia

Vardagslycka sa...

Stämningsfullt och vackert! Vad fint du har planterat i krukan, hyacinter och mossa är så vackert. Jag ångrar att jag inte plockade ännu mer mossa när det gick, det går åt massor den här tiden.
Ha en skön dag.
Kram, Carina

Penseldraget sa...

hejsan i kylan
tack för din varma kommentar om min madonna, vad vackert de är med rost, har tyvärr inga rostiga saker själv än men de står på önskelistan =) ha en skön helg
kram pia

Elle sa...

Vad vore julen utan hyacinter? Mina börjar äntligen slå ut nu och imorse tryckte jag in näsan mellan blommorna och bara sög in juldoften! *ler*
Ha en fin dag!
Kram Elle

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Den "rostiga" krukan var jättefin! Och kul att testa med olika varainter av bilder... Jag brukar också prova lite ibland, men har inte visat det på bloggen.
Kram
Marie

Snäckskalsdalen. sa...

Så vackra blomsterarrangemang du gjort, dom sprider rakt igenom datorn här!
Kram

Gudrun sa...

Jättefina arrangemang! Terracotta är vackert och det blir läckert när hyacinten blommar.

Ha en fin kväll.
Kram

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Å vad jag gillade den "rostiga"!!!
Och blommor, ja det älskar ju jag!

Hoppas att du har en go kväll... imon är det fredag!
Kram Mimmi

Marie//Tekla Maräng sa...

Ja det är så mysigt med alla julblommorna med dess dofter.
Så läcker det var i den *rostiga* krukan.
Kramar:)

Lev Vackert sa...

Hej du rara! Har tunika/klänningen kommit fram till dig ännu? KRAM

Lissboden sa...

Hej Regina!
Så vackra blommor du visar.
Ha en jättefin helg!
Kram från Maria

Anonym sa...

Vilken härlig kruka och så enkelt och fint ditt arrangemang är! Älskar hyacinter och får aldrig nog. Jättefin header, precis min smak!

Kram Eva-Mari

Nyanser av vitt sa...

Tittar bara in för att önska dig en mysig helg.
Kram Agneta

heavenandearth sa...

Hej Regina!
Åhh, vad jag gillar din plantering i den rostiga krukan med kotten!! Såå snyggt!!

Vill passa på o önska dig en skön Adventshelg!
Kramisar! Iréne

Unknown sa...

Hej du rara! Vill bara titta in och höra med dig om UniCum tunikan/klänningen kommit den borde ha gjort det senast idag tycker jag. KRAM

Hanna sa...

ha en bra helg!
Kram
Hanna