måndag 27 december 2010

Återblickar från julhelgen...

Här hänger min ljuvliga tunika och väntar på julafton. Tunikan har jag beställt från UniCum by j & p. Det är en duktig sömmerska Jessica och kreativa Petra (Romantiska hem) som tillsammans har tagit fram en unik kollektion av kläder och inredningsdetaljer. Kläderna är helt unika och sys upp enligt dina önskemål, men med UniCum's design. Jag kan jag säga att jag kände mig otroligt fin när tomten kom.
Mycket god mat och gotter blir det ju under julen, men även en hel del frukt..
Våningsfat i Fil de Fer: Lissboden
Stearinljusens strålar speglar sig i kristallkronans droppar. Den här kristallkronan köpte vi för några år sedan. Den är lite annorlunda med de stora champagnefärgade dropparna, blåsorna i dropparna förstärker intrycket av champagnebubblor.
Till sist vill jag bara visa den pampiga Eken som står precis utanför vår tomt. Den ska vara bortåt en 400-500 år gammal, man kan ju undra vad den har "sett" i sina dagar? Önskar er sköna dagar, några arbetar och några har möjlighet att vara lediga, men hur som helst börjar det närma sig slutet på detta år.
*
Kram,
Regina

18 kommentarer:

Country Hill sa...

Vilken underbar tunika förstår att Du var fin på julafton, vilka duktiga tjejer!
Kristallkronan ser ljuvligt vacker ut1
God fortsättning!
Kram Lena

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Härlig tunika, extra kul med något unikt!
Er ljuskrona är underbar!
Ja tänk om träd kunde tala...eller väggar;)

Kram Mimmi

Lisas torp sa...

Vilken otroligt vacker tunika! Jag kan tänka mej att du var fin!!!

Härliga bilder från din jul med både frukt och vacker "champagnelampa" - så vacker den är!

Är själv ledig alla mellandagarna - så skönt!
Önskar dej en härlig sista vecka på året!
Kram
Lisa

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vilken vacker tunika bara så underbar.Skoj med udda kläder.Vad härliga och vackra bilder du visar.Bara så fint.Ha en fin dag rara du Kram Rita ♥

Magia da Inês sa...

♫°° Amiga,

°º♫ Desejo para 2011
° • ♫ "O sonho realizado...
°º ♫°° ♫♫ O amor esperado...
° ·. •*• ♫ A esperança renovada..."

Bj♥s
Brasil °º♫
°º
° ·.

Ett Vitare Hem sa...

Åh de är så fina Petra och Jessikas kläder och du förlåt har glömt att skicka skivorna för hundrade gången men nu ligger de på bänken så i morgon borde de komma iväg.....
Ha en fin eftermiddag!
Kram/Lena

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin tunika! Och vilket härligt gottebord sedan,... FInns det något kvar nu?
Kram
MArie

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Tack för dina fina kommentarer, det uppskattas grymt! Superfin ljuskrona, de där handgjorda gamla glasdropparna är verkligen en skatt.
Eken är ju som ett sagoträd, önskar jag kunde odla en sån, men det går inte, här växer inga ekar.
I Torneådalen har jag sett nån, men de blir som en stor buske, kyla sätter stopp för det.
Förra sommaren satte jag en ynklig lönn, den levde i sommar få se hur det går. Alla som har försökt här får endast lönnbuskar. Men i mitt sinne så ska det bli en fin stor lönn en dag. Det håller jag tummarna för.
Du visar ju jättemånga snygga inlägg inför julen som jag missat. vad fint och stämningsfullt du har fått, det.
Hoppas att också du har haft en fin jul, för det har vi haft här,lugn och stämningsfull, med Guds julefrid.
Nu känner man hur ljuset återkommer för var dag, och vad välbehövligt, eller hur.
Sköt om dig.
Många kramar Zara

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilka fina bilder du tagit. Tunikan var så snygg, visst är dt ett härligt plagg som man alltid känner sig snygg i, jag älskar nämligen också tunikor. Ljuskronan var väldigt snygg, jag har en nästan likaadan, men vill ha en till. Får väl åka på lite auktioner.
Ha en bra vecka.
Kram Camilla

Roses & Angels sa...

GOD FORTSÄTTNING! Orkar inte vara ifrån er längre så jag måste in och kika. Hoppas du haft en bra jul. Här är vi inte riktigt friska ännu. Kul Jul =( hihi. SÅ mycket man missat hos er alla. Hörs mera kram. PS VILKET härligt plagg, älskar mysplagg. KRAM

Vit som snö sa...

Åhh vilken mysig tunika!!
Bilder av frukt lockar mer än godis nu, tycker att jag går mätt efter julen ännu. Men jag tillhör dom som jobbar oavsett juletid så jag får in liite rutiner ändå, faktiskt skönt.
Önskar dej en god fortsättning på juletiden och som du säger, nu räknar vi ner....mot nytt år:)
Ha det gott! Kram Cilla

Snäckskalsdalen. sa...

Du måste har varit ursnygg i den fina tunikan!
Underbar. Och vilken härlig ek, ja, man kan undra vad den kan veta...
Tycker mycket om din champagnekrona också, den ser verkligen harmonisk ut i färgerna.
Ha det gott, kram
Agneta

LjuvligtLantligt sa...

Skitsnygg tunika, måste kolla in detta genast!!
Kram Git

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Wow!! Så snygg, ska allt titta in på den sidan du länkat till. Ser att den gamla rostiga picupen är översnöad, härlig bild i högerkanten.
Ha det gott
Varm kram
AnnaMaria

Skogslyckan sa...

Så fin den tunikan var, kan tänka att du var riktigt julfin! Och gottebord har/hade ni med. Vilken ljuvlig krona med bamsestora droppar den gillade jag verkligen.
Kram Pia

A House With A View sa...

Vilken himla fin tunika, underbar!! Och vilka hääärliga bilder du bjuder på!

Kraaaamiz aka

Ofelias Hus sa...

Vilken fin tunika!
Förstår att du kände dig fin i den....

Det var en ståtlig Ek...tänk så många generationer barn som klättrat i den...

Jag önskar dig en god fortsättning på året!

Kram,
Anette

UC sa...

Åh men så skoj att du gillade den! Nu blev jag sååååå glad!!!! Hoppas du får en ljuvlig start på nya året! KRAM