tisdag 24 augusti 2010

Trist är bara förnamnet...

...idag känns det mesta bara trist. Att inreda min planteringshörna har varit stört omöjligt, det är så mycket mygg. Mina krukor som varit utspridda i diverse uthus och förråd börjar ändå hitta hit, men de flesta står det fortfarande blommor i. Fotona från planteringshörnan resulterade i en sömnlös natt, då maken och jag hjälptes åt att klia på mina myggbett.
Något annat som är trist är detta väder, det styr verkligen mitt humör. Dessutom är det så mörkt och det är ju trist att behöva använda blixt för att ta kort t o m utomhus. Men jag vägrar så här i mörkret står min fina betongkotte som jag köpt av rara och superduktiga Lena med bloggen Ett vitare hem. Kotten och betongurnan är ett snyggt par.
Vad som är mest trist är att vi har haft påhälsning av tjuvar natten mellan lördag och söndag. De har varit inne på tomten och sökt igenom makens bil och stulit det som fanns där. Det känns väldigt otryggt. Vi har tyvärr varit utsatta en gång tidigare för snart tre år sedan då några tjuvar bröt sönder våra altandörrar för att ta sig in. Då var hela vårt hem upp och nervänt och många, många av våra ägodelar försvann. Varför?
Men i går sken solen och då kändes det lite bättre...
Ut i solen med en stor mugg the, även om jag fick slåss med myggen. De här är en av de sex nya muggarna jag köpte på Zinnia i Strängnäs till halva priset. Jag önskar mig några fler soliga dagar, det går liksom liiiite lättare då. Det ska va gôtt å leva annars kan de kvetta...
Kram på er alla fina besökare nya och gamla, kommenterare nya och gamla, följare nya och gamla. Ni är bäst!
Kram,
Regina

8 kommentarer:

Felix sa...

Håller med dig helt och hållet! Jag vill ha mera sol... Allt blir så mycket lättare när solen skiner och man inte behöver planera efter vädret. Det mesta som jag vill göra på sommaren vill ha vackert väder... ;-)

Du kanske får hänga ett myggnät för öppningen till planteringshörnan? Vi har insektsskydd till vårt växthus (i dörröppningen åt ena hållet). Det är ett myggnät i ca 20 cm breda lameller med tyngder i nederkanten, så att de inte fladdrar så mycket. Lätt att passera genom dörröppningen ändå. Tror att det var Clas Ohlson som hade dem, men det är ca 10 år sedan det köptes.

När myggbetten kliar brukar jag stryka på Xylocain-salva som minskar klådan...

Sensommarhälsningar
Elisabet

Vita små hjärtan sa...

Hej vännen!
Ja visst är det mörkt o höstigt!
Men jag påverkas faktiskt inte av vädret. Kan tycka det är lite mysigt!
Men så hemskt med såna påhälsningar! Märkliga människor som inte kan skilja på ditt o mitt!!!
Ha en fin dag ändå gumman!
Kram Agnetha

Hannis sa...

Fy fasiken vad trist med tjuvar!
Förstår att det blir en otrygg känsla när någon varit in på huset,tomten och i bilen.

Trots det dåliga vädret så anar jag solsken i ditt inlägg=))
Är övertygad om att solen kommer tillbaka snart och skiner över oss!

Kramen Hannis

Emmas utsikt sa...

Ja! Enig! Mer sol tack! Våga vägra höst!

Nu ska jag ut och jobba lite medans Lillebror sover.

:)
Emma

Lantligt i smultronbacken sa...

Fy så tråkigt med inbrottstjuvar. Det är så tråkigt!

Hoppas du får en bättre kväll

Kram

Lisas torp sa...

Regnandet blev inte så långvarigt här i Sthlm, väldigt mörkt imorse, men sen har det varit varm sol nästan hela eftermiddagen! Men jag håller med - mörkret gör att sinnet också förmörkas lite och allt blir lite trist - särskilt när man haft tråkig påhälsning! Usch, sånt kan göra en så ursinnig, det känns så meningslöst och känns så fruktansvärt kränkande samtidigt!
Hoppas att veckoslutet känns bättre!
Kram
Lisa

Penseldraget sa...

Fy vad tråkigt så hemskt kränkande...ja nu känns de verkligen som hösten knackar på dörren
kram pia

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Fy så hemskt! Jag förstår verkligen att det känns trist då...
Jag hade också inbrott i min bil för många många år sedan... och bara det tyckte jag var jättejobbigt... att känna att någon annan varit inne i bilen och tagit mina julklappar som jag hade där inne, kändes hemskt.
Så att ha inbrott i hemmet måste vara en fruktasvärd upplevelse...
Hoppas ändå att det kommer kännas bättre snart!
kram
Marie