lördag 21 augusti 2010

Mästare i simhopp!

God morgon alla fina!
I mitt kök plockas det runt hela tiden. Mycket beror ju på att jag kommer på nya idéer med gamla saker jag har och ibland hittar jag nya fynd och så ska det plockas om igen. Kanske någon känner igen sig?;-) Kotavlan är köpt hos Ann-Helen som har butiken Himlarum och bloggen Himlarum.
Hittade ett gammalt strykjärn i gjutjärn, men det här är i barnstorlek.En "ny" mandelkvarn har fått flytta in. Gillar den runda formen på...ja vad det nu heter...
Den vackra knoppbrädan har jag köpt hos rara Kathrine i hennes bloggbutik Fågel Blå. På hyllan står en vacker, gammal trådrullehållare och varje gång vi nämner den så skrattar maken. Vi hittade en liten, liten loppis hemma på gården hos någon. Ägaren stod och demonstrerade trådrullehållaren för en eventuell spekulant. Hon berättade att många gör om dem till toarullehållare, det är såååå shabby chict och i tiden. Maken såg att jag stod och studsade. Nä sa spekulanten, den vill jag inte ha. De hann nog inte ställa ner prylen på golvet förrän jag gjorde en mollbergare med skruv över bordet med porslin och jag vet inte allt, dök ner på andra sidan och reste mig snyggt med trådrullehållaren i min hand. Maken skrattade så han hade tårar i ögonen. Japp nu blev den min för 20 riksdaler.
Ha nu en rikgtig härlig helg, så ses vi snart igen!!
Kram,
Regina

15 kommentarer:

Norregård sa...

Så mycket fina saker du har!! Hållaren, är så läcker...vill ha!! Skulle oxå kastat mig över den.....

Kram Malin

Lantligt i smultronbacken sa...

Kikar in, jättemysig blogg du har. Jag kommer att bli en trogen följare direkt känner jag

Fint med kotavler i köket tycker jag. Har en jag med...

Mysigt med ljusen i lådan

Kram och trevlig helg från Mig

Lisas torp sa...

Så många fina saker och jag känner igen detta med att man fyttar om hela tiden - byter ut och grejar!

Ja du, den där trådrullehållaren hade jag nog gjort en DUBBEL mollbergare för - och 20 spänn!!!! Vilken tur du hade!
Kram
Lisa

Ett Vitare Hem sa...

Haha vännen vi satt precis och pratade om det här hemma har varit på loppis idag och där stod den en sockerlåda och det känns som om man är med i ett sprinterlopp och bara måste fram först man får liksom tunnelseende ;o) gjorde en massa kul fynd idag och jag ser att även du haft loppislycka ;o)
Ha en riktig härlig dag!
Kramis/LenaS

Country Hill sa...

Massor med läckra saker Du har. Fnissar när jag läser om trådrullshållaren, känns igen, den var ju jättefin.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram Lena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tur att vi inte var på samma loppis, jag hade gjort en mollbergare också. Så jättfin! Kan se dig framför mig, förstår att maken hade roligt. Lådan med ljus är väldigt fin också.
Kramar
AnnaMaria

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Men du är ju underbar!
Vad gör man inte för ett fynd!

Så mycket fina saker du visar!
Kramar Mimmi

Anki sa...

Härligt vännen...mm jag hade oxå slängt mig efter den, hihi!
Jisses så mycket fint du har, vilken gammaldags hörna...så där snyggt får minsann inte jag till det inte...never!!

Ha det gott!
Kramis!

Roses & Angels sa...

Hej! Tack snälla du för din fina kommentar i min bloggbutik. Så snällt av dig! Vilken fin blogg du har och så bor du i Södermanland. Kul =). Har lagt mig som följare hos dig! Hoppas vi hörs igen Kram

Felix sa...

Så många fina gamla saker du har i ditt kök! Haha, jag kan riktigt se dig framför mig när du dyker ner bland loppisstånden...

Jag har ett gammalt strykjärn som jag har ärvt. Kom just på att jag borde använda det som bokstöd...

Ny fin header också!

Sensommarhälsningar
Elisabet

Nyanser av vitt sa...

Hej Regina
Åh vilket otroligt fynd. Här säljs såna, på en stationär loppis, för flera hundra....
En fråga: Var du inne hos BisseBeth för ca 2 v sen? Anna som jobbade då sa att det varit en tjej inne och frågat om Signerat AJ.
Kram Agneta

Marie//Tekla Maräng sa...

Vilka vackra och underbara saker du har.
förstår mer en väl att du gjorde en mollbergare för att bli lycklig ägare till den fina trådrulle hållaren.
Kul att hitta hit tack vare dig som ville vara med i min tävling. tack.
Du är välkommen tillbaka om du har lust.
Ha det gott Marie:)

Anette sa...

Haha! Det var en rolig historia kring "toarullehållaren" =D Du hade tur som fick köpa den=)
De målar så fina möbler på Himla rum...där får man mycket inspiration. Här också=)
Kraaaaam/Nettan

Anna-Lena sa...

Åh, vad jag drar på munnen. Den där mollbergaren skulle jag ha velat se. Härliga fynd har du gjort med, gillade allt! Det är verkligen dax för en loppissväng nu.

Kramar till dig!

Anna-Lena♥

Sussi sa...

Ha ha! Ser framför mig din mollbergare! Men det var den värd! 50:-... Vilket fynd!
Ministrykjärnet var också underbart...du har öga för ting med det där lilla extra!
Kram
Sussi