måndag 2 augusti 2010

Äntligen uppkopplad - VINST!!! - utflyktstips

Åååå vad jag har saknat er! Och jag har varit så ledsen för att jag inte har kunnat titta in hos er, kika på vad ni har för er och inte heller kunnat lämna någon kommentar på jättelääänge...här ser ni varför...teleledningen ligger som en drul på marken...
...på grund av ett träd som ramlat och slitit av ledningen...maken knåpade ihop några sladdar och det fungerade så jag hann få iväg ett inlägg, sen var det finito...
...men nu är det fixat och ordningen och lugnet har återkommit i stugan;-) Javisst är jag internetberoende. Vi har ju alla rutiner i vårt liv och i mina morgonrutiner ingår att varje morgon koppla upp mig och läsa morgontidningarna (har inte prenumererat på papperstidning på flera år), kollar vädret (SMHI), kollar mail, läser bloggar, hinner kommentera ibland, kollar TV-tablån (ifall det är någon bra film, ser mini-minimalt på TV och då ska det vara något bra). När jag inte kan göra det här är det ungefär lika snopet som när man på morgonen går ut för att hämta tidningen och brevlådan är tom.
***
Men tänk...vilken överraskning när jag ikväll läste kommentarerna på mitt ihop-knåpade-sladd-inlägg...jag har vunnit första pris i semesterfirarutlottningen hos goa Agnetha med bloggen Nyanser av vitt. Jippi!!!
***
Under min semestervecka åkte vi runt och besökte lite trevliga ställen här i trakterna. För er som har semester kvar, har helgen ledig, bor i eller granne med Södermanland och kanske vill göra någon utflykt kommer här några tips...
Café Gula Kvarn i Nävekvarn. Mycket gott kaffebröd. I samma hus ligger Pryl & Pinal, där kan man gå länge och fynda bland gammalt och nytt.
Åstugan Café & Butik har gott kaffebröd och en härlig liten butik med lantlig inredning.
Högeråns Loppmarknad...uj uj uj vilket trevligt ställe, här kan man fynda!
Lavendeldrömmar är ett mysigt ställe ute på landet, även här kan man få gott fika och det finns så mycket fint att vila ögonen på. Tre superduktiga tjejer som öppnat gårdsbutik med Nött, nytt & naggande gott.
En mysig butik i Trosa är Veras Antik & Kuriosa (jag har lånat bilden från butikens hemsida). Här finns mycket mysig att pryda hemmet med både ute och inne. Det är Eva en jättego tjej som driver butiken och har även en trevlig blogg här.
***
Nu måste jag hejda mig, skulle kunna skriva hur långt som helst, snacka om abstinens *hahaha*. Ha det så gott vänner, kända som okända, vi hörs!
Kram,
Regina

18 kommentarer:

Huset vid ån sa...

Vad mycket fina "smultronställen" du tipsar oss om.....Veras butik i Trosa besökte jag i torsdags när jag var där. Så mycket fint...Hon hörde att jag var från Örebro när jag talade så hon berättade att hon bott där tidigare. Hon berättade att hon bloggade så jag har precis varit inne hos henne.( Världen är liten..Fniss) Ha en trevlig vecka! SommarKramar Therese

Emmas utsikt sa...

Verkligt fina utflyktsmål Regina! Skulle önska jag hade litt energi till en långtur.

:)
Emma

Lisas torp sa...

Skönt att få ordning på sladdarna! Inte kul att bara bli utan dator sådär! Tänk så sårbart allt är och så man vänjer sej!

Vilka härliga utflyktstips du visar, det tackar man för!
Ha det gott och hoppas sladdarna håller!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Fina utflyktsmål, tack! Förstår så väl din frustration över att morgonrutinerna blev störda! Har på det stora hela samma rutiner som du:)

Ha det bra.
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Glömde säga... jättegrattis till vinsten!!

Country Hill sa...

Skönt att allt ordnat sig med sladdarna. Grattis till den fina vinsten. Många fina utflyktsmål du visar, vi har funderat på en tur till Trosa, den vackra idyllen.
Ha det gott!
Kram Lena

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka underbara ställen du varit på och Grattis till vinsten!
Ja du måste besöka Nice och Chilli om ni åker till Örebro, Chilli ligger borta vid Blomsterlandet....
Ha en härlig dag!
Kramis/LenaS

Sirpa sa...

Hej Regina!
Tack för din snälla kommentar hos mig!
Ja, jag kan också säga att man är lite datasugen lite för ofta:) Men jag tycker att det är skönt bara sitta ibland och kolla runt alla härliga bloggar som finns!
Bilderna är helt ynderbara!
Har det bra!
Kram Sirpa

ängeln i vitt sa...

Hallsan!

Herregud vilka ställen du har vart på. Nämen, du jag måste ju dit. Jag har vart hos Lavendeldrömmar några gånger men inte hos dom andra. Hur tar jag mig dit och har du möjligtvis nån vägbskrivning?

Såg din kommentar hos Lena om att du ev skulle till Örebro i helgen. Visst beställde du en vit virkad väska eller? Jag ska in med en väska till Lisa på lördag.

Kramiz Carina

ängeln i vitt sa...

Undrar vad hallsan är för nått haha. Ja, jag skriver slarvigt.

Kram igen hihi

ängeln i vitt sa...

Jag ger upp....nåt ska det väl ändå stå.

pinsamma jag

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Så skönt att det äntligen löst sig med uppkopplingen, man är ju smått beroende av internet nuförtiden!

Det är så mysigt att besöka fina antik coh kuriosaaffärer :)

Kram kram

Verasantik sa...

Hej.
Skönt att din uppkoppling är igång igen. Jag skulle bli tokig om min försvann. Dock har jag bredband i affären så då fick jag väl ha kvällsöppet.... Tack för de fina orden. Det var verkligen trevligt att träffa dig. På fredag ska jag också till Örebro. Ta en tur till Strömpis med glada vänner. Ha en bra vecka. Kram Eva.

Felix sa...

Grattis till vinsten! Jag såg på hennes sida att du hade vunnit. Kul!

Tur att det löste sig med teleledningarna. Det brukar tyvärr dröja innan man får sådant lagat. Konstigt att det alltid ska ta sån tid...

Så många mysiga ställen du har besökt. Tack för alla fina tips! Blev riktigt sugen på de där ställena, men det hinns nog inte med nu tyvärr.

Sommarhälsningar
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Regina.
Skönt att du fått fart på datorn, jag håller med man blir beroende av att den ska funka. Stort Grattis, såg allt att du vann det fina armbandet. Fina utflyktstips du visar, det är ju sånt man får göra när det är tråkigt väder.
Och visst får du lägga bilden i din dator, jag är bara glad att du gillar den.
Ha det gott, och så håller vi tummarna för en varm fin augusti.
Kramar
AnnaMaria

Livet på Berget sa...

Oj vilka härliga ställen! Kan tänka att du trivts bra där :). Tur att du nu är uppkopplad, tycker inte heller om att inte ha tillgång till internet, man använder det verkligen mycket. Haspen med krull har jag inte fyndat, den är tyvärr inte min, den sitter på en bod i svärföräldrarnas stuga.
Grattis till din vinst man blir så himla glad när man har turen med sig.
Ha de gott!
Kram
/Sara

Snäckskalsdalen. sa...

Hej!
Så kul att du tittade in på min blogg! Du är hjärtligt välkommen tillbaka alltid!
På så vis hittade jag till din blogg och en sån fin blogg du har, här får jag ta en ordentlig titt snart! Kommer tillbaka. Vilken tur att ledningen till nätet är fixad, man blir ju avskuren från världen om det inte funkar....så är det bara!
Agneta kram

lottens vita och gröna sa...

hej sötis!
hur mås det, nu har jag krälat lite ur grottan, blink! igår var jag ääääääääääääääääääääääääääääääntligen på posten, fick inte häcken ur vagnen, hoppas du blir glaaaaaa för det mjuka gröna!!!!
'men jisses vilka härliga ställen, sånt där antecknar jag numer, för när man är ute på vägaran är det kanoners att ha lite smultronställen att kolla in, må bäst min vän, kanske vi ses nångån nånstans, skulle göra iaf mig ubergla!!! må bäst vännen,varmkram lotten