onsdag 11 augusti 2010

Fina vinster och lite annat...

Hej alla fina!
Tack snälla ni för alla underbara kommentarer jag har fått angående min planteringshörna. Jag är så lycklig över den och jag är så glad att maken tycker det är roligt att vara med och snickra och fixa gamla grejer. Vi har varit ihop i så många år så jag vet att det är hans sätt att tala om att han tycker om mig, han är inte mycket för att säga sånt i ord, utan han gör saker istället. Nu är han givetvis också glad över de fina kommentarerna.

Jag har ju haft turen att vinna två utlottningar. Det första jag visar är ett underbart, lent Lammöronägg som jag vann hos goa Lotten med bloggen Lottens vita och gröna. Hon gör så underbara skapelser med Lammöron.
Veckan innan jag fick hem ägget hittade jag två fina "stativ" eller vad jag ska kalla dem, på loppis. De är i gjutjärn och jag tänkte att nåt kan jag väl använda dem till. När jag fick hem Lammöronsägget såg jag precis vad jag skulle använda dem till. Nästa utlottning som jag vann var hos Agneta med bloggen Nyanser av vitt. Där vann jag ett underbart vackert armband i vitt, med tillhörande örhängen. Ååå vad fin jag känner mig när jag har de vackra smyckena på mig. Köket har fått en liten uppryckning. En hylla på konsoller har kommit upp för några av mina vita kannor, samt en hållare i vitt porslin för att servera rostat bröd.
Jag hittade en sån fin paradhandduk...
...och snart är den fina gamla träbacken fylld med likadana gröna flaskor med patentkork i porslin. Flaskorna har jag fyndat lite här och där...
I lördags besökte vi rara Kicki som har Min Skattkammare. Hon målar så vackra tavlor och gör annat fint konsthantverk.
Jag köpte ett fint hjärta som Kicki har gjort. Det hänger i tvättstugan för tillfället. Nu när vår ek har huggits ner är det direkt insyn in i vår tvättstuga och det känns lite sådär. För det första målade jag fönsterkarm och foder i vitt. Jippi, det här var det sista brunmålade fönstret i vårt hus. Sen köpte jag frostad plast och klistrade på fönsterrutan lite över halva ytan, jag har inte tänkt att ha några gardiner där inne. Nu blev det blev jättefint, ett riktigt lyft för vår tvättstuga och hjärtat blev pricken över i.Jag har hittat lite fina saker jag ska sätta upp i planteringshörnan och sen det är ett par speciella saker jag letar efter som jag vill ha dit. Kanske har jag tur att hitta det jag söker i helgen, då ska lilla dottern och jag ut på "loppisturné" och så ska vi besöka medeltidsmarknaden i Arboga.
Ha det bäst!
Kram,
Regina

19 kommentarer:

Min Skattkammare sa...

Hej Regina!
Vilken tur du har i lotteri, och så himla fina vinster, båda två!! Grattis!
Vad trevligt det var att ni kom förbi i lördags, en sån överraskning! :o) Men den där kladdkakan tyckte jag inte var så god...jag smakade sen, tyckte den var besk med sin 1dl kakao i receptet.....isch. Tur att du tyckte annorlunda! Eller är du bara snäll....:o)
Hoppas att du kommer igen på bloggmarknaden....och att vädret blir toppen!
Tack för den fina reklamen! :o)
Ha det så bra!
Kramar Kicki

Lisas torp sa...

Vilken turgumma du är! Grattis till vinsterna! Ägget är underbart likaså armbandet och örhängena!

Så fina saker du har! Dina kannor är verkligen vackra!
Visst är det kul när man ramlar över saker som man verkligen tycker om!
Kram
Lisa

Felix sa...

Grattis till de båda fina vinsterna! Vilken tur du har! Lammöronägget blev helt perfekt i sitt stativ!

Jag har även läst ikapp tidigare inlägg som jag har missat... All heder åt maken som har fixat en sån fin planteringshörna, och som du har inrett så mysigt! Vad fint det blev!

Sensommarhälsningar
Elisabet

Fågel Blå sa...

Vilken tur du har så mycket fina saker du vunnit!
och stativen till din underbara vinst var helt underbar!
Kul att du tyckte om mammisarna!!!!!
Hoppas du får en fin dag!
Kram Kathrine

Anonym sa...

Vilken tur du har! Grattis till vinsterna. Ägget fick en perfekt placering i den vackra fotogenlampsunderredet (?). Jättevackert. Tvättstugan är en plats där det ofta blir fullt med grejor. Skönt att få vackert där, det blir lättare att hålla ordning då. Hjärtat är, som du skriver, pricken över i!

Min kotte som du undrar över har jag fått i present för många år sen. Den vandrar runt på lite olika platser, både inne och ute. Tack för dina gulliga kommentarer, de värmer!

Ha det bra.
Kram Eva-Mari

Anonym sa...

Vilken turgumma du är!

Grattis!

Det är verkligne jättefina. Det är roligt att vinna lite, jag har vunnit en gång, en jättefin kudde och det var såå kul.

Vilket fint stativ du hittat till Lottens ägg, blev jätteläckert.

Haen bra dag

Kram Lena

ängeln i vitt sa...

Vilket flyt alltså. Fina vinster.

Nordman spelade igår och jag stod längst fram...haha. Han ser ju rätt härjad ut men herregud vilken röst ja, hela han är bara såååå störtskön.

Väskan är klar. Vill du att jag skickar den? Du kanske tar en sväng till Kicki igen den 4/9.

Kramiz Carina

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej svejs,
sicken turgumma du är och ibland så finns det en mening med saker och ting. Först hittar du det jättefina "stativet" och sedan vinner du ett perfekt ägg!!

Smyckena är underbara förstår att du känner dig fin i dem. Snart blir det liten utlottning hos mig.

Hälsningar Monica

Anette sa...

Grattis till vinsterna! Så kul att vinna. Jättefina tavlor hon gör på "Min skattkammare" Kul att du länkade till henne=)

Kraaaaam/Nettan

lottens vita och gröna sa...

sötnos, guuuuuuuuuuuuuuuuu så fint stativ, såna kan du väl spana efter, blink! och smyckena sött ska sött ha vettu!!!
ha det gött min fina, i morrn ska jag på formex, ska bli roligt värre!
varmkram lotten

Lissboden sa...

Grattis till båda dina fina vinster!
Det är roligt att läsa om din mans kärlek till dig som han visar genom att göra saker. Detsamma säger alltid min make till mig.
Må så gott och ha en fin helg!
Kramar från Maria

linnea-maria sa...

Ditt fina stativ och lammöronägget är ju verkligen pricken över iet. Gud så snyggt!!! Jag hoppas att jag kan få energi till att göra fint i hemmet snart. Kram/Therese

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Så mange fine premier! Og det stativet var jo som skapt for egget! Var nok meningen at det skulle hjem til deg:-)

Ha en fin helg!

Helena sa...

Å så mycket fint du visar! Lotten lammöronsskapelser är ju så vackra! Ha en fin dag! Kram Helena

Ett Vitare Hem sa...

Grattis finaste till de fina vinsterna! Ska bli så kul att se din hörna sen och jag håller tummarna för att ni hittar nåt kuligt i helgen!
Ha en finfin helg!
Kramis/LenaS

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Tack för en underbar kommentar hos mig, det uppskattas.
Jag är övertygad om att din man gillar dig jättemycket, tänk dig själv, vad han har gjort rent praktiskt, helt otroligt. Så himla gulligt.
Inte vet jag om jag skulle idas göra nåt sånt för nån, man måste nog tycka om någon jättemycket för det.
Och så är min make, också, han säger inte mycket, man får liksom tolka, sånt han gör i stället.
Din planteringshörna är ju helt otroligt läcker.
Helt otroligt snyggt med lammöronsägget just i den hållaren, tänk viken tur, att du fann den.
Grattis till dina fina vinster.
Ha en fin helg.
Kram Zara

Märta sa...

Grattis till dina fina vinster, alltid lika kul med lite tur i lotteri.
Vilken fin planteringshörna du har fått! Jätte praktiskt o så fint!
Härligt när man kan få med männen i sina idéer. Här är det ute köket som det fixas med, fast det kom lite semester o jobb emellan.
Ha en skön helg!
Kram! Märta

Änglarnas hus sa...

Hallojsan sötis!!

Vilken tur du har haft som vunnit så mycket fint1 och tank att ställningen var som gjord för ägget..det var nog någon mening med det köpet ;)

Så nu er fina planteringshörna..mycket stor kärlek måste brinna hos er med det resultatet..praktiskt och vackert!!

Önskar dig en fin lördagskväll!

Kramis sanne!

Hanna sa...

Grattis till så fina vinster.
Kram
Hanna
blommorifonstret.blogspot.com