söndag 8 augusti 2010

Nu är det bara lite småpyssel kvar...

Nu har det varit några kvällar då det varit bra väder så att jag äntligen har kunnat måla färdigt min planteringshörna, som mer och mer börjar likna ett litet rum. Maken kom på att det kanske regnar rakt in på allt så han letade på ett par gamla fönster som han satt upp (det är inte putsade ännu). Jag har börjat plocka in lite saker fast det inte är riktigt klart ännu. Den stora trälådan under bordet hittade jag på en loppis i Gränna för 40 riksdaler. Jag ska försöka få bort den rosa färgen på framsidan och sen behandla lådan med Järnvitrol för att få den sammetsgrå, min absoluta favoritfärg...näst efter vitt förstås;-)
En liten gammal bänk som stått ute i många år, så länge att det börjat växa lava på den, har med mitt förbarmande fått flytta in...
Maken som liksom jag samlar och tar reda på både det ena och det andra när det gäller gamla saker, hade en konstig, rostig kamin stod i ett hörn. Jag tog honom i handen, gick dit och pekade på kaminen och fladdrade lite med mina långa svepande ögonfransar. Efter kånkande, frustande och många ord som jag inte vill dela med mig till er, står nu även denna skapelse i planteringshörnan. Förlåt, kära make, inte visste jag att den var så tung...
Nu är det lite krokar som ska upp, fönstret ska göras klart, det fattas kasthakar och framför spaljen ska en riktig planteringslåda göras. Nästa år ska det dofta av Luktärtor i spaljen. Den risiga kaprifolen som det aldrig blev något med ska väck.
Ha en jättefin söndag alla fina!
Kram,
Regina

24 kommentarer:

Lisas torp sa...

Vilken härlig planteringshörna du har och så fina stilleben du har ordnat runtomkring!
Den ser verkligen inbjudande och vacker ut!
Just det rostiga och slitna till det vita är oslagbart!

Jag läser lite i ditt förra inlägg också och tycker att dina krukor blev såååå fina!!!
Sen kan jag inte låta bli att känna starkt med dej när ni var tvungna att ta ner den vackra eken! Åh, så sorgligt ändå, och så gammal den är! Det måste kännas konstigt nu när inget stort träd skuggar längre, samtidigt förstår jag ju vådan av att ha ett så stort träd för nära ett hus.
Regnigt och ruggigt idag på torpet, antar att det är likadant på många ställen!
Önskar dej en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Viola sa...

Vilken ljuvlig planteringshörna du har skapat..gör som du ..det är bara att riva i gömmorna och se vad som finnes...med små enkla medel så kan det då bli så här fint som hos dig, ha en fin vecka som kommer,

STOR kram

Anette sa...

Ja det blev en riktigt fin planteringshörna...vilken tur du fick maken att flytta kaminen;))
Ha det bra o många kramar från Nettan

Lilla hjärtat sa...

Oj vilken fin hörna!!! Jättesnyggt, trevligt att stå där och plantera...
Ha det gott
KRAM A-K

Rose Garden Malevik sa...

OJ.....me like :)
Håkan

i Emmas vita hem sa...

Hej Regina :) Tack söta du för din kommentar! Det är roligt att vara tillbaka i bloggvärlden igen och se in hos er inspirerande bloggerskor igen :) Hoppas att du haft en skön sommar! Planteringshörnan blev verkligen jättefin! Många kramar till dig/Emma

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Oj! vilken fin planteringshörna, bordet och bänken är jättefina. Och bra idé och bära dit kaminen, nu fick ju den ett nytt liv. Så jättemysigt och stå där och greja med blommor och annat. Och bara ta en stol och sitta där med en tidning, mysigt!
Må gott
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

En fin liten mysig hörna du fått. Tur att maken är så hjälpsam:)

Country Hill sa...

Vilken härlig planteringshörna ni fått till, ser så mysig ut. Kaminen passar ju superbra där.
Ha det gott!
Kram Lena

vadmalen sa...

Vilket häftigt projekt du/ni håller på med. Jag var oxå på en liten men dock loppis i Gränna på semestern.
Kram
Birgit

Ett Vitare Hem sa...

Men du så fint det blivit!!Kaminen är jag himla avis på ;o)
Ha en finfin kväll!
Kramis/LenaS

LjuvligtLantligt sa...

Shit vad vacker hörna du fixat till!! Jag börjar redan sörja lite åt hösten för jag trivs så himla bra ute i trädgården med allt pillande o grejande :)
Jo vi "skuttade" genom halva sverige lite sådär käckt, barnen var otroligt tålmodiga men med mutor o varsin kudde brukar det mesta lösa sig ;)
Kramkram! /Git

Lissboden sa...

Vad fint du gjort Regina i din planteringshörna.
Så många gamla och fina ting du hittat. Jag kan förstå makens stönande när han skulle släpa den gamla kaminen men fint blev det.
Vad roligt att du vill vara med i min utlottning.
Må så gott i veckan!
Kramar från Maria

Anonym sa...

Vilken härlig planteringshörna eller lusthus kanske är ett ännu bättre ord? För du har verkligen fått till det och... den gamla kaminen är pricken över i:)

Njut och ha det riktigt gott!
Kram Eva-Mari

IreneL sa...

Det var en härlig planteringshörna som du fixat till! Snyggt med alla rostiga saker och kaminen blev verkligen fin där!
Ha en fin dag! / Irene

Bitte sa...

Vilken underbar planteringshörna du har! :-) Det är så vackert med rostiga detaljer mot vitt och kaminen i hörnet blev pricken över i!

Hösten är i antågande känns det som och sommaren försvann på något sätt. Det blir så när man jobbar mycket, men jag har försökt att ta tillvara på varje liten solstund jag kunnat :-). Nu ska det i alla fall bli skönt att vara ledig ett tag!

Hoppas att du har haft en skön sommar och ledighet med de dina :-). Kanske har du fortfarande semester?

Många kramar
Beatrice

Bitte sa...

Jag glömde en sak... ja, Mollie är en beagle :-).

Kramar

Vita små hjärtan sa...

Så mysigt att stå där o fixa o dona....
Blev ju så toppenfint!!!
Kram Agnetha

linnea-maria sa...

Vilken härlig planteringshörna. Min är i garaget och ser inte långt sånär lika trevlig ut. Men det är praktiskt när det är kallt ute. Ha en fin vecka /Therese

Hannis sa...

Vilken hörna!
Avkopplande att vara där och fixa.

Fnissade gott åt din beskrivning av mannens släpande.
Men det blev ju fint ju=))

Kram Hannis

Nyanser av vitt sa...

Hej Regina
Vad fint du gjort och vilken fin låda du fyndat.
Tack för de rara orden hos mig. Vad glad jag blir för att du tycker om ditt smycke.
Sköt om dig
Kram Agneta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så fin planteringshörna ni har gjort! Helt underbar... Och så fint med den gamla bänken, och vilken tur att ni bar in kaminen! Den är jättefin :))
Kram
Marie

Britt sa...

Det där gjorde du bra! Både planteringshörnan och charmen till maken... ;-)

Kram britt

Compact Garden sa...

Åh vilken underbar hörna du fått till...vågar man tro att det blir många timmar där framöver :) Önskar att det fanns utrymme för något liknade men det får bli på nåder bakom boden...

Ljuvligt Kram Anne