onsdag 4 augusti 2010

Gammalt, silkeslent, grått trä...

Vårt sovrum har fått en make-over. Jag har tagit ner tavlor och satt upp hyllor och lite pynt på väggarna och bytt lite möbler. Jag har blivit alldeles överförtjust i gammalt grått trä, därför har hyllan fått en gammal bräda som jag satt hängare på. Hängarna och zinkljusstaken kommer från Ofelias hus.
Galjen har jag inte målat om (ännu). Den har några år på nacken och kommer från "herrekiperingen" Hilmer Fagerström i Strängnäs, kolla telefonnumret...Tel. 1. Mameluckerna har ett vackert monogram i rött. Dem har jag köpt av rara Kathrine som har den fina bloggbutiken Fågel Blå.
Har ni sett vilka vackra broderier på mameluckerna...
Det vackra madonnakortet i linne har jag köpt av kreativa Ingela med bloggen Inspiration i vitt. Besök hennes blogg och läs hennes senaste inlägg, det handlar om den efterlängtade premiären på boken Lev vackert. Det ska bli spännande att se den irl!
Ha det så gott alla fina som besöker mig och njut av den sista sommarmånaden!
Kram,
Regina

14 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Hej Regina, sitter här m en hand ledig... ;) Jättefint stilleben du gjort. Snyggt!

Anonym sa...

Vad fint du har gjort i sovrummet. Ja, det har verkligen varit innejobbs göra nu några dagar. Allt är såå blött ute efter allt regn.

Själv har jag börjat med tonårssonens rum. I kväll har jag varit ute och skaffat en lastpall som han ska ha till sänggavel. JAg har varit heeelt olaglig till min mans stora förskäckelse :))))

Tusen tack för alla kommentarer om vår resa. Min man är halv engelsk så vi brukar var i Bournemouth då och då. Det speciella den här gången är att vi åkte runt med bil och att jag äntligen efter många års väntan fick komma till Sissinghurst.

Landsbygden i England är fantastisk och de har såå många fina gamla hus bevarade

Kram Lena

Madame Petite sa...

Underbara mamelucker! Älskar mamelucker och skulle kunna bo i det året om... har på mig mjukis mammisar varenda dag under klänningar och kjolar! :)

... grånat trä är bland det vackraste som finns!

Kramar!

Country Hill sa...

Så fin ni fått i sovrummet! Gillar också det gamla grånade träet. mammisarna äe ju en riktig prydnad.
Ha det gott!
Kram Lena

Viola sa...

Så är man hemma igen efter tre härliga men intensiva dygn, så fint det blev med hyllan och mkt rart du placerat där,

ha en fin dag, KRAM

lottens vita och gröna sa...

hej regina!
nu har jag sett dig på kort, tror jag från er bloggträff, så nu ser jag ditt härliga ansikte framför mig isf en ettårings, fniss!!!
gu så fint vännen, såna mamelucker jisses undrar när dom iddes använda såna fina, kanske när dom gifte sig, otroligt vackert stileben regina!
idag hoppas jag att trädgården är min plats, igår typ spöööööööregnade det, huvva nu har allt lagt sig och gräset växer så det knakar, klippa gräs är det värsta jag vet...näää plantera ska jag göra, har köpt lite nytt på halva priset! må bäst hoppas ditt paket kommer idag!
varmkram lotten

linnea-maria sa...

Vad fint du har gjort i sovrummet! Det är jättesnyggt med den grå brädan på hyllan och krokarna är jättefina. Ha det så gott /Therese

Ofelias Hus sa...

Så fint det blev av krokarna...en jättebra idé!

Tack gulliga du som länkar till mig!

Ha en finfin dag!

Kram,
Anette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Tack för en fin och kul och givande kommentar om kameran, jättekul.
Men nu blir jag nyfiken har du varit på exkursioner, eller menar du när du ligger och fotar överallt.
Och så har du varit datorlös, så trist, det måste ha känts.
Till ditt inlägg, du har gjort supervackert i ditt sovrum, verkligen en lysande ide att sätta vita krokar på grånat virke.
Jag har väldigt länge varit förtjust grånat mig själv.
Jag tycker om allting som du gjorde i ditt sovrum, och bilden passade så fint och stämningsfullt in blad de fina färgerna.
Ha en fin dag.
Kram Zara

Anki sa...

Vad fint det blev med "träbiten" och krokarna vad såå fina! Jag letar oxå gamla träbitar överallt, alltid kan man ha dom till nåt! Å härligt med mammisar, jag har oxå mina på väggen, fast jag skulle gärna vilja ha dom på mig...men passformen förr vet jag inte hur dom tänkte, haha!
Mm katten Mozart, visst är han go...han tvättar sig alltid, en riktig myspys som bara har det gott *ler*

Ha det gott du med!
Kraaam!

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint du har gjort i sovrummet.Blev läckert med den grå brädan och krokarna.Kanonfint.Önskar dej en skön kväll Kram Rita ♥

Tulipa sa...

Hej!
Vilka underbara mamelucker!!

Sånt är så fint att ha hängande framme.

Gillar också grått, det ger lite kontrast till det vita.

Trevlig helg!

Kram mariette

Anonym sa...

Jag är också svag för det gamla silvergrå! Därför älskar jag din bräda med de söta krokarna! Ska ju försöka få till mina vedevågsstolar så de får den patinan. Gubben skruvar de sista ryggbräderna idag (förhoppningsvis).Sen ska jag måla dem med järnvitriol, inte järnoxid som jag skrev i mitt inlägg!!

Mycket annat fint har du att vis också, mammeluckerna är så roliga... och den gamla galgen:)

Ha det gott.
Kram Eva-Mari

Penseldraget sa...

Tack söta för dina gulliga rader =)
ha en skön helg
kram pia