onsdag 18 augusti 2010

Det blir inte som man tänkt sig....

Det blir inte alltid som man har tänkt sig...min plan var att i lördags åka till Arboga medeltidsmarknad och sedan göra en loppisrunda. Lilla dottern och jag var ju solokvist, så det skulle bli så kul. Fredag kväll kände jag att något var på gång, natten var inte kul och lördag morgon var det ett helt företag att ta sig ur sängen...ichias. Maken skulle skjutsas till stan för att fortsätta med buss till GP i speedway i Målilla. Jag proppade i mig några värktabletter och informerade dottern om inställda planer. Men hur det var började jag känna mig lite mer rörlig så vi åkte på en liten tur till Strängnäs ist. Oj vad mycket mysiga butiker det fanns där. Vi besökte bla Bisse Beth, vi fikade på Blå koppen och sen fyndade jag i butiken Zinnia. Garden Girl midjebyxor såldes ut med 50% rabatt och likaså vackra kaffemuggar.
I sommar har jag varit på små utflykter och jag har hittat lite smått och gott. Flera par gamla glasögon, en packe med gamla, vackert handtextade brev, gamla stämplar, en gammal press för läskpapper. Den vackra anteckningsboken och pärmen med kom-ihåg-lappar är köpta på Chilli i Örebro.
Jag lovade ju att visa bilder från min planteringshörna, nu när jag "möblat" - som Lotta på Bråkmakargatan säger. Men vet ni...det blir inte som man tänkt sig...vi har mygginvation här. Det går överhuvudtaget inte att vara ute. Bara att ta sig från ytterdörren till bilen när jag ska till jobbet och vice versa när jag kommer hem är en skräckupplevelse, det är som att dra på sig en enormt stickig overall. Armar, ben och ansikte blir svarta av mygg...därför blir det inga bilder...
Önskar er en fin torsdag!
Kram,
Regina

14 kommentarer:

annika sa...

Ja det är attans mycket mygg här i Närke oxå. Undrar just om de kläcktes i helgen för jag märkte dem först i går.
Jag gillar Gardengirl...köpte snickarbyxorna i våras.
Snyggt omslag på anteckningsboken...måste nog ta en tur dit.
annika

Felix sa...

Här har vi knappast inte märkt av några myggor (vi bor också i Närke).

Ibland blir det inte som man har tänkt. Hoppas ichiasen har gett sig nu. Kanske kan bli en loppisrunda en annan gång...

Vad fint det blev i badrummet!

Sensommarhälsningar
Elisabet

Lisas torp sa...

Jättesnygga gardenbyxor och vilken tur med 50%!

Låter ändå som en härlig dag med dottern!
Men jisses, har ni så mycket mygg!!! Förmodligen gillar de väl den fuktiga värmen och har väl kläckts in absurdum nu då! Det låter ju nästan som i Österfärnebo - vid Gysinge...där var då också helt svart och gick knappt att vara där!
Så trist och jobbigt att inte kunna vara ute såhär i sluttampen på sommaren!

Många fina fynd du visar - böckerna är ursöta!

Hoppas att ischiasen blev bättre sen...!
Kram
LIsa

Emmas utsikt sa...

Regina! Så sjukt härlig planteringshörna. Och badrumsdetaljer.. Njuuuuta! Och ja, jag blir lite avis på de byxorna. Till HALV PRIS. Ja tack säger jag.

kram!

Vit som snö sa...

Tack Regina, vilken gullig kommentar du lämnade hos mej! Joo, det känns kul att vara tillbaka-pigg o alert! Vad fina fynd du gjort, gillar hela rubbet! O dom byxorna skulle jag gärna glassa runt i nu i höst i min trädgård, söta! Mygginvasion låter inte alls kul!!! Dom kan verkligen förstöra dom där små vidriga! Hoppas dom försvinner snart!
Kram Cilla

Anonym sa...

Såna byxor vill jag också gärna ha, kan se dig framför mig i dem i din planteringshörna!

Men så fina fynd du gjort! Breven är verkligen ett fyndfynd!! Hoppas du är bättre i ryggen... det är minsann inte kul att vara utsatt för ischias:(

Hoppas myggen snart försvinner, sensommarmygg kan vara gräsliga! Här har vi BARA getingar, det är faktiskt bättre!

Ha det bra. Ser fram emot din möblade hörna.
Kram Eva-Mari

Anette sa...

Vilka härliga byxor! Blir kul att se hörnan möblerad då inte myggen attackerar dig;) Jag tror att myggen flyttat söderut för här i norr har vi inga nu=O
Kraaaam/Nettan

Norregård sa...

Så fina saker du loppat!!

Kram Malin

Lissboden sa...

Hej Regina!
Vad trist med alla myggen. Vi har märkt lite av det här också.
Du har fyndat desto finare saker.
Jag hoppas du kryat på dig!
Kram Maria

Country Hill sa...

Så du har också världens skönaste byxor, har dom i blått och skulle kunna ha dom jämt.
Fy bubblan för mygg, vi har rätt mycket här också.
Hoppas Du mår bättre!
Ha en fin helg!
Kram Lena

Viola sa...

Vad många härliga fynd du gjort i sommar, så vackra, hoppas du känner dig bättre idag, ha en fin helg, kram

livet på utanäs sa...

Men va tusan , nu måste väl ändå myggen ge sig för i år eller ...

Håll dig inne , de fryser snart bort =)

Ha det gott !
Kram Sussi O

Tidsmästarinnan sa...

Hej på dig,
vilken bra vändning dagen tog ändå, det lät toppen med de fina fynden. Men MYGGEN, uääähh, jag ryser när jag läser! Usch usch!
Hoppas de blåser långt bort snart.
Kram och ha en fin helg!

Ett Vitare Hem sa...

Åh det är läskigt när det blir så mycket mygg, blev attackerad en kväll när jag var ute och sprang i skogen. Idag är himlen går och tung här, ska på loppis på fm och sen ska jag fortsätta med ditt R ;o), det blir så fint, så fint....
De byxorna är verkligen ursnygga ;o)
Ha en riktigt härlig dag!
Kramis/LenaS