torsdag 29 september 2011

Underbara höstdagar

Hos Zetas fanns så mycket vackra höstblommor för utekrukorna. Jag köpte vit Ljung, rosa Cyklamen och lågväxande Kärleksört. Den här krukan står vid postlådan och välkomnar brevbäraren varje vardag.
I holken, eller mitt lilla planteringshus har jag gjort lite höstligt...
Svamparna har jag gjort för många år sedan när jag gick en keramikkurs. De har använts till många olika dekorationer till jul, i blomgrupper och nu får de stå här
Blomkrukor och annat ställs in i planteringshuset tills nästa år
Den fula loppade kransen har hängt här sen i våras och Humlen har hjälpt till med dekoren
Humlen som jag flyttade ner till planteringshuset har trivts väldigt bra och bäddar in hela det lilla huset i grönska
Vilka underbara höstdagar vi har haft nu. Om hösten är så här fin får den gärna fortsätta länge...
*
Kram,
Regina

17 kommentarer:

Marie Louise sa...

höstfint du gör...ha det gott..kram Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Sånt här väder fram till sista november blir bra, då tycker jag det blir mer jämnvikt på året. Såg svamparna i din header, undrade just var du hittat dom. Extra kul att du gjort dom själv, är jättefina i ditt höstarrangemang. Och så fint för brevbäraren och titta på.
Kramar
AnnaMaria

linnea-maria sa...

Åh visst är det underbara dagar! Du har gjort så vackra arrangemang hos dig! De där svamparna som du gjort är så fina o passar ju perfekt nu. kram

Handgjorda drömmar sa...

Visst är det alldelese ljuvligt!!
Satt på altanen och drack mitt eftermiddagskaffe, efter att jag planterat stockros och höstanemoner som jag fått av min mor, nu är det bara att hålla tummarna på att de klarar sig till våren.. Lökarna får vänta lite innan de kommer i jorden - har inte riktigt klart för mig ännu var de ska få ligga.
Vilka härliga bilder - gillade verkligen dina egengjorda svampar!
Humle hade jag tänkt sätta nu i höst - de ska vara väldigt tacksamma vad jag vet...
Dina ser ut att skapa en härlig stämning i ditt planteringshus!
Ha en fortsatt underbar dag!
Kram Marie

Anonym sa...

Hej vad fint du gör. Måste även jag ta tag i detta här hemma. Men just nu så målar jag och det måste också göras. Sen så. Här e vädret rätt kostigt idag det skulle ha varit sol men vet i skjutton vart den har tagit vägen. Nu hoppas vi på morgon dagen.
Må gott kram Hoffmansdeisng.

jessikan sa...

Vilka söta svampar! Jag blir alldeles lyrisk av alla höstarrangemang, det är så varmt och rofyllt.
Kram Jessika

annashusidingtuna sa...

Hej!
Så mysigt du har gjort till brevbäraren!!!
Ha en bra kväll.
Kram Anna

annika sa...

Tur för den brevbäraren! Så skönt det är nu....hoppas att det håller i sig i helgen då man kan vara ute. Långa varma höstar är ljuvliga. C målar varje dag men hoppas på en bra målarhelg så det kan bli färdigt.

Kram
annika

Unknown sa...

När hösten är så här kan tom jag njuta av den ;). Annars är det inte min favorittid på året.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Lissboden sa...

Tack för din kommentar hos mig!
Visst har vi härliga och ljumma höstdagar nu.
Dina krukor är så fina. Jag har ingen fantasi när det gäller sådant så jag kör med samma växt i alla.
Jag känner igen "den fula loppade kransen" men jag gillar den på något sätt.
Ha en härlig och ljummen första oktoberhelg!
Kram/Maria

Stina sa...

Så mysiga bilder. Ja, nu är det bra vackert och skönt ute.
Idag blir det en sommardag igen.:-) Kram Stina

Solstrimmor sa...

Jag gillar dina svampar! Kul med sånt man gjort själv som åker fram emellanåt. Gillar brevlådekrukan också... hoppas postgubben uppskattar den.

Njut av dagen!
Kram Eva-Mari

Skogslyckan sa...

Oj så höstfint du gjort här inne!! Svamparna var verkligen fina, och extra kul när man gjort dem själv. Vi får hoppas det vackra vädret håller i sig över helgen, hann tyvärr inte vara ute så mycket igår. Ha nu en toppenhelg min vän, var rädd om dig!
Kram Pia

Hannis sa...

Vilka fina svampar!
Keramik är en sån där sak som jag verkligen skulle vilja prova.
Verkar kul och avkopplande.

Ha en fin helg/Kram Hannis

Änglarnas hus sa...

Vilka höstiga och fina dekorationer du har fått till!!

Älskar din nya header!!

ha nu en riktigt skön,och förhoppningsvis, varm helg!!

Kramar ifrån Sanne

Anonym sa...

Coola svampar, man blir glad när man ser dem:-)

Du får ha en riktigt skön helg.

Kram

Norrfrids Eija sa...

Verkligen söta de där svamparna! Jättefint hantverk, och den nya headern passar in nu!
Hoppas hoppas vädret fortsätter länge till, då kanske man hinner med lite trädgård också innan tjälen kommer.
Ha en fin helg, Regina!
Eija