söndag 18 september 2011

Höst

Tassade ut tidigt lördag morgon. Solen hade precis klättrat över trädtopparna och nått marken så att de tusentals daggdropparna gnistrade. Det hade varit frost under natten, bilens vindruta var täckt av is...
...den gamla bänken ser trött ut efter sommaren, de grånande brädorna ska bytas ut under vintern...
...på himlen styr flyttfåglarna sin färd mot söder...Hallååååå får jag följa meeeed!!!
...äppelskörden är stor i år. Gravensteiner ska vi plocka ner och lagra för att få njuta av dem länge...
...och så min älskade höstblomma Syrenhortensia, jag har torkat många kvistar...
...de allra sista Luktärtorna står i en gammal liten vas på spegelbrickan. Jag blundar och doftar på blommorna, önskar att sommaren kunde stanna kvar...
Tusen tack alla ni rara som lämnat uppmuntrande ord om min lilla bloggbutik och min smycken! Jag har lagt ut ett par nyheter idag.
*
Kram,
Regina

21 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder. Har ni redan fått frost vi är fortfarande en bit ifrån men jag väntar varje dag att det kommer. Annars har vi haft en kanon dag igår men det började dugga lite på eftermiddag. Men i dag har vi rätt okej. I dag skall iväg och slänga skräpp nu snart. kram
Hoffmansdesign

Anette sa...

Så fina bilder du visar ,trots att de är höst stämning i dom:)
Ja tänk om man kunde följa fåglarna hi hi
Ha en underbar Söndag .
Kramar Anette

Unknown sa...

Hösten kan verkligen vara vacker vilket dina bilder visar och endå suga musten ur en totalt.
Nog skulle jag gärna följa med fåglarna söderut till sol, värme och framförallt ljuset.
Kram Ing-Britt

Bitte sa...

Först av allt måste jag säga Grattis till din fina bloggbutik! :-) Jag har precis kikat in där och hittade mycket fint, dessutom gillade jag namnet på butiken så mycket! Det gamla Egypten har alltid fascinerat mig...

Jag tycker också så mycket om höstbilderna i det här inlägget, jag tycker nog att det finns lite sommar kvar i dem :-).

Nu ska jag kika in i bloggbutiken igen, jag såg bl.a ett par örhängen som det stod Bitte på!

Ha en skön söndag och lycka till! :-)

Många kramar
Bitte

linnea-maria sa...

Vilka fina höstbilder! Vi har haft en frostnatt här men den har bara naggat växterna i kanten. Visst är det ändå rätt skönt med höst ändå?

Puumuli sa...

Oj, har ni redan haft nattfrost? Nå, den är nog på väg till oss också... Vi hade ganska fint väder nu under helgen så jag fick mycket gjort i trädgården. Ha en fin ny vecka!

Kram
Sari från Puumuli

Lisas torp sa...

Jaq, fredag och lördag har varit helt ljuvliga här också och kallt har vi haft! Så vackert och skönt att vara ute!
Idag är det lite annat - riktigt grått och regnet har börjat! Då är det skönt att grotta in sej lite...!
Kram
Lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Måtte det bli en lång varm höst, fast en morgon var det frost i gräset här också. Så vackra bilder du visar, bänken med sina grå bräder är underbar. En lite vemodig bild.
Varm kram
AnnaMaria

vadmalen sa...

Nu måste jag skärpa mej. Har missat din bloggbutik. Ska kolla det nu.
Ha en bra vecka och kram från Birgit

Photo by Maria sa...

Härliga höstbilder.. Jag är lite kluven till hösten som jag en gång avskydde.. Idag gillar jag hösten men jag hade velat ha kvar sommar ett tag till...

Kram Mia

Änglarnas hus sa...

Hallojsan11

Vilka härliga höstbilder du visar även om jag skulle vilja undvika frost ett bra tag till!!

Ha det gott! Kramis SANNE

himlaverket sa...

Tack för underbara höstbilder,
du är en duktig fotograf.
Kram ullamaria

Nyanser av vitt sa...

Så vackra bilder vännen. Gillar den med den grå bänken jättemycket. Kul med Ramses.jättefina smycken.
Kramis

Anna-Lena sa...

Hej vännen!

Vilka ljuvliga bilder från din trädgård, känner doften av dagg ända hit. Hösten är vacker samtidigt som den är fylld av vemod. Gratulerar till din lilla bloggbutik, du gör ju så fina smycken!

Ha en fin vecka!

Kram Anna-Lena♥

Blåbärs och smultronstället sa...

Hej på dig!
Kul att du kikar in hos mig emellanåt. Jag har haft så mycket omkring mig, så kommentarer har jag själv varit dålig med. Jag tycker det är såå kul att kika in till er andra som har så fina bilder och mycket att berätta. Grattis till din bloggbutik. Där ska jag kika in nu:-) Lycka till!!!
Kram vännen! Susanne

absorbent spill kit sa...

I also planted lavender flower plant, just near to my home entrance door. Lavender is best colour of every occasions. Spring is such a beautiful time to take photographs of awesome flowers or nature colours.

Vintage House sa...

Hej
Så härligt höstigt och vackert hösten när den är som bäst....
ha en fin fin måndag
kram
sandra

Fågel Blå sa...

Underbara bilder från dej!
Ha en ny fin vecka!
Kramar Kathrine

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Jättetack för din gulliga kommentar tidigare hos mig, nu kan jag äntligen svara.
Ser att du öppnat en butik, önskar dig lycka till och grattis till ditt beslut, förstår dina funderingar, du gjorde rätt val. Du är begåvad.
Höst jo vi har redan gula löv här, det är vackert.
Många kramar till dig.
Zara

skifferhuset sa...

Så underbara smycken du gör, här kommer jag till att hålla koll, jul närmar sig ju med stormsteg å jag å mina döttrar har en förkärlek till smycken! Kram Iréne

barbrok sa...

Hej min vän!
Det är keramik (vit lite bucklig) i skaften på salladsbesticken, de är 21 cm långa. Håller med, fattar inte varför alla salladsbestick ska vara så långa att de tipper över kanten....
Kram