måndag 5 september 2011

Maken undrar...

...varför vi ska ha så många muggar. Det kan jag inte riktigt svara på, men jag kan omöjligt gå förbi handgjorda muggar när jag hittar dem på loppis, second hand eller när jag kan beställa från keramikern direkt. Muggar som är formade av en kärleksfull hand, någon som älskar leran och sitter med sina tankar när drejskivan snurrar...
Muggen ovan kanske ser ut att vara vänd år fel håll, men det är meningen att man ska ha sällskap, den som sitter mittemot ser det vackra mönstret
Den svarta muggen har jag beställt av Gudrun (Gudruns keramik). Jag hoppas att jag någon gång får besöka hennes verkstad
Helgen var helt underbar, alla njöt vi av solen och värmen. Denna gosis drog djupa timmerstockar på altanen
Plommonen är mogna, söta och goda och jag satt ute och försökte pillra ihop en krans. Jag tycker det är jättesvårt.
Smällspirea Diablo och Syrenhortensia
Tillbaka på jobbet idag, men det gick tungt...
*
Kram,
Regina

21 kommentarer:

Unknown sa...

Så många vackra muggar, många av dem såg riktigt goda ut att dricka ur. Blev li´te sugen på glögg när jag ser dem, beror väl på att jag aldrig har två lika glöggmuggar :).
Vilken fin krans du bundigt. Har sett fler som bundigt fina höstkransar och blivit lite inspererad, måste nog testa när förkylningen går över.
Ha de så gott, kram Ing-Britt

Home No.1 sa...

Hej åhh vilken vacker krans!!! kram Annica.

himlaverket sa...

Jag har åxå haft dille för keramikmuggar, tills det blev en insamling av muggar till ett barnhem i Rumänien.
Då stoppade jag ner alla i en kartong och hoppas att de kan glädja dem. Sen köpte jag glasmuggar så man ser kaffet;)Tycker på nåt sätt att det smakar godare,,,konstigt!
Kram ullamaria

Felix sa...

Så många fina muggar! Den med citronerna intill blev nog favoriten här... Jag har en skål och kanna som påminner om den. Jag tycker också om keramik, och köper ofta en del till "presentskåpet", men det blir oftast skålar. Alltid bra att ha som presenter...

Helgen var underbar, med sensommarvärme och sol! Fortfarande varmt ute, men nu regnar det rejält.

Nu fin header ser jag!

Sensommarhälsningar
Elisabet

HWIT BLOGG sa...

Åhh vilken vacker krans! Du kan ju :)
Inte kul med tunga dagar på jobbet....suck...
Vi hörs sen!
Kram
Titti

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad roligt och annorlunda med så många muggar! Fin tanke bakom samlandet!! Kram!!

Margot sa...

Så många vackra muggar och vilken fin krans du bundit! Gott med egna plommmon!
Ha en fin vecka!
Kram Margot

Anonym sa...

Den svarta muggen är ljuvlig och katten är underbar:-)

Kram

skapa och inreda sa...

Vad jag blir glad över dina fina bilder på de härliga muggarna.
Jag gillar också muggar och har som du svårt att låta bli att samla på mig ganska många vid det här laget.
Älskar katter gör jag också :)
Annika

Fågel Blå sa...

Vilka vackra muggar,, och helt undernara att dricka ur!
Ja du det där med jobbet ör inte så roligt!"
Men ett nödvändigt ont!
Ha en fin vecka!
Kramar Kathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kransen är jättefin, du är ju jätteduktig på och göra kransar. Muggar har en förmåga och bli många, din svarta med rosen är min favorit.
Ha en bra dag
Kramar
AnnaMaria
Ps, och så jättefin header du gjort!

Elle sa...

Vilken fråga!!
Klart man måste ha många muggar. Kaffemuggar, temuggar, chokladmuggar, favoritmugg, kompismugg, helgmugg, kvällsmugg, mysmugg, krya-på-mig-mugg, jobbmugg...
måste jag nämna fler skäl?

Ha en bra vecka!
Kram Elle

Linnea-maria sa...

Åh jag röstar på muggen med snäckorna! De ser så verkliga ut!
Svårt eller ej så blev din krans helt underbar, vilken färgkombination. Jag vågar inte plocka av min syrenhortensia den är alldeles för liten och ynklig. Men visst har den fin färg nu när den rodnar.

Tulipa sa...

Hej Regina!

Jag är också så svag för handgjorda muggar...det är en speciell känsla...en extra glädje att få hålla i handen...

Din krans var ju jättefin!! En riktig höstkrans!

Tack för dina fina ord!

Må så gott!
Kram Mariette

Lisas torp sa...

Oj, så många fina muggar, och jag känner igen detdär samlandet på handgjorda muggar! Hm..!:)Visst är det en speciell känsla över det handgjorda!

Vilken härlig krans och vilken fin och rofylld liten kisse!!!
Kram
Lisa

Bitte sa...

Jag håller med om att man aldrig kan få för många muggar! :-) Jag är också svag för muggar i keramik, men rensade ur lite i skåpen när sonen skulle flytta. När vi stod och packade upp i Visby, grymtade sonen att han inte kunde begripa att han hade så många muggar! ;-)

Vilken vacker krans du har gjort, den blev så höstlik och fin. Var det inte svårt att göra den?

Jag satt här och läste ikapp alla inlägg jag missat hos dig och såg då bilderna på jugend-brevstället och sigillstället. Vilka fynd! ME LIKE! :-)

Önskar dig en fortsatt fin vecka!

Många kramar
Bitte

skifferhuset sa...

Vilka fina muggar du har, den svarta var så läcker! Och vilken krans du har gjort, så fin! Kram Iréne

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken vacker krans du gjort! Den passar perfekt in i årstiden.
Och lilla pissen är så gosig och fin, inga kan sova så sött som katter.
Många fina muggar har du också! Använder du olika för olika dagar eller hur du känner för det? Jag äger nog nästan inte en mugg, kanske skulle skaffa mig det, jag föll ju direkt för den med musslor på!
Agneta kram

Christina sa...

Tycker din krans blev fin. Kransar är minsann inte lätta att göra. Har också lite muggdille. Just nu är jag inne på muggar utan öron. Men oj vad dom tar mycket plats i skåpet./Christina

Handgjorda drömmar sa...

Hej Regina!
Ja, nu är jag igång så smått!! Oj, oj, vad jag har mycket att läsa igen... Har allt varit inne o kikat med jämna mellanrum, men har missat en hel drös av dina fina inlägg. Vilken snygg header!! Du ger sån härlig inspiration. Visst är det något speciellt med handdrejade muggar! Tänk den som kunde... Gick en keramikkurs en gång, men drejning var inte min starka sida precis... ser ju så enkelt ut, men det var det ICKE!
Må så gott - stor kram från mig

Linnéa sa...

Hej. Otroligt fina muggar! Har du något minne av vart du har köpt t.ex. den svarta med en ros eller den med citronerna? :) Min mamma har haft en liknande men den gick sönder häromdagen och hon blev jätte besviken. Så mitt mål är att försöka hitta en liknande till henne i julklapp! :)

Svara gärna i mail!
L880915@hotmail.com