torsdag 22 september 2011

Tusen tack!

Först vill jag säga att jag har haft lite (läs: mycket) dåligt samvete...jag hade sån tur och vann en jättefin anteckningsbok hos Kicki (Min Skattkammare) för en tag sedan. Framsidan hade motiv med tulpaner och en liten söt tjej Tyra Tulpan. I paketet hade Kicki lagt med flera av hennes fantastiskt vackra kort, en del med motiv från sagoboken Kicki skriver på. Tusen tack och en stor kram till dig!
Sen är det roligt att så många hittat min lilla bloggbutik (Ramses Design) Den som var först ut att beställa var Eva-Mari (Vårt röda hus) och ett par örhängen har hittat hem till sin ägare. Eva-Marie är så rar och har skrivit så fint om örhängena HÄR. Jag tackar, bugar och bockar med rodnande kinder=)
*
Sen har jag fått en Award!
Tacka snälla, rara Loo med bloggen Tillsammans Hemma för den fina awarden jag fått. Då är det några frågor jag ska besvara:
1. Varför började du att blogga?
Jag letade lite om inredning på nätet och hamnade på en massa fina bloggar. Sen tänkte jag att jag kanske skulle starta en egen, men jag fattade nog inte vad det var jag gav mig in på. Sänder återigen en varm kram till Britt (Hemma med Selma) som tålmodigt besvarade mina frågor om det praktiska och fick mig att ta steget. Jag har inte ångrat mig en sekund! Så många rara vänner som jag fått, en del har jag träffat irl, tycker själv att jag utvecklat mitt fotande och framför allt har mitt hem blivit mera hemtrevligt genom all inspiration jag fått genom era fina bloggar.
2.Vilka bloggar följer du?
Det är måååånga och de allra flesta handlar om inredning, trädgård & blommor, foto, handarbete och livet i stort och smått.
3. Vilka är dina favoritfärger?
Ja i inlägget innan berättade jag att jag är svag för blått. Vitt och blått är en underbar kombination får mig att drömma om Grekland. Sen gillar jag smutsiga/dimmiga rosa/lila toner och mullvad/jordiga färger i klädväg.
4. Vilken är din favoritfilm?
Kan inte säga någon speciell, men gärna drama och såna filmer som bygger på en sann historia
5. Vilka länder/vilket land drömmer jag om?
Nu när det börjar bli mörkt och grått längtar jag till Grekland. Island är ett fascinerande land som jag skulle vilja besöka.

Nästa uppgift är att skicka denna Award vidare till fem andra bloggare som har färre än 100 följare. Så jag skickar den vidare till

Nu önskar jag er alla raringar en fin kväll och en underbar fredag!
Kram,
Regina 

18 kommentarer:

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Grattis till vinster och awarder;) Kul att läsa lite personligt om dig. Jag älskar Grekland med:)

Kram Susanne

skifferhuset sa...

Grattis till vinst å award, kul att läsa lite personligt om dig, vem du är! Grekland är ett härligt land, men jag drömmer mig tillbaka till Nya Zeeland, helt fantastiskt land! Ha en fin helg! Kram Iréne

Camillas vita villa sa...

Hej!
Vilka underbara bilder. Visst är det mysigt att få en award. Du har faktiskt något att hämta även från min blogg.
Kram

Lantligt i smultronbacken sa...

Vad roligt att få veta lite mer om dig. Det är en positiv sak med en award.

Kram Teres

Unknown sa...

Kickis bilder är så fina och jag väntar med spänning till jag får köpa boken :). Stort grattis till den fina vinsten.
Kul att läsa lite om dig.
Kram Ing-Britt

Margot sa...

Grattis till den jättefina vinsten och awarden! Kul att få läsa lite mer personligt om dig!
Ha en fin avslutning på veckan!
Kram Margot

Anette sa...

Hejsan!
Grattis till både vinst och award :)
Så kul att läsa lite mer om dej .
Ha en skön kväll.
Kramen Anette

Solstrimmor sa...

Grattis till vinst och award! Roligt att få läsa om lite mer om dig! Grekland tror jag de flesta vill resa/återvända till! Så också jag.

Hoppas din bloggbutik hittas av flera, dina smycken är utöver det vanliga. Jag har provat örhängena och känt mig så fin! Lycka till och tack för puffen till min blogg!

Kramelikram Eva-Mari

Anonym sa...

Grattis till vinsten och awarden. Det är väl kul att få lite uppskattning, tycker jag i alla fall. Det är alltid lika kul att läsa din blogg.

Kram

Felix sa...

Grattis till både vinst och award! Kicki bor inte så långt från mig, och jag åker nästan förbi där när jag åker till jobbet. Hon gör så mycket fint, både tavlor och prydnadssaker.

Kul att läs svaren på frågorna hos alla bloggare också! Du bidrar själv med mycket inspiraton för oss andra! Och Grekland... det vore inte fel med lite värme. Möjligen för många strejker där just nu...

Hösthälsningar
Elisabet

rosvikslyckan sa...

Kul att höra lite om dig:) grattis till award och vinst! din blogg inspirerar verkligen.
kram/ Jenny(rosvikslyckan)

Fågel Blå sa...

Grattis till den fina vinsten!!!
Och för dina awarder!
Så roligt att höra lite om vem du är!
Önskar dej en fin helg!
Kramar Kathrine

Anonym sa...

Grattis till både vinsten och awarden du var verkligen värd den med din härliga blogg. Sluta inte vad du än gör. ha nu en kanon helg så höres vi. Kram Hoffmandesign

Anette sa...

Oj! Jag såg att jag fått en liten utmaning här=) Tack för den och jag ska göra den när jag får tillfälle. roligt att höra lite mer om dig!
Kramar/Nettan

Elle sa...

Grattis till award! Jag har en känsla av att de flesta vill till Grekland. Och jag som vill åt andra hållet - till Sverige! *ler*

Fina kort du vunnit!
Ha en skön helg!
Kram Elle

Anonym sa...

Hej där knasfia!
Inte ska du ha dåligt samvete för min skull!
Jag är så förvirrad att jag knappt vet vad jag håller på med...än mindre vad andra gör (och inte gör) Fniss....;o)
Så mycket härlig uppmuntran som jag får av dig är mer än tillräckligt....!!!
Vilka vackra smycken du gör....och en egen bloggbutik! Bra jobbat! Jag har aldrig gjort hål i öronen......ajaj! Fegis. ;o) Dina är verkligen fina!
Skiner solen på dig idag? Här är det en sån där höstdag som man vill ha många av, helst ända till jul!
Ha en skön helg, vännen!
Kram Kicki
Min Skattkammare

Lissboden sa...

Hej Regina!
Vilka fina kort du fått och vad roligt att läsa om ditt bloggande. Du är verkligen en duktig bloggare som har kontinuerliga inlägg. Du har så fint i ditt hem och du verkar ta vara på mycket som du fixar till.
Jag hinner tyvärr inte med så mycket sådant men det viktiga är ju att vi gör saker så att det känns bra i livet.
Jag önskar dig en fin helg!
Kram/Maria

annashusidingtuna sa...

Hej!
Nå, nu gör jag slag i saken på direkten och lägger in din blogg i min blogglista så jag inte missar fler av dina inlägg! Tack för go kommentar hos mig.
Kraaaam Anna