torsdag 1 september 2011

Sommarstök

Det verkar inte som förkylningen vill ge sig i första taget=( Det är bara att vara hemma och jobba för då kan man snora som man vill, vila en stund på soffan och bara blunda när huvudvärken blixtrar.
Hur som helst, i somras tog jag ur iläggsskivorna ur vårt stora matbord. Nu är det runt och det blir lite luftigare, rummen är inte så stora.
Jag flyttade hit ljuskronan som jag målade vit och pyntade med pärlgirlanger och prismor för något år sen.
Har målat tavlor både i olja och akvarell för många år sedan - nej inte den här=) - men staffliet har jag kvar. Nu är det vitmålat och med den här lilla loppade tavlan i får det stå i matrummet.
Tänk vilket stök det blir när man möblerar om och plockar om på skåp och hyllor, så här kan det se ut när allt står huller om buller och innan det blir ordning på sakerna
Ett litet jobbryck nu, sen lunch och vila...puh...
*
Njut av de vackra höstdagarna...temperaturen ska ju inte bli så pjåkig framöver...och solen ska tydligen inte skina med sin frånvaro heller...;-)
Kram,
Regina

10 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Så veckra bilder från ditt fina hem!
jag njuter av dina bilder!!!!!
Ha en fin dag!
Och krya på dej!
Kramar Kathrine

annashusidingtuna sa...

Hej!
Ja, det blir en riktig karusell bara för att en sak ska flyttas...känner igen det där...
Krya på dig!
Kram Anna

Vintage House sa...

Hej
Det blev super med bordet ibland är det skönt att göra det luftigare...
ha en fin fin dag
kram
sandra

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med ljuskronan och så kungakronan på bordet, den är så vacker. Jättefint med din tavla på stafflit också, jag gillar tavlor som är lite mörka. Jag börjar också känna mig konstig i halsen, typiskt om det kommer baciller nu.
Krya på dig och kramar
AnnaMaria

Photo by Maria sa...

Så fint ni har det..

Krya nu på dig..

Kram Mia

annika sa...

Jo man ska bara flytta om man har gott om tid. Så fint du gör.
Här är det också snorigt och halsont. Men inte värre än att jag pallar att jobba...jobba...jobba. Törs inte gå på Friskis...kanske nästa vecka.

Kram
annika

Tidsmästarinnan sa...

Men! Här är det OCKSÅ snorigt och förkylt! Krya på dig vännen, vad fint du fixar.
Kram kram
Susanne

Snäckskalsdalen. sa...

Det ser så hemtrevligt och mysigt ut och man borde kanske göra om och flytta runt lite mer, jag är dålig på det för jag vet att det blir så stort och omständligt när jag sätter igång med sådana saker, det tar liksom inte slut......men du har gjort det och det ser väldigt fint ut!
Agneta kram

Compact Garden sa...

Vaknade i morse med värk i halsen och...ja resten så jag hoppas att jag är på benen i helgen..du får krya på dej.
Den lilla frökapseln är en av många små saker jag gjorde på keramik kursen..det är helt enkelt en tuschpennas kork som stacks i en lerkula och mojades till :) så det är inget exotiskt haha..
Du har gjort det så fint i ditt matrum..hrm jag tror att jag måste börja fixa lite mer hemma.

Ha en skön helg Kram Anne

Puumuli sa...

Väldigt många verkar vara förkylda just nu - krya på dig!

Du har gjort dt så vackert på bordet!

Hoppas att du har en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli