fredag 2 september 2011

Å blommorna avlöser varandra...

...på min spegelbricka. Här Trädgårdsverbena...
Sen en liten bukett med Fjärilskrasse, Blåklockor, Penséer och en...ja just det vad hette den nu då??? Den mörkt vinröda, nästan svarta till vänster...hm...
En pampig Pumpablomma får ta plats i ensam majestät..
Jag vågar knappt säga det, men det känns som förkylningen har vänt och går åt rätt håll nu...mer synd är det om de svenska grabbarna som förlorade mot Ungern ikväll, det var tufft...
*
Kram,
Regina

5 kommentarer:

Felix sa...

Härligt att plocka in och njuta av olika blommor! Och så fint du har planterat i trädgården tidigare! Tyvärr kan jag inte hjälpa dig med blommans namn...

Jag tror att du har skickat hit förkylningen. Den kom hastigt häromdagen, fast jag har haft ont i halsen en hel vecka. Jag som skulle åka på kulturrunda, får nog se mig blåst på den...

Vi får krya på oss båda två!
Ha en fin helg!
Elisabet

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Gomorron
En sån verbena i rosa-vitt har jag också, den har blommat så fint hela sommaren. Nu börjar den se lite lessen ut av allt regn. Jättesöta små buketter du plockat in.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

Visst är det härligt med blommor, har haft en liten bukett på rumsbordet nästan hela sommaren med det som blommar för tillfället i trädgården. Just för nu kärleksörten.
Skönt att förkylningen börjat ge vika.
Önskar dig en härlig lördag.
Kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Fin bukett, det är så mysigt att kunna plocka in av sitt egna.
Och ja, det var tråkigt med svenskförlusten i går kväll.....
Agneta kram

annika sa...

Mysigt att pyssla lite med blommor...man varvar ner. I dag tvättar jag fasad på altanen. C målar för fullt utvändigt.

Kram
annika