lördag 12 december 2009

Drömmar av silver....

Vet ni? Det snöar här! Det har kommit en cm redan. Jippi! Idag har jag varit till Röda korsets loppis och hittat lite fina silverbestick. Det fanns fyra mindre matskedar, fyra stora matskedar och fyra matgafflar i samma modell (2 kr styck!!). Sen hittade jag en sockertång i nysilver (3 kr).
Om det är någon som vet vad besticken heter får ni gärna höra av er, jag skulle så gärna vilja hitta knivar till oxå. I mitt köksfönster har jag hängt upp min mistelkvist som jag gjort själv och som jag visat i ett tidigare inlägg. På väggen ovanför skänken hänger det vackra handgjorda kortet som jag beställt från Ingela med bloggen Inspiration i vitt det är såå fantastiskt vackert.

Jag vill visa er mina fina julgranskulor som jag köpt för många år sedan. Tror att dem är gjorda i papier-maché.


Jag blir så glad att så många vill delta i min utlottning och era kommentarer är riktiga hjärtevärmare! Nu önskar jag er alla en riktigt fin Lucia, med sång, tärnor och stjärngossar och lussekatter, pepparkakor och kanske någon god glögg. Jag fick tips om Dufvenkrooks chili och choklad. Bamsekram till er alla!

5 kommentarer:

Emmas utsikt sa...

Oj vilka fynd! Så fina grejer. Kulorna är helt bedårande.

Sova nu....zzzzzz
kram
Emma

Inspiration i vitt sa...

Vilka fina saker du hittat och nästan gratis ju.Så fint kortet hänger hos dig, i helgen har jag nästan sålt slut på alla kort men jag gör nya hela tiden. Kram på dig/Ingela.

Hilde sa...

Det var riktiga fynd. Jättenyggt var det ochså!
Kram

Viveka i Bläckhornet sa...

Men vilket dunder fynd du gjort! Så fina bestick för den lilla summan.

Ja Ingela gör fantastiskt fina saker. Kortet var ljuvligt.

Ser att jag inte behöver skicka nån snö. Den kommer på naturlig väg :)

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Gårdsromantik sa...

Så mycket vackert du fyndat - vi har också lite snö!

Kram Maud