onsdag 29 augusti 2012

Besticklåda

Äntligen har jag hittat en fin besticklåda! Jag har letat länge och de jag hittat tidigare har varit så små...besticken från förr var ofta rejält tilltagna...Besticklådan hittade jag i Ingelas och Petras underbara butik Lev Vackert...
Jag har också haft tur att hitta en vacker såskanna på loppis, den är i samma servisserie som uppläggningsfaten jag visade tidigare och som finns i min tallrikshylla. Det börjar bli dags att fylla på lagret med ljus, både kronljus och värmeljus...det är mysigt att tända ljus nu när det blir mörkare...och kallare, igår morse fick maken skrapa rutorna på bilen innan han åkte till jobbet...
Jag önskar er alla mina kära läsare en god natts sömn och en underbar torsdag!
Kram,
Regina

22 kommentarer:

Anonym sa...

Hei vennen:)
Den var jo bare utrolig fin:)
Passet perfekt inn der ved alle de nydelige nips:)
Herlige bilder:)

Tusen takk for kjempe koselig spor inne hos meg:)

Sov godt
Klem Merete

Mosterfi sa...

Gillar verkligendin besticklådan, men lådan du har ljusen i är urfin!!! En sådan vill jag ha:) Ha det gott. Kram Sofie

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin :O)Sov gott du också.
Kram Agneta

Anonym sa...

Vilken underbar bestiklåda och lådan med ljusen är bara så fin.
Kram Birgitta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Skrapa rutor, jag ryser. Hoppas hoppas hösten blir lång och varm.
Så fin besticklåda, passade fint ihop med din ljuslåda. Och så har du ett underbart vitt porslin.
Kramar
AnnaMaria

Lissboden sa...

Du har så fint och så vackra gamla saker i ditt hem.
Dina rosor är också helt underbara, tänk vad den blomman är fin.
Idag har jag på mig de fina lila örhängen jag fick av dig. Om jag varit lite förutseende skulle jag bett dig göra något i rött.
Vi åker på bröllop i helgen till varmare breddgrader och då hade ett par röda örhängen var toppen till mina röda skor osv men det får bli till ett annat tillfälle.
Jag önskar dig en fin helg!
Kram/Maria

Solstrimmor sa...

Grattis till en fin besticklåda! Inte så vanliga längre. Jag var hos väninnan som flyttat tillbaka till barndomsstaden Arboga härom dagen. Hjälp så mycket loppisar det fanns i den staden! Bland annat ett helt hus i två våningar, mitt i centrum, fullt med roliga saker! Nu hade jag köpstopp... så plånboken fick vila denna gång. Suck. Men nästa gång jag kommer dit, då...

Må så gott.
Kram Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Nyponsherry!!! Haha, tänk att det alltid finns någon som bara tänker på alkohol - nu skojar jag!!! Värt att prova.

En sån, precis en sån besticklåda hade inte suttit fel, jag måste ut och leta! Loppis nästa!

Agneta kram

Unknown sa...

Hejsan!
Vilken underbar besticklåda och även din ljuslåda var väldigt fin.
Önskar dig en fin torstad, kram Ing-Britt

Alice & Elvira sa...

Så fin besticklåda du hittat. Skulle inte tacka nej till den fina lådan du förvarar kronljus i heller ;)

Håller också på att ladda upp med ljus nu när mörkret kryper på om kvällarna. Bunkrade upp med 320 st värmeljus nu när Ica här i byn hade go´pris tidigare i veckan ;) Hopppas det räcker ett tag nu :)

Ha en fortsatt fin torsdag!

Kram Catarina

lisashus sa...

Vilken fin besticklåda du hittade och så snyggt det blev där på skänken med såssnipan till och trämåttet med ljusen!
Just DET porslinet är sååå vackert - lite gräddvitt med lite krusade kanter! Tidlöst - vackert!

Ja, nu börjar man känna behov av ljusen på kvällarna!

Kram
Llisa

Gudrun sa...

Fina bestick i din besticklåda.
Ja, nu är det tid att tända ljusen igen. Fy för att skrapa rutorna, inte kul.
Idag har det varit riktigt varmt och kvalmigt här, fast regnigt förstås.
Ha det gott,
kram

Stina sa...

Fint och mysigt har du... precis överallt.:-) Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Härlig besticklåda ...och de är inte lätta att hitta
önskar dig en trevlig helg
Kram Rosa

skifferhuset sa...

Gillar din besticklåda jättemycke! Ja hela dit skåp med allt *ler* Kram Iréne

Gabriella sa...

SV: Åh tack ska du ha!
Vilken läcker besticklåda, så charmig och fin!
Kram

Fågel Blå sa...

Fin besticklåda,, ja du nu börjar det gå emot kallare tider!
Brrrrrrrrrrrrrrrr!
Ha en fin helg
Kramar Kathrine

Hanna sa...

verkligen fint.
kram
Hanna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj skrapa rutorna? Nej det vill vi inte göra än... Det ska ju vara sommar ett litet tag till tycker jag.
Så fin besticklåda du hittat, jag har faktiskt en liknande på landet. De är väldigt praktiska när man ska duka. Man får med sig allt på en gång
Kram
MArie

Unknown sa...

Och så en liten funderare för dig:Lev Vackert butikens (www.levvackert.se) ambition är att varje år arrangera, varje adventshelg både Lör. och Sön. mellan 10.00 - 18.00, en magisk och mysig julmarknad.
I vårt lantliga café Två Tanter kommer det bjudas på julens godbitar, glögg och praliner så missa inte vårt julfika!
Då bjuds du som besökare på underbart hantverk, gediget och handplockat hantverk i från hantverkare i hela Sverige. Samtliga hantverkare har fått ansöka om plats för att vi säkert ska kunna erbjuda er som besökare välgjort hantverk i samma still som vår butik i övrigt. I vårt café två tanter finns naturligtvis det godaste adventsfikat du kan önska!

Vi söker alltid efter hantverkare inom alla möjliga områden som gör livet vackert och gott.
Vet du om någon duktig hantverkare eller kanske är en själv maila gärna oss på vitromantik@gmail.com (skicka med bilder på ditt hantverk så vi kan se om det passar in för såväl dig som oss).
Eller ring 0706410580, det går även fint att komma förbi i butiken
De som vill vara med får gärna börja skicka in sitt intresse anmälningar i sept och fram
Vi söker alltid lite extra efter följande:
*Någon som vill arrangera ponnyridning
*Någon som vill stå ute och sälja varm korv, munkar, ostar eller annat ätbart
*Du som vill sälja hembakat/ saftat/ syltat och dylikt
*En Gatumusikant utanför eller en kör med en liten insamlingsbössa, ler?
* Du/ni som gör julkransar
*Någon som vill stå utanför och sälja julgranar
*Om man får önska hej vilt så någon med en liten gammeldags karusell, sockervadd och tivolihjul? Ler.
*Du som vet med dig om att du har ett ovanligt hantverk
*Du som stöper egna ljus
*Du som vill vara julnisse/tomte och sälja små överraskningsjulklappar till barnen
Ja som ni ser maila vi är öppna för att det ska bli en så unik och härlig julmarknadsplats som bara möjligt.
Observera att du som förening eller klass kanske här bjuds på ett ypperligt tillfälle att tjäna lite pengar.
Vill du vara med eller besöka oss men bor en bit i från så titta in dessa två billiga och bra boende former som båda ligger bara ett stenkast i från vår butik:
http://varmlandscamp.se/
http://herrgårdsliv.se/

Kanske är det något för dig och väninnorna? Familjen? att boka in redan nu!
www.levvackert.blogspot.com
KRAM Ingela www.inspirationivitt.blogspot.com o Petra www.romantiskahem.blogspot.com

Lilla Källängen sa...

Så snygg besticklåda men även den du har dina ljus i. Det blir så mysigt med dessa äldre föremål, önkar jag hade fler såna också:-)
Fy för att behöva skrapa rutorna..än har jag sluppit.
Må så gott
Kram Anneli

fia sa...

Ja den lådan va himmla fin .