onsdag 8 augusti 2012

Hortensia, månbord och tennfigurer

Kanske minns någon att jag för en tid sedan köpte ett månbord, nu var det ju så att det var inte bara en halva utan två. En halva har stått i vardagsrummet och en framför fönstret i vårt sovrum. Ja sen kommer ju lusten att möbla, som Lotta på Bråkmakargatan säger...och då flyttade jag båda delarna till köket och så fick det bli ett runt köksbord istället...
Just nu blommar min snöbollshortensia, eller hortensia Annabelle som den heter, alldeles fantastiskt blommorna är stora som mattallrikar. Jag blandade buketten med några blommor som inte riktigt slagit ut, de är då underbart limefärgade
Som duk använder jag en vacker mjölsäck som jag köpte hos Birgitte (Fröken Anker).
Sen måste jag visa ett par bilder från vår utflykt med barnbarnen. På fordonsmuseet Arsenalen finns ytterligare ett museum. Det är fyllt med tennfigurer och det fanns många olika scenerier uppbyggda i små montrar. Vilket jobb att gjuta och måla de små figurerna, en del bara tre, fyra cm höga och sedan bygga upp alla fina miljöer.
Nu får ni ha en underbar dag mina kära läsare!
Kram,
Regina

17 kommentarer:

Aquilejans sa...

Vilket fint köksbord och vilka fina bilder du har tagit!
Kram Malena

Johanna sa...

Så härliga blommor och "duken" är så fin tycker jag:)

Ha en fin dag du med:)

Kram Johanna

Anonym sa...

For noen vakre bilder du har her:) den gamle terin på nydelig duk:)
Aldeles skjønt:)
Også så herlige gamle bilder til slutt:)
Ha en strålende dag

Klem Merete

Snäckskalsdalen. sa...

Ditt månbord är välsignat, det går ju att variera så mycket och det här var ju för gullig och vilka fina höstsyréner/hortensior (lär mig aldrig om det är samma eller olika och i så fall vilken som är vilken....), det ser så läcker ut!
Agneta kram

Nyanser av vitt sa...

Så vackert bord och blommorna är underbara.
Ha en fin dag
Kram Agneta

linnea-maria sa...

Åh vad fint du har gjort med månborden och mjölsäcken.

lisashus sa...

Vilken vackert bord och så ljuvligt med hortensian och terrinen....! Jag kan bara sucka!!!!

Kram
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken fint bord och härliga blommor
kram Rosa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fint! Och visst är det så att man vill möbla om så här på sensommaren. Jättefin duk och blommor.
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Toppenfint! Vad roligt att du besökt fröken Anker!
Ha det så gott Vännen!
Kram Agnetha

Hoffmans Design sa...

Vackra bilder du bjuder på man blir ju jätte glad. Tack för hälsningen jag skall komma igång snart hoppas jag fast att det gör ont i magen. Kramiz hoffmansdesign

Mariette sa...

Älskar hortensior...Dock vill de inte överleva hos mig... Har försökt med snöbollshortensia och flera syrenhortensior...
Hmmm, men ljuvliga är de så in i norden!

Kram Mariette

Unknown sa...

Härligt när man kan förnya hemma genom att möblera om. Det suget kommer ofta så här på hösten.
Så snyggt med mjölsäcken och blommorna på bordet.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Anki sa...

Du gör så fint, dom är praktiska dom borden *ler*...Kom på att jag har ett jag med i bråten i källaren, längst in bakom allt annat kan jag tänka att det står...omöjligt att få fram å likabra är det, fniss...

Ha det gott & kram!

Photo by Maria sa...

Så härliga Bilder..

Kram Mia

Stina sa...

Verkligen fint. Riktigt tjusigt.:-) Kram

Gabriella sa...

Fint med hortensia och vilken härlig "duk"!=)