onsdag 15 augusti 2012

Sommarens sista jordgubbar?

I början av veckan köpte vi nog sommarens sista lokalodlade jordgubbar...jag kunde inte låta bli att doppa dem i mörk choklad...oj vad fort de tog slut...
Fortfarande finns det fynd från Danmarksresan att visa...
...i den lilla staden Thyborön fanns en liten butik liknande Röda Korsets Kupan och där hittade jag två knivar med benskaft...
Skärbrädan hittades på en liten loppis efter vägen...
Här börjar det mer och mer återgå till vardagslunken...och det vackra, varma och soliga vädret älskar jag...Ni som har semester eller är lediga...njuuuut!
Kram på er mina kära läsare!
Regina

14 kommentarer:

lisashus sa...

Dedär jordgubbarna ser ursmarriga ut! Klart att de tog slut snabbt!:)

Vilka jättefina knivar du hittade!

Ja, visst är det skönt med det ljumma och sköna vädret! Äntligen lite sommarkänsla!
Typiskt att det är jobbtider samtidigt!
Hoppas att du hinner njuta! Jag ska försöka!
Kram
Lisa

Anki sa...

Inga "gubbar" här men jag smaskar hallon och blåbär så det står härliga till *ler*
Fina knivar!
Japp nu äré sommar, jippiie!

Kramen!

Anonym sa...

Mmmm...ser utrolig godt ut:)
Nydelige bilder:)
Sov godt

Klem Merete

Felix sa...

Fortfarande så fina jordgubbar?! Våra jordgubbar har varit ganska tråkiga i år och gjort sig bäst som jordgubbsglass eller hopvispade med vaniljvisp. Fast det är inte så tokigt det heller... ;-)

Fin keramikskål du fyndade i Danmark!

Jag följer med spänning renoveringen av er hall. Vi har också en trappa med räcke i furu som jag försöker övertyga mannen om att vi ska måla vit eller vitlasera. Kan ju vara bra med bildbevis att det går... ;-)

Sensommarhälsningar
Elisabet

Photo by Maria sa...

Jag har fortfarande semester så jag njuter av det härliga sensommarvädret varenda minut =)

Vilka fina knivar du fann i Danmark..

Kram Mia

Solstrimmor sa...

Vilka vackra knivar du hittade! Dom får du stor användning av till ostbrickan:)
Våra jordgubbar har jag grävt bort och slängt, alla plantorna hade drabbats av nån sjukdom. Annars hade vi kanske kunnat äta dom sista nu vi också!

Jag njuter må du tro! Idag ska äldsta dottern och jag åka till Örebro och strosa i Wadköping och kanske slinka in på Smultrongården på hemvägen! En mor och dotter-dag:)

Trevlig torsdag!
Kram Eva-Mari

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, så vackra knivar! Dom måste ha några år på nacken för så vackra saker görs knappast nu.
Godisjordgubbar, jo, jag tackar jag!
Agneta kram

hemma hos lilla mej sa...

Ååå vad smarrigt med jordgubbar doppade i chocklad.ärliga knivar du hittate.Ha nu en skön och mysig torsdag.Kramar Rita ♥

Hjärtruds Stuga sa...

Jordgubbar doppade i choklad är ju bara så gott...förstår att de försvann snabbt.

Ha det gott

Kram Karin

Mie fra Mies Mirakler sa...

mmmm de jordbærene med sjokolade så bare helt himmelske ut! så morsomt med 1984, jeg gleder meg til lese den selv. Mitt favorittmenneske over alle anbefalte meg den boken, det var derfor jeg kjøpte den i utgangspunktet, stor var forundringen når jeg på infomøtet i dag så at den var på pensum. :D *♥*

Rosa i huset i vitt sa...

Vad gott det såg ut med chokladdoppade jordgubbar

Kram Rosa

Stina sa...

Men nää, jag ska ju gå och sova. Då kan man inte visa jordgubbar doppade i choklad heller.;-) Kram

bakom berget sa...

Ja visst ja! Harklöver är det ju. Jag såg ju oxå det inne hos Agneta men tänkte inte på att det var samma. Tack för att du påminde mig!
Va härligt med jordgubbar så här i augusti. Jag har sett att de säljs utanför butikerna fortfarande. Kanske man skulle köpa sigen liter till helgen att festa på.
Ja sommaren har liksom kommit. Det är ju nu, man skulle ha haft semester!
Hoppas du får en skön helg!
Kram Åsa.

skifferhuset sa...

Förstår om de jordgubbarna tog slut fort!! Fina saker du har köpt! Ha nu en fin helg! Kram Iréne