onsdag 22 augusti 2012

Morgonljus

Morgonljuset har inte längre den intensiva kraften som vårens och sommarens ljus har. Det svaga ljuset som nu letar sig in är mjukare i konturerna och påminner oss lite försynt om att det snart kommer mörkare kvällar och senare dagsljus...
Terrinen på skänken har fått lämna plats för ytterligare ett fynd från vår resa på Jylland. Bakom mitt "tallriksställ" skymtar något vitt med lila blommor i...det är en kanna i samma servis som kopparna och tallrikarna som finns med på bilderna...
...de liljeliknande blommorna kommer från min funkia som har strimmiga blad i grönt och vitt...
Jag är hemkommen från en jobbresa och känner mig lite trött efter all ny information, så det blir nog tidigt i säng. Önskar er en skön kväll och en härlig torsdag, mina kära läsare!
Kram,
Regina

20 kommentarer:

Anonym sa...

For noen skjønne bilder:)
Nei, lyset har nok ikke samme virkning på denne tiden:)
Men koselig er det, selv om høsten nå slutter seg om oss:)
Høres ut som du har hatt en god reise med masse inspirasjon:)
Så fortjener sengen nå:)

Sov godt
Klem Merete

Johanna sa...

Undras vad du hittade för fint i Jylland?:)

Vackra bilder du visar idag!

Kram Johanna

CHÂTEAU DE KONSTANSE sa...

Alle årstidene her i norden har sin egen sjarm,- vi er heldige som får lyset inn på så mange forskjellige måter:) Når høsten kommer snikende, får en bare lyst til krølle seg opp i sofaen og å starte dagen med varm drikke og stearinlys på bordet!

Kos deg!

vadmalen sa...

Verkligen snyggt porslin. Och funkia som är så fint. Va bra att man faktiskt kan ta in blommorna.

Elna sa...

Vilka vackra bilder och vilken fin bringare du har.

Kram

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej,
Så mycket spännande ni har gjort under sommaren. Jag älskar också att åka omkring och besöka olika ställen allt från cafer, loppis till slott och herresäten... maken är tyvärr inte lika intresserad. Men ibland så gär det att få med honom.

Och så vackert porslin du har fyndat.

Ha det gott, hälsningar monica

Le petit jardin sa...

Nu när det lite mer dova ljuset faller in, så där lite mjukt så känns det ganska skönt trots allt, även om man vet att mörkare tider är att vänta. Men man vet också om att man kan krypa in under filten och tända en massa stearinljus och ha så mysigt.

Kram Kajsa

Ps. Funkian är en vacker blomma

lisashus sa...

Åh, vilken fin kanna och med lock till!
Den lite sirliga modellen är verkligen vacker! Så vackert med funkiablommorna till! Själv har jag bara EN enda blomma av denna sort!

Vilka fina bilder du tar!
Kram
Lisa

annika sa...

Du verkar ha hittat massor av grejer i Danmark. Kul då det finns det som man vill ha.
Jo det är ett annat ljus nu. Men jag tycker om temperaturen som är nu. Ljummet och skönt utan att vara för varmt. Verksamheten drar igång med full fart. Hoppas på lite skogsbesök i helgen.

Kram

Vardagslycka sa...

Så mycket fint du har hittat när du var till Danmark. Kannan med lock är verkligen superfin!Och så fint det blev med blommorna i, jag har nog aldrig tänkt på att plocka dem men det ska jag göra nu.
Ha en bra dag.
Kram, Carina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ja ljuset har ändrats, det är mycket mildare. Så fint porslin du har, och roligt att du kompletterde med en kanna.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Godmorgon!
Idag vill jag njuta av något vackert och då tittar jag in på din ljuvliga blogg som aldrig gör mig besviken. Denna morgon är absolut inget undantag du är makalös duktig med att skapa det vackert där du går fram.
Du kan verkligen placerar saker,blommor ja, allt för att det skall göra sig.
Önskar dig en fin torsdag, tack för att mina ögon fick njuta av något vackert en stund! Njuter också av att solen lyser från en klarblå himmel här idag, hoppas den göra så även hos dig!
Kram Raina

Snäckskalsdalen. sa...

Det märks att tiden går, jag tänkte på det när jag var och plockade lingon häromdagen, solen kom liksom inte därifrån den brukar, den kom lite snedare på, då är det sensommar, men vackert!
Agneta kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Ja, man märker att det blir mörkare fortare på kvällen och även på morgonen... Vi får försöka mysa med lite ljus istället.
Funkiablommorna är vackra, jag har också sådana...
Och kannan var jättefin!
Kram
marie

Stina sa...

Så mysigt.
Jag gillar hösten bäst.:-) Kram

Unknown sa...

Gillar också det lite svagare, kärvare höstljuset, men det "framkallar" sommarens flugskitar på fönstren!
Får nog ta en höstputs!
Trevlig helg!
Kram!
/Ingemar

skifferhuset sa...

Så vackra bilder och porslinet är jättefint! Kram Iréne

Gudrun sa...

Hej Regina!
Ja, nu kommer tiden då det blir dags att tända våra ljus och göra det mysigt inne.
Hoppas vi får en ljus och fin höst.

Kram till dig.

Inspiration i vitt sa...

Hej söta Regina, alltid lika kul att träffa dig i butiken. Förstår att du fick en upplevelse i Nicklasdamm med alla fina perlargoner.Din vita kanna är jätte fin. Hoppas vi ses snart igen. Kram på dig/Ingela, och hälsa din make.

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilka fina ting du visar vännen!
Ha en fin helg!
Kram/Lena