söndag 2 september 2012

Sommaren som försvann...

...för det tycker jag att den gjorde...inte gav den den där sköna sommarkänslan som sitter kvar i kroppen en bit in på hösten. För mig är det viktigt att sommaren bjuder på massor av sol och riktig värme. Vi har enligt statistiken haft fem dagar med temperaturer över +25 grader och vi har inte haft en enda tropisk natt. Sol och värme är en garanti för att jag ska må bra under höst och vinter...några av er som följt mig en längre tid vet att jag under höst och vinter får ta till en speciallampa för att få en dos dagsljus varje dag (ljusterapi) och käka extra D-vitaminer för att inte bli nedstämd. Därmed kan jag väl säga att jag inte riktigt ser fram emot hösten i år. Nåväl...jag har kikat i mappen med sommarbilder och hittat sådant som "blivit över" utöver de blommor jag visat tidigare är det här sådant som jag sett under sommaren när jag vandrat runt i trädgården...det är en glädje att ha en egen trädgård...   
Idag har jag planterat blommor på min pappas och min brors gravar, det blev så fint. Sen har jag beställt material så att jag kan göra mer smycken, har lite idéer som jag vill prova...
*
Jag önskar er mina kära läsare en fin söndagskväll och en riktigt bra början på nya veckan!
Kram,
Regina

16 kommentarer:

STENLYCKA sa...

Åhhh. så många vackra bilder!!
Njuter!
Tittar in på söndagskvällen för att också önska dig en fin kommande vecka!
Kram Raina

Anonym sa...

Hei vennen:)
Ja sommeren forsvant fort og som du sier den var liksom aldri her!
Men så utrolig koselig å se et tilbake blikk på bilder du har tatt og for noen vakre bilder:)
Det siste bilde av himmelen var utrolig vakkert:)

Ønsker deg en herlig uke
Klem Merete

Lotta sa...

Här var det mycket sommarkänsla på en gång, vacka bilder du bjuder på - det behövs i detta ruskväder som vi befinner oss i sedan länge... Gillar verkligen din fina blogg, den är väldigt inspirerande och jag återkommer gärna hit, Ha en fin kväll och välkommen att titta in hos mig.
Lotta

Vita Falkens Lantliv sa...

Hej vännen!

Så vackra bilder!!!! Ja fy tusan vilken piss sommar det blev:( Tur man har bilder som man kan njuta av när det mörknar och kylan kommer.

Kram Susanne

Nillis sa...

Vad fina bilder! Jo håller med fullständigt, jag är likadan. Tycker att det redan börjar kännas lite jobbigt... Men vi får peppa varandra, på något vis. kramis

Handgjorda drömmar sa...

De bilderna ger verklige sommarkänsla!!
Önskar dig en riktigt bra start på veckan!
kram Marie

bakom berget sa...

Ja, nog hade vi behövt lite mera solljus än vad vi fått denna sommaren. Dina bilder är jättefina och somriga.
Ha en fin ny vecka du oxå!

Kram Åsa.

Hjärtruds Stuga sa...

Du bjuder på fina bilder som vanligt. Blir så bortskämd med all ögonfröjd du visar. Sommaren som aldrig kom tycker jag det känns som i år. Min termometer har inte varit över 26 grader denna sommaren. Vi får hoppas på en fin september.

Ha en fin vecka

Kram Karin

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Vilka underbara bilder du bjuder på.
Förstår precis vad du pratar om...jag blir oxå nedstämd och mår dåligt på hösten men kanske inte i samma utsträckning som du.
Den här sommaren har nog varit den sämsta jag kan komma ihåg :(.
Hoppas på lite sol i veckan då jag ska till Rom sen tittar vi på en resa till sol och bad senare i höst...kanske vore nåt för dig.
Önskar dig en fin start på veckan och den verkar bli ganska solig.
Kramar Ing-Britt

Mormorsglamour- pyssel och inredning sa...

Tack för den sommarboosten med bilder. Var precis vad jag behövde. Förstår hur det är att ha behov av solstrålar...

Vad kul att du gillade pysslet!
Önskar dig en bra dag
Kram
Helena

Solstrimmor sa...

Regina, idag blir det en sommardag så ta ut en övertidsdag och njut av solen! Själv ska jag passa på att tvätta hundtäckena som torkar fort ute i solen. För hundarna ska på semester till Nora snart och då åker vi till vårt älskade Kreta och lagrar sol. Är inte det nåt för dej?

Kul att du fortsätter med dina fina smycken. Jag är så glad över mina örhängen:)

Njut nu av dagen!
Kram Eva-Mari

Le petit jardin sa...

Härliga bilder..o, ja visst har vi fått för lite sol och värme denna somamren, hösttröttheten är ett faktum...

kram kajsa

Hannis sa...

Fina, fina bilder!

Och det här med ljuset är lite knäckande...
Jag är ju höstmänniska och älskar hösten men i år är det inte riktigt samma sak. Just för att det inte känns som att det varit sommar.

Ska bli spännande att se dina smyckesideér=))

Kram Hannis

Lövkojan sa...

Det var iaf väldigt vackra bilder du hann få, sommaren var som sagt inte riktigt sig lik!
Hoppas att hösten blir med mycket sol iaf även om det inte kommer hjälpa helt.

Ha det fint, kram Marie-Louise

Rosa i huset i vitt sa...

Vackra bilder du bjuder oss på
ha en bra kväll
kram Rosa

Tre Tanter sa...

Trevlig kväll önskar 3 tanter!