lördag 22 september 2012

Äppelpaj och höstplantering

Medan äppelpajen gräddas och sprider ljuvliga dofter passar jag på att kika in här...det var ett tag sedan...Är inne i en sån där intensiv period med massor av jobb som tar både tid och kraft så jag stupar i säng på kvällen...tyvärr får jag inte sova på grund av en ond axel...det kostar att ligga på topp=)
Betongfatet som jag gjöt i somras har fått mjuka tassar på undersidan och pryder nu köksbordet tillsammans med några Iittala lyktor
På bakbordet står ett fat med lök, både röd och gul, det går åt mycket lök här i familjen...I bakgrunden står...
...några kannor. Den lilla som det står 1/4 ltr på är ett fynd från någon loppis i somras...
En gammal sliten ekstol utan sits har fått en måttanpassad plåtlåda och i den har jag planterat några höstblommor
Det var allt för den här gången mina kära läsare...ha en skön fortsättning på helgen så hoppas jag att vi "ses" snart igen!
Kram,
Regina

26 kommentarer:

Gugis Pärlor sa...

Nämen.. jag blir helt stum! Ljuvligt betongfat och stolen med höstblommorna slår en med häpnad!

Kram Gugi

Ps. Jag lägger dig i min blogglista för återkommande besök ;O)

Felix sa...

Så fint betongfat du har gjort! Och höstfin stol också! Sätt dig inte på den av misstag bara... ;-)

Hösthälsningar
Elisabet

Nillis sa...

Åh vad fint du har gjort med stolen :-) kramis

Vita Falkens Lantliv sa...

Kannorna i bakgrunden är ju sååå fina! Fast nu älskar jag ju kannor så det är väl inte så märkligt då;)

Trist med axeln och värk:( Jag har såå ont i min tumme och ner i handleden, vet inte om det är datamusens fel eller om det är nåt annat. Skit med gamla kärringar hihi.

Nä inte är du besvärlig med mina stolsdynor:) Hm dom hade med fyra sidor volang med då var det beigevit randiga eller svartvit randiga, ....... och kände för dessa som var blåvita.......JOBBIGT ;)))


Kram Susanne

Cajsas Faster sa...

Trevlig helg, Marie

Anonym sa...

Så kjempe fint betongfatet ble:)
Husker du laget det, så var kjempe kos å se ferdig:)
Nydelige bilder:)

Fortsatt god kveld
Klem Merete

Ett Vitare Hem sa...

Hoppas livet lugnar sig och att axelvärken snart släpper.
Ha en fin söndag!
Kram/Lena

Elna sa...

Så fint det blev med betongfatet och värmeljusstakarna.

Kram

Stina sa...

Så fint och mysigt hos min rara Regina.
Hoppas att du får må bättre snart.:-) Kram Stina

Solstrimmor sa...

Hoppas du får en fin och vilsam söndag min vän. Du vet ju vad jag tycker om ditt för-mycket-arbete!

Höstkram Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin höstplantering, stolen blev en perfekt kruka. Och så fint fat du gjort, betong är vackert. Jobbigt med axeln, och att inte få sova är pest.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Kära Regina hoppas det rättar till sig i din axel, du har väl inte frusen skuldra... det har jag haft för några år sedan och då kunde jag inte sova på nätterna. Det gick inte att ligga på axeln och mycket värk.
Vilket härligt arrangemang du har gjort i den vackra stolen och kannorna får gärna flytta in hos mig!
Ha det nu så gott och krya på dig!
Ses snart!
Kram Raina

Lövkojan sa...

Betongfatet är verkligen fint, läckert med ljuslyktorna på.
Snygga kannor!
Hoppas det där med axeln går över fort, sköt om dig!!
Kram Marie-Louise

Anonym sa...

Så fina dina kannor är och stolen är verkligen fin.
Kram Birgitta

Hanna sa...

fina bilder.
Ha en fin start på den nya veckan.
kram
Hanna

Blommiga Rutan sa...

Vilket läckert betongfat! Verkligen fint!

Stackars dig som har ont i en axel, inte roligt när man inte får sova, hoppas att det snart blir bättre.

Kram Anncathrine

Lissboden sa...

Hej Regina!
Så fina och höstiga bilder du visar:)
Betongfatet var underbart fint och Ittala-lyktor är aldrig fel. Jag tycker mycket om dem.
Må så gott!
Kram/Maria

Gabriella sa...

Härligt med äppelpaj och vilka fina ljuslyktor! Och vilken underbar höstplantering!=)
Kram

Vardagslycka sa...

Hoppas värken i axeln ger med sig, det är jobbigt när man inte får sova ordentligt.
Härliga höstbilder och planteringen i stolen är så fin! Likaså betongfatet, helt underbart!
Önskar dig en bra start på nya veckan. Kram, Carina

Snäckskalsdalen. sa...

Du har gjort så fint och vilken vacker duk du har på bordet! Jag faller alltid för vackert handarbete, och jag har nog ett par stycken liknande dukar här, men dom ligger så fint i linneskåpet.......

Förra inlägget med monogrammen var också väldigt fint!

Akta din axel! Man ska vara rädd om dom. Det har alltid varit min svaga punkt också, på den tid jag satt inlåst var det nacken och axlarna som tog stryk - jobbigt, och sen kom huvudvärken som ett brev på posten (heter det så numera, tro - ett mail på datorn, heter det kanske....).

Agneta kramar

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint och fiffigt med stolen
ha en bra vecka
kram Rsoa

Rosa i huset i vitt sa...

Nä tryckfel ...Rosa ska det ju stå

skifferhuset sa...

Ett sådant betonfat har jag oxå gjutit, precis lika! har haft det till försäljning i lilla boden å fått gjutit nya hela tiden, det är så fint! Kram Iréne

Vita Lyckan sa...

Vilka kanonfina bilder!! Tipsar om att jag har en utlottning av Lexington på min blogg. Kram, Kram från Karin

http://lyckornasgard.blogspot.se/2012/09/utlottning-hos-vita-lyckan.html

Bitte sa...

Hej fina du!

Vilket underbart fat du har gjort, jag har ett precis likadant fast i nysilver. Men... jag tycker faktiskt att ditt är finare, jag gillar den "råa" känsla betong ger :-).

Vad läckert med planteringen i stolen! Vilken härlig idé! :-)

Stackare som inte får sova på nätterna, jag kan tänka mig att du verkligen behöver din sömn om det är mycket jobb. Här är en till som jobbar lite för mycket just nu ;-).

Ha en fortsatt fin vecka!

Varma kramar
Bitte

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilket fint betongfat du gjort! Jag har köpt ett sådant av en arbetskamrat som också håller på med betong... tycker de är så himla fina.
Och stolsplanteringen var härligt höstig :)
Kram
Marie