lördag 2 juli 2011

Grönsöö...

Idag har maken och jag varit ut på tur...heeeela dagen. Vi har haft det underbart och visar några bilder från Grönsöö som vi bl a besökte, vilket underbart slott vid Mälarens strand! Vill ni veta mer om slottet och omgivningarna klicka HÄR!
År 1623 planterade min favoritregent en Lind vid detta slott, vem kan det ha varit???
Jo drottning Kristina...det var otroligt häftigt när jag var i Rom och besökte Sankt Peterskyrkan och stå framför sarkofagen i vilken drottning Kristina är begravd...och nu fick jag stå framför ett träd som hon planterat...
När jag återkommer nästa gång ska jag berätta mer om vad vi gjort och besökt under dagen. Så härligt varmt det varit, termometern i bilen visade +29, det är skönt att det finns klimatanläggning i bilen=)
Kramar,
Regina

11 kommentarer:

Fågel Blå sa...

Hej!!!
Vilka Vackra bilder!!!
Förstår att ni njöt av det besöket!!!!
Hoppas du får en fin Söndag!
Kramar Kathrine

Tina sa...

Åh, jag har också varit i Rom o sett graven. Men aldrig här vid Mälaren, så kul med tips på smultronställen som är sevärda. Så lätt hänt att man bara susar förbi, när man inget känner till..

Ha en bra dag!

Anonym sa...

Trevligt med utflykter synd bara att jag har så långt dit för det ser jättemysigt ut.

Kram

Ett Vitare Hem sa...

Åh vilken underbar utflykt! Förlåt att jag inte svarat på mailet ska ta tag i det, det vart lite mycket jobbande igen ;o)
Ha en finfin söndag!
Kram/Lena

Unknown sa...

Vilken härlig utflykt och vilket otroligt maffigt träd. Tänk vad mycke det fått uppleva genom århundraden :).
Ha en bra söndag, kram Ing-Britt

Snäckskalsdalen. sa...

Man (läs: jag/vi) borde göra fler utflykter, det är ju så roligt att se sig omkring. Men nu har du tagit så fina bilder, så där är jag väldigt nöjd med det!
Agneta kram

hemma hos lilla mej sa...

Jisses vilken underbar utflykt.Bara så himla fint och mysigt.Ha nu en skön söndag.Kraaam Rita ♥

Else´s Bod sa...

Haha va lustigt! Va hette den butiken? kommer du ihåg? Det är så roligt att se andra som gör nått liknade!
Ha det gött rara du!
Kram Lisa

Puumuli sa...

En så fin plats för utflykt! Vackra bilder också!

Vi hade +29 i går men i dag är det bara +20 (man fryser ju nästan...) och mulet.

Ha en fin söndag!

Kram
Sari från Puumuli

Vita små hjärtan sa...

Vilken trevlig utflykt ni har gjort! Å jättefina bilder därifrån!
Ha det så gott.
Kram Agnetha

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vilka fina bilder och vilket ställe!!
Ha en bra vecka!!