onsdag 29 juni 2011

Sommarkompott...

I dag bjuder jag på en liten sommarkompott...små guldkorn fångade när tillfället getts under våra underbara sommardagar...
...plockade några Rölleka under en sen kvällspromenad...valde ut de där som färgats lila...
...en morgon kikade denna utslagna ros Rosa Mundi fram lite blygt under en stor buske...jag förvånades för vi hade grävt upp den och planterat den på en annan plats eftersom den var i vägen när vi fällde vår stora ek...plantan överlevde inte vintern...men något litet skott fanns lyckligtvis kvar på den plats där rosen var planterad först...
...när jag jobbar hela dagarna uppskattar jag de underbara kvällar vi har nu...solen vill inte gå ner, luften är ljum, det doftar, fåglarna sjunger sin kvällsserenad och jag vill aaaaaldrig gå in...
...men det är klart att värmen tar lite på krafterna också...då är det skönt att ta en tupplur i farmors soffa...lilla gos...
...nu gäller det att hamstra så mycket som möjligt och samla minnen, känslor, dofter, ljud, bilder och smaker, allt det som vi ska leva på under den onämnbara tiden som kommer...njut, vänner, njut...
Kram,
Regina 

10 kommentarer:

Felix sa...

Ljuvliga sommarbilder! Man skulle vara ledig hela sommaren, det vore inte så dumt... ;-)

Det blir sena kvällar, för man vill vara ute så länge som går och njuta av de varma och ljusa kvällarna. Går ju inte att missa dem...

VARMA sommarhälsningar
Elisabet

Anonym sa...

Mmm, vilka ljuvliga sommarbilder du visar! Jag känner igen mig så väl i det du skriver, kvällarna är helt underbara och jag vill inte gå in. Njuter för fullt av sommaren just nu.
Önskar dig fortsatt fina dagar ( och kvällar ).
Kram, Carina ( Vardagslycka )

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så söt, du har en riktig liten guldklimp sovande hos dig. Och så växtkraftig ros, tänk att den växte upp igen. Så fint med dom tvåfärgade blombladen på rosen.
Solig kram
AnnaMaria

LjuvligtLantligt sa...

När har du semester då Regina? Jo jag tillhör/de den blå-vita sorten oså tills igår, fast bara på framsidan..hatar att ligga på mage! Så jag är en black & white hela sommaren ;)

Ha det fint trots att du jobbar..
Kramkram Git

Snäckskalsdalen. sa...

Det var en riktigt söt gosebaby! Så vilsamt och så gott.
Sommar är det verkligen i din trädgård, underbart, och Rosa Mundi är ju så läcer.
Agneta kram

Fågel Blå sa...

Åhhh vilka vackra bilder!!!
Och vilken sötis!
En stolt Farmor är du förstår jag!
Ler!
Ha en fin dag!
Kramar Kathrine

pernilla sa...

vilka somriga och vackra bilder!!! och vilken sötnos som vilar så gott!

kram p.

Catarina sa...

Vilka underbara sommarbilder! Och vilken gosnos som ligger å vilar så sött :)

Ja visst är det härligt med sena sommarkvällar! Här uppe är det ljust dygnet runt nu, och det känns inte alls spännande att gå å lägga sig när solken knappt gått ner ;)
Man får verkligen passa på att njuuuuta allt man bara kan nu! :)

Ha en fortsatt härlig torsdag!
Kramar Catarina

himlaverket sa...

Åh, vilken bedårande liten unge, förstår att det blir mycket bebisgos!
kikar in för att önska dej en fin sommar...
kram ullamaria

millandante sa...

Åhhh den sista bilden... så himla gosigt!:)

Kul att hitta hit! Jag återkommer:)
Milla