torsdag 2 juni 2011

Liljekonvaljer...

Jaha då får man börja visa bilder hemifrån igen då=) Liljekonvaljer är tacksamma att ta in, de står ganska länge och de sprider en ljuvlig doft.
Det otroligt vackra överdraget till de annars så fula Kleenex-askarna har jag köpt hos Stil & Charm. Överdraget är välarbetat med rosenmönster i blank silketråd och med söta rosetter i satin.
En ljusstake i vitt porslin fyndades på loppis för några helger sedan.
Tavlan i bakgrunden är från min allra första bloggtid
Till sist måste jag visa något mycket pussvänligt...
Hoppas att ni har möjlighet att vara lite lediga nu när helgdagarna kommer inpå varandra. Här blir det mycket jobb, men hoppas att jag får någon dag ledigt.
Önskar en fin fin fredag och helg!
Kram,
Regina

12 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken sa...

Det står några strån liljekonvaljer här i köket också, men pga allergi så får det räcka. Ute däremot har jag massor.

Kram Teres

Anonym sa...

Vad fint det är med liljekonvaljer och vitt men jag måste erkänna att jag är mest förtjust i fötterna:-)

Kram

Anonym sa...

Jag känner doften Mmmmmmmmmmmmm
Dom där små skulle man verkligen kunna pussa på. Synd att mina tvås är stora.
Kram Hoffmansdesign

Norregård sa...

Underbara bilder, meeeen de goa små fossingarna:))) Jag tyckte det var så härligt när sonen var så där liten, tänk de är aldrig använda.....Så går det så fort & snart tultar de omkring....njuuuuuut:))

Malin

Unknown sa...

Så många fina detaljer men finast av allt var nog de rara fossingarna, blir riktigt bäbissjuk ;).
Ha en bra fredag, kram Ing-Britt

Unknown sa...

Visst är liljekonvaljer ljuvliga?! Jag plockar in 100 varannan dag..... hela backen är alldeles full!
Det doftar när jag sitter på altanen som om jag satt i en konvaljbukett!

Ha en finfin helg!

Jill i Fyra Rum och Kök sa...

Det är de vackra genomarbetade detaljerna som sätter pricken över i:et. :-)

Önskar dig en fin helg!

Photo by Maria sa...

Härliga bilder men det sötaste kom ändå sist ;-)

Jag jobbar tre nätter från i natt men skall njuta de lediga timmarna där emellan..

ha nu en fin fredag och tack för att du är med och tävlar..

Kram Mia

Catarina sa...

Åh så underbart med liljekonvaljer! Fast ännu mer underbart var faktiskt de små söta tossingarna på sista bilden!...mys ;)

Ha en fin fredag och helg!
Kramar Catarina

HWIT BLOGG sa...

Känner doften av liljekonvaljerna och så söööta fötter...underbara bilder som vanligt!
Varma kramar från ett lika varmt Öland och Titti

annika sa...

Underbar fotbild! Att fötter kan vara så söta. Kanske att vi ses i morgon. Det är ju även Classic car i Ånnaboda....

Kram
annika

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ser att du varit i Kr-hamn på Lev vackert, kan tänka mig att det är mycket fint där. Jag har kollat dina bilder noga, för jag har ju inte varit där än. Och så fint det är med liljekonvanljer, din lilla vita kanna är så fin också. Jättevackra foton.
Mitt krön har jag ingen aning om vad det använts till, dom visste inte på auktionsfirman heller. Och tack snälla för din gulliga kommentar.
Ha en skön helg
Varm kram
AnnaMaria