söndag 31 augusti 2014

Vad blir det för mat?

I somras var jag på ett fåtal loppisar, men några fynd gjorde jag i alla fall. Dels hittade jag en hög smal glasburk med vitt porslinslock, toppenbra till pastan...
...sen hittade jag en gammal besticklåda i trä med två fack och handtag i mitten. Den syns inte så bra på bilden, men i den har jag ett antal gamla kryddburkar som jag fyllt med de vanliga kryddorna som behövs vid matlagningen. Jag har också samlat några av mina porslinsskärbrädorna i en gammal margarinlåda på bänken...
...på tal om mat...jag tackar så jättemycket för alla recept som trillat in i mejlboxen! Jag har börjat lägga in dem i en "bok" - Recept 2014 - som ni kan ta del av genom att klicka  på bilden längst upp till höger ovanför Smultronställen. Kommer ni på något mer recept så mejla! Det behöver inte vara egenkomponerat, det kan vara något ni hittat i en receptbok eller veckotidning och som blivit ert favoritrecept. 
~*~
Jag har också börjat att skicka ut fröer av den svarta stockrosen till er som önskat, det tog lite tid eftersom de måste torka innan jag skickar dem. Är det någon mer som är intresserad av fröer så hör av er.
Kram,
Regina

19 kommentarer:

Skaparglädje sa...

Hej!
Har du frön över av svart stockros tar jag gärna emot några.
Kram!
(ska se om jag hittar någon mailadress till dig så jag kan maila över min adress, vill inte lägga ut den här, annars får du maila till mig.)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fina skärbrädor du har, jättefint och ha alla stående tillsammans. Jag undrar hur jag kommer in på recept- sidan, står något om begär åtkomst. Kanske är medan du håller på och grejar med den.... Kikar in igen imorgon och kollar.
Kramar/AM

Loppisälskare sa...

Jättefina porslinsskärbrädor. Har lyckats samla på mig två stycken som jag tycker om. Fint arrangerat!
/RosMarie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det fungerar perfekt, så roligt och leta recept hos dig nu. Jag gör en länk i högerkant.
Kramar/AM

lisashus sa...

Vilken fin samling porslinskärbrädor du har! Själv har jag inte lyckats hitta något, annat än på på Indiska en gång! De är verkligen jättefina!

En exakt likadan glasburk har jag också och med pasta i! :)

Önskar dej en härlig start på veckan imorron!
Kram
Lisa

Johanna sa...

Så fina burkar! De med porslinslock är så charmiga tycker jag:)

Svarta stockrosor låter ju himmelskt vackert. Hur lång tid tar det för dem att växa upp? Och när sår man fröet? Jag är inget trädgårdsexpert direkt, haha:)

Ha en fin kväll kära du!

Kram Johanna

G:a Affären sa...

Din samling med skärbrädor är så fin och vi förvarar pastan på samma sätt. Pasta är också dekorativt!

Varm kram
Cia

Snäckskalsdalen. sa...

Du är så dynamisk! Idén med Recept 2014 är ju suverän - jag ska ta mig en funderare på om jag har något av allmänintresse! Jo, jag tror redan jag vet, jag kommer tillbaka!

Din skärbrädor är så otroligt vackra, jag har en, jag!

Du har så fina arrangemang i ditt hem, man blir så sugen på att göra om allt här hemma!

Agneta kram

Hannis sa...

Dessa underbara skärbrädor i porslin!
Som jag letar efter såna när jag går på loppis.
Ser fint ut i lådan.

En fin start på veckan till dig/Kram Hannis

Black Iris sa...

Men så många fina skärbrädor du samlat på dig..
Jag ska också fundera lite på ett favorit-recept..

Kram Maidi

Rosa i huset i vitt sa...

Har också en sån burk ...har kaffe i min
kram Rosa

House and Garden by Bia sa...

Tyvärr så är jag dålig på att fixa recept...och lite otålig på att laga mat också, hehe...så det där med recept är kanske inte min grej, även om jag samlar lite på recept...men jag gör nästan aldrig nåt av dom som jag samlat på mej!!!...helt tokigt!! men sant!!
Ha det gott!
Bia

HWIT BLOGG sa...

Det blir perfekt att bläddra i din receptbok sen när middagstipsen tryter...
Så fina skärbrädor också, vilken samling! Vi får höras av sen Regina!
Varm kram till dig,
Titti

linnea-maria sa...

Vilken underbart vacker samling med porslinsskärbrädor :)

Meta sa...

Det kommer ett recept från mg om någon dag. datorn har varit i ofrivillig vila nu så det finns massor att ta itu med. men sen....
Jag tycker det var en sååå fin ide.
Du har så mycket fint i ditt kök skärbrädorna är sååå fina.
och alla dina bilder blir jag så glad av att se.
Ha en fin vecka
Kram Meta

Zinnia sa...

Vilka fina skärbrädor du har! Jag tror jag skall tigga en av mamma. Kram Zinnia

Solstrimmor sa...

Din skärbrädesamling har jag beundrat tidigare, de är så fina... Kul att så många skickat in recept till samlingen! Jag ska laga ett enkelt laxrecept i morgon, om det blir så gott som jag hoppas så lägger jag till det!

Tack för din kommentar!
Ha en skön torsdag!
Kramar från Eva-Mari

Ezter sa...

Tack för fröna :) Nu får vi se hur jag lyckat, tur du la med hur jag skulle göra ;)
Din receptboksidé lät bra, ska se om jag kommer på något att mejla! Om huvudet hänger med och minnet också!

Blommiga Rutan sa...

Hej!
Åhhhh så fint med trälådorna, skärbrädorna och burken i ditt kök! Ser så hemtrevligt och mysigt ut.
Mailar dig recept i veckan.
Riktigt mysig helg till dig
Kramar Anncathrine