söndag 17 augusti 2014

Blommigt

Jag spinner vidare på förra inlägget och visar lite mer blommigt...
...min porslinsblomma trivs så bra på sin nya plats och har nu åtta stora klasar med ljusrosa blommor med röda prickar i mitten... 
...i början av året fyllde maken år och fick en orkidé, den tappade tyvärr alla blommor nästan meddetsamma, men för ett par veckor sedan såg jag att den får flera små grenar med knoppar på...
...nu har den 18 utslagna blommor och ändå flera knoppar kvar...här kommer en bild som jag fått från mitt äldsta barnbarn och som han vill att jag ska visa. Han hade turen att hitta en femklöver...
...blommigt är det på en hylla i badrummet. Vackra förpackningar och goda dofter för kroppen. Förresten har badrummet fått en makeover, jag är sååå nöjd...men bilder det får ni se en annan gång...
 
Jag önskar er en finfin ny vecka!
Kram,
Regina

18 kommentarer:

House and Garden by Bia sa...

Hoppas femklövern ger en jädrans tur !!!
Köp en triss lott vet ja;))
Ha en fin start på veckan;)
Kram bia

lisashus sa...

Vilken vacker färg det är på porslinsblomman och så fin orkidé!
Den blomman verkar bjuda på överraskningar - har också en sedan januari och den blommar ständigt, och får dusch en gång i veckan!

Tänk, att hitta en femklöver - det måste väl betyda riktig tur?! :)
Ha en fin start på veckan!
Lisa

Hannis sa...

Vilka urfina förpackningar i ditt badrum!
Känns extra fint med såna=))

Porslinsblomman är en gammal favorit hos mig. Men jag har haft svårt att få dom att blomma av någon anledning.

Kram och fin vecka//Hannis

Solstrimmor sa...

Oj vad det blommar hos dig! Mina porslinsblommor har aldrig blommat, jag är så avundsjuk på dig... De doftar helt underbart, minns mors som alltid var fulla med klibbiga klasar:)

Spännande med en badrumsmakeover, den vill vi gärna se. Jättesöta flaskor och burkar! Och tänk att barnbarnet hittat en femklöver, förstår att han är stolt!!

Ha en finfin vecka du också!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fin förpackning på cremerna i badrummet, ska kika efter dom. Och en femklöver, det måste betyda jättetur. Jag har en fyrklöver jag fått av Lotten.
Kramar/AM

Skaparglädje sa...

JAg har aldrig sett en porslinsblomma med rosa blommor. Jättefin är den.
Kram!

Fågel Blå sa...

Så vackra bilder du bjuder oss på!
Fina ljuvliga blommor!
Önskar dej en fin Ny vecka!
kramar Kathrine

Jennica... sa...

Underbart med blommigt!
Och hoppas barnbarnet får en massa tur! :)
Kram!

Unknown sa...

Hejsan!
Så underbara blommor, har köpt hem lite nya växter nu när man vill boa in sig igen. Dina förpackningar på badrummet var väldigt fina och jag blir allt nyfiken på vad ni gjort där :).
Ha de gott, kram Ing-Britt

Blommiga Rutan sa...

Hej !

Åhhhh så fin porslinsblomma, någon sådan har jag aldrig haft. Är dom svåra? Orkidéer är så vackert och inte så svåra att lyckas med, men så många blommor har jag aldrig haft på en!
Ser fram emot dina badrumsbilder.

Kram Anncathrine

Ett ögonblick sa...

Porslinsblomman är så fantastisk, blommorna ser verkligen ut som de var gjorda av porslin. Sen vet jag inte om namnet kommer därav...
Orkidéerna ger sig inte, en otrolig livskraft har dom och ger ofta överraskningar med sina vackra blommor. Jag hade ett 10-tal, men lyckades tyvärr i samband med renoveringen släcka allihop, ledsamt...:((
Nu har jag en ganska stor doftranka som egentligen behöver "spaljeras" upp, men jag kommer aldrig så långt för den bara blommar och blommar och doftar såå underbart. Den står i ett söderfönster och är enormt exponerad för solen men jag satte dit ett solskydd och jag tror minsann att det är det som gjort att den trivs så bra:))
Krukan med rötter har skyddats en del mot den värsta strålningen.
Tänk, en femklöver! måtte den bringa en massa tur!!
Nu ser jag fram emot en visning av badrummet:))
Ha det gott!!
kramar lisa

HWIT BLOGG sa...

Så vacker den är porslinsblomman...
alltid lika kul att kika in till dig! Vi kan väl höras framöver, nu väntar dock lite semester...en välbehövd sådan!
Varm kram,
Titti

Black Iris sa...

Måste nog skaffa mig lite nya blommor här inne som lyser upp tillvaron.. Verkar som om hösten riktigt har kommit för att stanna här hos oss..

Kram Maidi

Sofia sa...

Sån där porslinsblomma har jag också...visst doftar den underbart på kvällen och natten?
Ha det gott...
Kramis Sofia

Zinnia sa...

Porslinsblomman är en tacksam växt. men inte alla sorter. jag brukar inte lyckas med Hoya Bella. Synd den är ju så söt. Tänk att hitta ett fyrklöver... Kram Zinnia

House and Garden by Bia sa...

Trevlig helg!!
Kram från bia

Elisabeth sa...

Porslinsblommor är ju så fantastiskt fina, lyckos dig som har en..

kram

Snäckskalsdalen. sa...

Porslinsblomma, en favorit här av alla möjliga anledningar och då blommar inte ens mina. Men tåliga är dom, det är det jag menar. Blommor skulle jag gärna vilja ha. Lycka!
Agneta kram