söndag 10 augusti 2014

Hjärtligt...

...mottagande fick jag av Anncathrine som har den fina livsstilsbutiken Blommiga rutan i hjärtat av Södertälje när jag i lördags gjorde ett besök. Det var så roligt att det äntligen blev av och vi fick en trevlig pratstund. Butiken är fylld med vackra saker och jag hade svårt att motstå de fina väskorna från Ceannis som nyligen kommit in. Anncathrine har en blogg och det är genom den som vi lärt känna varandra. Här kan ni se de nya väskorna...
~*~
...på tal om hjärtligt och blommor...i denna lilla, lilla zinkhink som hänger på en knoppbräda satte jag för ett par år sedan en liten, liten kruka med hjärtan på tråd...
...och den har växt...på den ena sidan hängde jag upp några rankor...
...likaså på den andra sidan...och den fortsatte att växa...
...ner förbi den vackra plåtburken som står på en trälåda på ett litet, litet bord... 
...rankorna på den andra sida växte och trasslade in sig i den gamla äggkorgen...
...fortsatte förbi den...
...och ner förbi hyllan med de gamla järnvikterna under det lilla, lilla bordet...
...och ända ner på golvet...t o m maken som brukar eliminera både lupiner och fingerborgsblommor med trimmern utomhus har lärt sig att lyfta på hjärtana för att de inte ska försvinna in i dammsugaren...
~*~
...förresten medan jag kommer ihåg...mina svarta stockrosor blommar helt fantastiskt i år och om det är någon som är intresserad är ni hjärtligt välkomna att mejla mig så kan jag skicka frön...
...ha en skön söndag och en fin ny vecka!
Kram,
Regina

15 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Oj, så hjärtlig du var idag! Hjärtan på tråd har jag också en så bra relation till, dock blev min fina lämnad när jag flyttade och nu är den ett minne blott! En fantastisk överlevare, får den bara en skvätt vatten då och då så växer den som bara den:)
Kul att träffa bloggkompisar och Annchatrine är ju så rar, det vet jag även om vi inte setts på riktigt!

Ha en hjärtligt skön söndag!
Kramar från Eva-Mari

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Fina bilder på dina hjärtan på tråd. Och så roligt och besöka Anncathrines butik, jag följer henna via bloggen.
Kramar/AM

Meta sa...

Visst är det roligt med blommor som trivs och inte vill sluta att växa.
Vad härligt ed stockrosen, det skulle vara kul med en sån.
Önskar dig en bra vecka på nya jobbet Hur känns det.
Kram Meta

lisashus sa...

Vilka jättesnygga väskor! Jag förstår om du föll!

Det finns nog ingen tåligare växt än just "Hjärtan på tråd"! De verkar inte kräva någonting och bara växer och växer hur länge och långt som helst!
Kram
LIsa

Blommiga Rutan sa...

Hej Regina!

Såååå glad jag blev över ditt besök i lördags!!! Jätteroligt! Väldigt roligt att ses i verkligheten efter att ha varit "bloggvänner" så länge. Och det var väl det jag känt på mig , att du är en supertrevlig människa! Även våra män som skymtar i bloggarna ibland fick sig en trevlig pratstund.
Tusen tack för besöket!

Kramar Anncathrine

Hannis sa...

Men så vacker bild på plåtburken och hjärtan på tråd som virvlar runt!!
Det är en vacker blomma.

Hoppas att du får en fin vecka/
Kramen Hannis

Ett ögonblick sa...

Vilken livskraft... fantastiskt... och så är ju dom små hjärtana (heter det så?) så söta också.
Jag önskar att jag hade Stockrosor i trädgården, men i nuläget har jag ingen bra plats, för dom är otroligt vackra och ståtliga.
Nu ska jag ta en skogspromenad med hundarna. Det har regnat och åskat idag så luften är frisk och skön.

Ha det gott!!
kramlisa

Ezter sa...

Så fina bilder! Stockrosor älskar jag! De är så fina, men jag har inte en enda...

Fågel Blå sa...

Åhhh vad roligt att besöka denna fina butik,
Härligt att träffa likasinnande,
Önskar dej en fin Vecka
Kramar Kathrine

HWIT BLOGG sa...

Vilken hjärtligt blommande! Himmel så den har växt, den verkar trivas där...
Åh jag vill mer än gärna nappa några stockrosfrön. I år åt sniglarna upp allt för mig, mina stockrosor är ca 6 cm höga!
Ha nu en skön helg med mycket sol och vila Regina...
Kram Titti

Marie maräng sa...

Sååå lååång dina hjärtan blivit! Underbara bilder!

Vad kul med ett besök hos Annchathrine och hennes butik! Jag har länge velat åka dit men det har inte hunnits med när vid varit neröver.

Såg att ni passat mina trakter på er resa till så jag blir lite nyfiken från vart ni kommer :)

Önskar dig en fin helg!
Kram Marie

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är alltid roligt att träffa bloggvänner. Det är personer som man kanske aldrig hade träffat om det inte var tack vare bloggen. Så man har fått en hel del nya bekantskaper på det här sättet.
EN sån där hjärtan på tråd har jag också haft, men den är inte med längre... får nog köpa mig en ny :)
Kram
Marie

House and Garden by Bia sa...

Hjärtan på tråd är ju så fina....och vilken läcker burk du visar på en av bilderna;)
Trevlig helg!
Kram kram

Blommiga Rutan sa...

Hej Regina!

Önskar en riktigt trevlig helg till dig också !

Kramar Anncathrine

Villrose sa...

Kjempefine ranker på kjøkkenet :-)
Sukk! Jeg hadde sånne fine, svarte stokkroser, men de frøs bort den fryktelige vinteren forrige året...