lördag 23 augusti 2014

Badkar

Jag har länge gått och funderat på mitt badrum. För tre år sedan satte vi in ett hörnbadkar, med det tog massor av plats och det gick åt mycket vatten för att ens få 1 dm djupt vatten (man måste tänka på miljön också)...
...nu äntligen tog jag beslut om vad som skulle göras, så ut med hörnbadkaret och in med ett vintageinspirerat badkar med vackra silverfärgade lejontassar...  
...det tar så mycket mindre plats och badrummet blev plötsligt stort och luftigt. Så jag fick plats med ett litet pelarbord jag loppat och en vacker trädgårdsstol som jag köpt hos Kathrine (Fågel Blå)...med ett vitt skinn på stolen blev det lite ombonat...
...jag är såå nöjd för det blev toppenfint. Härom kvällen tände jag doftljus, fyllde badkaret med varmt vatten och väldoftande bubblor och kröp ner. Så njutbart! Tänk att bara byta ett badkar kan göra så stor skillnad! Hoppas ni har en skön helg med mycket mys och avkoppling!
Kram,
Regina

13 kommentarer:

Huset bakom lindarna sa...

Alltså varning för klumpiga hörnbadkar!!
Så himla mysigt du fått det!
Finas mammis

Solstrimmor sa...

Så vackert badrum du fick! Åh, vilken lycka att ha ett badkar, och ett sånt vackert också! Jag älskar att bada och önskar mig ett! Har haft diskussion med min hyresvärd om att sätta in ett för plats finns, men han vägrar. Inte kul, det skulle göra så mycket med ett bad då och då för mina leder. Ja, ja, vi får väl se... det finns ju andra lägenheter... med badkar!

En fin lördagskväll önskar jag dig!
Kramar från Eva-Mari

Felix sa...

Så vackert du fick det i badrummet!

Fina blommor i förra inlägget! Jag har en vit porslinsblomma som jag ärvde för några år sedan. I år blommade den med en blomma för första gången. :-)

Vilken lycka att hitta en femklöver!

Sensommarhälsningar
Elisabet

House and Garden by Bia sa...

Åh så mysigt och fint!!!
Önskar dej en trevlig helg!
Kramis

Unknown sa...

Love this bathroom and the new vanity and faucet will be fabulous. Look forward to the reveal.
interesting Bathroom

lisashus sa...

Vilket vackert badrum, med betoning på RUM, du fick! Jag hade absolut gjort samma sak, om jag skulle ha badkar! Så härligt att kunna krypa ner där med något väldoftande nu när kylan börjar komma...!

Härligt när man kan möblera lite också!
Kram
Lisa

Blommiga Rutan sa...

God kväll Regina!

Åhhh så fint! Det ser verkligen mysigt ut! Underbart att tända ett doftljus och krypa ner i ett varmt bad!
nu var det flera månader sedan, blir riktigt sugen när jag ser dina bilder.
Har ett likadant badkar som dig, är också så himla glad över det.

Ha det så bra
Kramar Anncathrine

Hannis sa...

Men åh! Får jag flytta in??
Bara älskar såna badkar!
Eller badkar överhuvudtaget=))
Att få sjunka ner i varmt bad med doftande olja...
Det saknar jag.

Och fint med bordet också!

Fin söndag till dig/Kram Hannis

Ett ögonblick sa...

Du fick ett nytt badrum!! Vilket vackert badkar!! och stolen och lilla bordet... det blev så fint tillsammans alltihop.
Vi gjorde oss också av med vårt stora hörnbadkar, det gick aldrig att fylla med vare sig varmt vatten eller vatten över huvud taget. Då vi har egen brunn och då, den gamla grävda brunnen, så räckte vattnet helt enkelt inte till. Nu har vi bara dusch...och visst, ibland skulle det vara skönt med ett litet badkar.
...och regnet det bara öser ner...
Ha en fin söndag!!
kram lisa

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev, såna badkar är dom finaste. Och stolen med skinnet, vilken lyxig härlig känsla det gav.
Kramar/AM

Villrose sa...

Ja, er det ikke deilig!
Med vakre møbler og ting blir det enda bedre :-)

G:a Affären sa...

Ett badkar är lyx idag och hur många var det inte som en gång i tiden rev ut dem. Och jag håller med om de stora hörnbadkaren!
Så fint badrum ni har nu, jag tycker det ser väldigt mysigt ut med bordet och stolen med fällen. Åh så fint det är!
Jag kom över ett litet badkar i gjutjärn men jag vet inte om det går att ha det på övervåningen. Och hur sjutton ska jag få det upp dit, det väger hur mycket som helst, utan vatten!

Kramar
Cia

Zinnia sa...

Åh! jag blev omedelbart förälskad. Att ligga i badet med ett glas god dryck och bara njuta! Mmmmm! Kram Zinnia