söndag 24 augusti 2014

Recept

Jämt och ständigt går jag och klurar på nya idéer...och nu har jag kommit på ännu en...
...det jag tänkte är att spinna vidare på listan med Smultronställen som jag sammanställt...men denna gång att göra en receptbok som innehåller favoritrecept som ni bloggare har...ni är många som då och då eller oftare visar fina bilder på maträtter som ni tillagat och publicerar recepten på era bloggar... 
...jag tycker alltid det är trevligt att få tips på mat som någon provat att laga till...så vad säger ni? Skulle ni kunna tänka er att maila era favoritrecept till mig och jag sammanställer en "bok" med konceptet "Bloggares personligt utvalda recept" som jag publicerar här på bloggen?? Ni kan även bifoga bilder på maträtterna om ni har och vill... 
...jag tänkte dela in recepten under olika teman, kött, fisk, fågel, vegetariskt, efterrätter, bakat o.s.v. Hoppas ni gillar idén!
Kram,
Regina 

17 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Nu har du allt klurat ut en riktigt bra idé, jag ska fundera och så mejlar jag dig.
Kramar/AM

Aquilejans sa...

Det ser ju riktigt gott ut det här och vilken fin idé!
Kram Malena

Solstrimmor sa...

Men så himla bra! Jag spar själv bloggrecept i en mapp under nästan samma kategorier! Jättesmart Regina!

Ha en fin ny vecka!
Kramar från Eva-Mari

lisashus sa...

Det låter ju som en utmärkt idé!
Jag har lånat flera fina recept från bloggare och varit mycket nöjd! Så kul att få dem samlade!
Vilka läckra bilder du visar!

Jag ska fundera, så mejlar jag dej sen!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Ett ögonblick sa...

Vilken kul idé!!!
Ska fundera en stund, så hör jag av mig:)

kram lisa

Unknown sa...

Vilken himla bra idé Regina, vore ju toppen att ha och ta till när fantasin tryter och det finns ju många favoriträtter ute i blogglandia.
Vad kul att du bytt dit stora badkar och är nöjd, vi har pratat om samma sak i säkert ett år nu. Ett badkar med höga kanter och lejontassar står även på min önskelista.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Rigmor sa...

Bra idé!! Inte för att jag för stunden har något bra att bidra med, men rätt som det är dyker det väl upp något i minnet...och sen att få ta del av andras favoriter, ja det blir ju suveränt när fantasin tryter!
Fina bilder!!
Kram kram

Meta sa...

Oj vad du är redig. Och hur kul som helst. Nu får man ta och leta lite i gömmorna. Det måste väl inte vara egna komponerade recept??
Ha nu en fin vecka
Kram Meta

Home Bohemia sa...

Ojoj...nu kommer du få lite att göra...alla har ju så många favoritrecept:)Perfekt att få allt samlat och smidigt att gå in på när man har idé torka. Kram

Home Bohemia sa...

Ojoj...nu kommer du få lite att göra...alla har ju så många favoritrecept:)Perfekt att få allt samlat och smidigt att gå in på när man har idé torka. Kram

HWIT BLOGG sa...

Åh så roligt! Men hur hinner du???!
Jag ska klura lite, jag återkommer!
Önskar dig en skön och rolig vecka...
Kram,
Titti

Maria sa...

Vilken superbra idé du kommer med! Jag har inte möjlighet att maila dig just nu, men på min blogg, under fliken recept, finns det tips på både godsaker och några maträtter. Mitt favoritrecept är våra dolmades, den rätten kan jag verkligen rekommendera.

Så fint och otroligt smakfullt det blev i ditt badrum... vackra bilder som gillas jättemycket!

Tusen tack för din kommentar inne hos mig. Att få dela andras åsikter och erfarenheter är mycket värt!

Ha en fin dag!
Kram♥ Maria

Blommiga Rutan sa...

Hej Regina!

Vilken jättebra idé !
Mailar dig nästa vecka, har fullt upp denna vecka eftersom det blir namngivningsfest här på lördag.
Har haft många recept här på bloggen så jag väljer något av dom .

Kramar till dig
Anncathrine

Lissboden sa...

Hej!
Vilken kul idé!
Jag hoppas att du får många fina recept:)
Själv är jag insnöad på samma mat mest hela tiden.
Må så gott och lycka till!
Kram

linnea-maria sa...

Du är så klyftig :)
Jag har en annan blogg Along the green road och där har jag lagt in lite nyttigare recept, du får gå in och välja fritt om du tycker att något passar att lägga till i din sida :)
Kram /Therese

Vita Falkens Lantliv sa...

Hejsan!

Låter som en toppen idè!!!

Kram Susanne

G:a Affären sa...

Genial och generös idé av dig! Jag hoppas också att jag kan bidra med något.
Så läckra bilder och lycka med en sådan potatis!

Kramar
Cia