söndag 7 september 2014

Smått och gott...

...blev det under sommarens turer...efter en väg hittade vi en loppisskylt och svängde in. Där köpte jag besticklådan i trä som jag visade i förra inlägget, sen hittade jag också denna spetsduk som jag tyckte blev fin på bordet till en av sittgrupperna som vi har ute...
...i Arboga hittade jag en loppis på en bakgata och där hittade jag glasburken som jag också visade i förra inlägget, men även detta nysilverfat. Fatet är nästan 30 cm i diameter och jag tyckte att dekoren var så fin... 
...sen passade jag på att fylla på i skafferiet. När vi bodde på Norrfrids B&B handlade jag lite god saft och honung i Eijas butik...
...vi har även besökt Fabriken i Sparreholm (Sparreholms "Ullared")...jag var lite nyfiken på vad som skulle finnas där. Det fanns massor av kläder men jag köpte inga, utan jag hittade två snygga plädar med text, de ser ut som gamla mjölsäckar. Bra att ha i soffan för vita soffor och två svarta katter är ingen hit. Sen hade de väldigt bra priser på Gripsholms hemtextil, så två stora kuddar fick följa med hem...
...lilleman han bara växer och växer och det är full fart jämt...nu har han full koll på husmorsgymnastiken (huvud, axlar, knä å tår) och också var näsan sitter...
...fortsätt att maila recept till vitthusmedsvartaknutar@hotmail.com, jag uppdaterar vart efter! Ha nu en fin ny vecka!
Kram,
Regina

10 kommentarer:

Meta sa...

Härlig tur du gjort, det är alltid gott med lite nytt i skåpen efter en resa det brukar bli så här med.
Söt lilleman du har och visst är det kul när de härmar ens sånger.
Kuddarna gillade jag
ha nu en fin vecka( förresten hur är det på nya jobbet??)
Kram Meta

lisashus sa...

Så mycket fint du hittar på loppisarna! Var iväg igår när det har varit "Östgötadagarna" och loppis i varenda buske, men inte hittar jag då något fint, eller så har jag blivit immun efter alla flyttar när det framgått hur mycket prylar som jag har! :)

Vilken söt liten Lilleman! Helt oemotståndlig!

Ha en skön söndagskväll!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Vad många fina fynd du hittat. Sparreholm har jag varit sugen att besöka, var det värt ett besök?
Så himla söt han är lilleman <3
Ha de gott, kram Ing-Britt

Tulipa sa...

Den där duken var ju bara för vacker alltså...
Roligt med diverse fynd från olika platser runtom vårt land.
Det blir samtidigt minnen...

Nu ska jag klicka mig in på din receptkategori och kolla vad det är för spännande!

Ha det fint!
Kram Mariette

Geli sa...

Your biggest treasure is the little man ....
Happy week dear Regina!
With love,
Geli

Melody and M.E sa...

Jösses så söt han är lillkillen!
Man bara smälter!
Kram M.E

Sofia sa...

Massor av fina fynd du gjort!!! och vilken liten go knodd ni har! =)
Kramis Sofia

Black Iris sa...

Nu, blir jag riktigt sugen på en loppis-runda.. Det är alltid så roligt att komma hem med nya loppis-fynd..

Kram Maidi

G:a Affären sa...

Men vilken go liten kille! Och så de goa knubbiga armarna!
Så många fina fynd du gjort under sommaren, både gammalt och nytt.

Kramar
Cia

boy sa...

I think this article is useful to everyone.
เว็บพนันออนไลน์ที่ดีที่สุด เล่นง่าย ทำเงินได้จริง
น้องเนย noey.atc Onlyfans
เซียนหวยเชื่อ มะละกอ ให้โชค
น้องรีน หรือ นูรีน สาวสวย ดาวดัง TikTok
ดวงชะตาราศี ที่จะมีโชคลาภเงินทองเข้ามา