lördag 13 september 2014

Varning...

...för allt gott och alla nyttigheter som nu finns i bloggarnas egen receptbok! Just nu är receptboken uppe på 74 sidor!!! Jag måste säga att det är lite "problematiskt" att sitta och skriva in alla recept för de är så frestande goda att det hela tiden vattnas i munnen=) Det är många som tipsat om goda vegetariska rätter och fiskrätter. Om ni inte kommer på vad ni ska laga till i helgen kan ni kika in i "er egen" receptbok...

~*~
Ååh vad jag är nöjd med mitt nya badrum. Det är så skönt att krypa ner i badkaret med en bra bok omgiven av doftande bubblor och känna värmen sprida sig i kroppen...
...det märks verkligen att det är höst, på mornarna är det 6-7 grader och dimman ligger tjock och förändrar landskapet...konturerna suddas ut och allt blir mjukt...det börjar bli dags att se över höstgarderoben, en ny mysig kofta kanske...ett par nya kängor...
Önskar er en trevlig helg!
Kram,
Regina

14 kommentarer:

lisashus sa...

Visst är det härligt med badkar att krypa ner i när det börjar bli ruggigt!
Har tyvärr bara dusch, men de gånger jag haft badkar har jag ändå inte badat...! :) Säkert beror det på att inte själva badrummet varit tillräckligt inbjudande.

Vilken jätteläcker header du har! Så vackra bilder och jag gillar också skuggspel precis som du här! Åh, så vackert!

Kul med recepten! Själv har jag ännu inte kommit till skott där.
Jag kan tro att det är frestande att läsa och skriva ner alla recept! Oj, vilket jobb du gör dessutom!
Ha en fortsatt härlig helg!
Kram
Lisa

Geli sa...

Dear Regina!
Oh, that's cold ....
Happy weekend my Dear!
With love,
Geli

Meta sa...

Ja minsann det är lite kallare än i somras om man så säger. Här hos mig är det varmt ena dagen och kyligt den andra. morgonen kan var lite så där att man inte vill gå upp men vad gör det när jag inte kan jobba.
Håller allt ut ett tag till på kolonin.Även o jag inget badkar har att krypa ner i.Hoppas du visar någon bild från badet.
Ha en skön söndag
kram Meta

Ezter sa...

Ikväll var det tur att vi hade en filt i bilen! Har varit på dop och dagtid var det okej med bara ben. Men efter ett rejält regnväder var jag rätt frusen... Men filten runt rygg och ben gjorde susen!

Villrose sa...

Ja, det er over 10 grader på morgenen her enda, men morgentåken er her...

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket jobb du gjort! Ser massor med recept jag ska prova. Nu önskar jag att jag hade en liten bärbar dator, då skulle den stå i köket jämt!
Kramar/AM

Fågel Blå sa...

Låter härligt,
med badkar, jag skulle inte kunna vara utan vårat,
Jag är beroende av varma bad!
Fniss!
Fin Valsöndag till dej
Kram Kathrine

Solstrimmor sa...

Vilket jobb du lägger ner med receptsamlingen! Tack för ditt tålamod och engagemang Regina.
Ja säger jag till ett badkar, har bara en osensuell dusch, skulle också vilja ha ett kar att bubbla i! Kan vi inte få se mer från ditt nya spa?

Nu fortsätter vi att njuta av hösten!
Kramar från Eva-Mari

Hoffmans Design sa...

Ja du nu går tiden fort: Det mörknar väldigt fort ute man hinner ju inte med något.

Det har varit jobbigt med att sonen har flyttat hemifrån det är mycket körande till hans ö och skolan. Så man har inte haft mycket tid över. Jag trodde det skulle bli lugnt men icke.

Okej skall inte klaga.

Ja du nu längtar jag till sommaren och våren igen inte detta höst mörkhet.

Kram Hoffmansdesign

Ett ögonblick sa...

Åh, snälla Du vilket jobb du lägger ner på receptboken!!! Så många recept och jag som helt glömt...
Vilken pärla Du är Regina som gör detta!! Jag som älskar mjuka kakor ska ta och skriva ner ett av mina recept!
Det märks att hösten kommer närmare... men jag envisas med sommar så länge jag någonsin kan. Fast ett par kängor eller kanske riktigt tjocka skor,typ herrskor i brunt står på önskelistan nu.
Hoppas att Du får en fin start på veckan!!
kram lisa

Maria sa...

Oj vilket arbete du har lagt ner på att skriva in alla recept! Jag var in och kikade på länken och hittade massor av godsaker och maträtter som jag vill prova! Tack!!!

Åh du, vilken ljuvlig header, den är riktigt fin!

Ha en fin kväll och fortsättning på veckan!

Kram♥ Maria

HWIT BLOGG sa...

Åh ett badkar så skönt! Speciellt denna årstid...
Jag har inte kommit på något bra recept än, hm, får fundera lite! Tror inte någon vill göra Öländska kroppkakor ha ha...
Ha en fin vecka Regina!
Kram Titti

House and Garden by Bia sa...

Vad duktig du är som håller på med receptsamlingen...heja dej!
Önskar dej en fin dag...hoppas solen skiner hos er också ;).
Kram kram

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, det var ju det! Jag ville ju bidra och jag skrev en lapp så att jag skulle komma ihåg det. Sen skrev jag en lapp om något annat och la ovanpå första lappen och idag vände jag på högen......Jag kommer igen. Det är ett fantastiskt arbete du gör! Är det något du har som profession? Att ordna och systematisera osv? Imponerande.
Agneta kram