tisdag 31 januari 2012

Tulpanmani

Nu fick jag vinter som jag önskat mig=) På morgonen när jag åker till jobbet är det ner mot -15 grader, det biter tag om näsan ordentligt. Mest fantastisk är nog himlen, det kalla klara vädret gör att man ser stjärnor, planeter och månen mot en djupblå himmel som ljusnar tidigare och tidigare. Innan solen går upp sprakar himlen till i rosa, aprikos och orange...
Inomhus råder tulpanmani, det lär ni nog få se fler gånger=) Dessa ljust, ljust rosa var nästan genomskinliga...sååå ljuvliga...
Nu ska jag bänka mig framför TV:n, är lite trött efter en jobbig dag på jobbet + att jag har bjudit på fika på jobbet, ca 50 pers.
*
Ha en fin kväll mina kära läsare!
Kram,
Regina

25 kommentarer:

Elna sa...

Vackert med ljusrosa tulpaner, mina favoriter.

Idag har jag skrivit lotterna till min utlottning som går ut imorgon sen har jag förberett nästa utlottning som börjar imorgon *ler*, min nya hobby.

Kram

lotta sa...

Vad bjöd du på för gott? Gillar dina foton på tulpanerna! Kram Lotta

What's in a day sa...

I think it is so cold in the morning...but it is finally winter!!!
In our country we enjoy a little bit of snow and temperatures of -10...we are thinking of speed skating already....

Nice photos and so beautiful tulips.


Kram,
♥Eefie

Hjärtruds Stuga sa...

Visst är det något speciellt med vinterhimmel och ljuset vintertid. Stjärnklara kvällar så vill man bara lägga sig på rygg och titta.
Tulpanmani har jag också fått. Jag kan inte vara utan dem. I år så är det bara rosa, lila och vita som gäller.
Ha en skön kväll.

Kram Karin

annashusidingtuna sa...

Hej!
Riktigt härliga tulpaner!
Kram Anna

Solstrimmor sa...

Jaa, dom är så vackra, dessa kyliga, soliga vinterdagar. Och i morgon är det februari... välkommen säger jag!
Tulpanerna är bonusen för att vi ska överleva! Och varje dag för oss närmare den största av våra längtor... våren!
Om du bjudit 50 pers på förplägnad så betyder det kanske födelsedag? Kanske jämnt dessutom? Grattis i så fall! Eller är det för att ljuset, sakta men säkert, återkommer?

Kram till dej!
Eva-Mari

Anki sa...

Jag har oxå tulpanmani, älskar färgen på dina!
Javisst är det härligt att det blir ljusare ute, vi går mot rätt tid *ler*
Lite snö och kallt är det här med!

Kramis!

Unknown sa...

Härligt med både tulpaner och vinter. Jag vill gärna ha lite kyla och snö februari ut. Efter en riktig vinter blir ju oftast våren vackrare.
Ha de gott, kram Ing-Britt

Felix sa...

Så vackra tulpaner! Och vilken kul "gardinkappa" i förra inlägget!

Så många som 50 personer på ditt arbete!? Det blir ett digert jobb att baka till alla... ;-)

Vinterhälsningar
Elisabet

Madame Petite sa...

Ja äntligen vinter!!!! Vinter och glitter och ljusets framfart gör mig helt salig... :) Love it!

och vad fint du skrev i mitt förra inlägg om kalas och sommarens start...

Du skriver alltid så fint och personligt, hittar alltid någon vinkel att spegla så man känner sig uppskattad och berörd... beundrar den egenskapen!

Kramar

lisashus sa...

Underbart vackert med tulpaner denhär tiden! Ja, vintern kan verkligen vara vacker! Här är nu tätt snöfall, få se var det slutar...!:)

Du verkar ha haft en tuff dag, då är du verkligen värd lite avkoppling!
Kram
Lisa

skifferhuset sa...

Hej Regina! Håller med om tulpaner, har nog lite mani åt det hållet oxå! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Änglarnas hus sa...

Hallojsan vännen!!

Kyla och vinter är inte min melodi..brr..fryser så fort vi går under nollan!

Tulpanfrossa gillar jag desto mer och njuter av dina fina bilder!!

Ha det gott!! Kram Sanne

Elle sa...

Är det DU som är skyldig till det kalla vintervädret?!!
Jag ville ha värme och vår, men får väl ge mig till tåls ett par veckor till. Mars brukar vara fint här, är ju bara ett par veckor kvar.
Fina tulpaner!
Ha en skön och avkopplande kväll!
Kram Elle

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så snäll du är som bjuder på fika, sånt uppskattas. Fina rosa tulpaner, just ljusrosa är så fint.
Kramar
AnnaMaria

Gudrun sa...

Jahaja, får man säga Grattis kanske?
Tulpaner kan man inte få nog av, underbart.

Ha det gott,
kram

Viola sa...

Väldigt vackra tulpanbilder, nog
har vi fått vinter alltid...väldigt kallt hos oss och mkt snö har det kommit...och mera skall komma....ha en skön kväll, kram

Mie fra Mies Mirakler sa...

Åh, de lyserosa tulipanene var virkelig vakre og vårlige ja :) nyyyyydelige ♥ godt med litt glimt av våren nå som vinteren er kommet :) *♥*

Mariette sa...

Hej Regina!

Bjuda 50 personer på fika, har du fyllt år...

Ljuvliga tulpaner, nu ska man verkligen njuta av dem!
och visst är det underbart med snön som förvandlat dagarna till ljusare och soligare.
Är det vinter så är det...Det blir snart vår ändå!

Kram Mariette

Hannis sa...

Jag har gått och sneglat på tulpaner i flera dagar men inte köpt några.
Gör samma sak varje år dom börjar komma av någon konstig anledning...
Tycker om den rosa fina på din bild.

Kram Hannis

Skogslyckan sa...

Vackra tulpaner, jag har också blombilder på bloggen idag. Jag har äntligen fått bloggtid och har suttit här och låtit mig inspireras. Ibland lyfter jag blicken och tittar ut på solens som speglar sig som diamanter i snön. Så vackert!
Ha en fin kväll!
Kram Pia

Stina sa...

Man skulle ha ett tulpanrum... jord på golvet och blomlampor i taket och en massa fina tulpaner som står länge.
Kram S

Rose Garden Malevik sa...

GRATTIS REGINA :)
Håkan

Frøken Anker sa...

I mit næste liv, vil jeg bo i Holland og dyrke tulipaner.

Hav en dejlig weekend

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Det är jättefint med tulpaner. Än så länge har jag bara haft en enda bukett, men det beror på att jag haft så många amaryllisar, som fortfarande inte blommat över :)
kram
Marie