lördag 21 januari 2012

Plötsligt händer det...

...att man har flyt... Jag har haft turen att vinna ett jättefint halsband, design MaLLaN, hos Birgit med bloggen Vadmalen. Tusen tack!! Om ni inte besökt dessa fina bloggar tidigare så gör det nu, hos MaLLaN hittar du många fina alster som också går att beställa.

...sen har jag återigen blivit förärad med awarden...
...denna gång från Camilla med bloggen Camillas Vita Villa och från Inggun med bloggen Vita Magasinet. Tusen tack ni fina! Den sista bloggen är ny för mig och jag hälsar Inggun välkommen som följare och välkommen även till er andra nya följare. Denna gång väljer jag inte ut några specifika bloggar att skicka awarden vidare till...Nu får ni klicka på bloggnamnen så kan ni besöka Camillas och Ingguns fina och inspirerande bloggar...
*
...härom dagen fick jag se några ljusgröna små blad på mitt Olivträd. Det fick stå ute länge i höstas och när jag tog in trädet blev det nog både för torrt och varmt så alla blad föll av. För ett par veckor sedan klippte jag ner det rejält och så plötsligt händer det...knoppar brister och det finns kanske hopp om att det lilla trädet överlevt...

Tänk vad tiden går fort när man har roligt! Det här är inlägg nummer 400 som jag gör på min blogg=) Gör er nu en riktigt skön helg mina kära läsare!
Kram,
Regina

30 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken tur du har! Halsbandet är ju urläckert, måste vara mjukt och skönt att ha på sig. Och gratulerar till awarderna, igen. Och så växer oliven - det går liksom väldigt bra just nu!! Kram

Hjärtruds Stuga sa...

Grattis till vinsten! Vilket fint och annorlunda halsband.
Visst är det härligt när det kommer nya fina gröna blad på växterna.
Bara att njuta när livet går i medvind.
Må så gott.

Kram Karin

Elna sa...

Grattis! Vad kul för dig med både vinst, award och små gröna blad.

Kram

Margot sa...

Grattis till den fina vinsten och awarderna, vilket mysigt halsband! Härligt med nya gröna blad på olivträdet, det ger hopp om en snar vår:))
Ha en fin helg!
Kram Margot

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Grattis till både vinst och award! Vad roligt!

Jag ska genast ta och frisera mitt (förmodligen döda) olivträd. Tack för tips!!
Kram och ha en skön helg!!

Hoffmans Design sa...

Grattis till din adwarden den är du värd. Med din fina blogg. Halsbande var ju kanon fint.
ha nu en kanon helg Kram Hoffmansdesign.

♥Zink & Vita ting♥ sa...

Vilket regn av underbarigheter!!!
Livskraft, vänlighet och tur!
Stor kram Mimmi♥

vadmalen sa...

Varsågod och hoppas att du trivs med halsbandet. Vilka fina bilder du har tagit. Ska visa det för MaLLaN
Kram
Birgit

Livet och vardagen sa...

Du har helt rätt i det du skrev på min blogg om kunskap förståelse. Och det försöker jag skaffa och ha. Däremot anser jag att vi vuxna måste hjälpas åt att skydda barn som är utsatta oavsett om de svälter, misshandlas eller far illa på andra sätt. Någonstans måste man börja ändra och enklast är ju att ändra här, och inte i andra länder. Tänker jag.

Frøken Anker sa...

Hvor er de yndige, dine halsbånd.
Vedr. kuglerammer, så er der en her: http://www.froeken-anker.dk/Webshop/Item.aspx?ItemId=18956

Vi har melodi grandprix i Danmark i aften :-)

Hygge
Birgitte

Blåbärs och smultronstället sa...

Grattis till det fräscha halsbandet!
Och awardsen också!
Olivträd är inte så lätta att övervintra. Mitt träd fick stå i hallen förra vintern och i vinter. Visst tappar den blad, men de flesta är kvar än...Lycka till med ditt olivträd!
Kram Susanne

Penseldraget sa...

Tack snälla Regina ♥ jag tycker ju de är så kul att dekorera oxo ;)
Vilken fin vinst du har fått,Grattis till den och Awarden.
önskar dig en skön söndag
kram

Rose Garden Malevik sa...

OJ,,,,både grattis till vinsten å till 400inlägg :)
å missa nu inte.....


B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter.......
redan över 80fina bloggar med....
VÄLKOMMEN:)
Håkan

Elna sa...

Hej igen!

Jag tog bort min blogg av misstag i tisdags och det går inte att få tillbaka den så jag har fått börja om här www.snudden.blogspot.com

Jag har startat om utlottningen på min nya blogg.

Kram

Elna sa...

Jag igen!!! Du får såååå gärna *ler* sätta upp dig som följare på min nya blogg.

Kram

Maria sa...

Grattis, vilket vackert halsband!!! Kul att olivträdet har tagit sig! :)

Ha det gott!
kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Grattis till ett jättefint halsband, så fina färger. Och grattis till awarder också. Tänk att det är så mycket liv i ett olivträd, du ska se att det kommer växa till sig. Har sett på bilder från Formex att det är mycket olivkvistar och olivträd i vår.
Kramar
AnnaMaria

Stina sa...

Så fint.:-) Kram Stina

Tidsmästarinnan sa...

Grattis till 400!
Och till vinsten, vilka härliga färger.
Mitt olivträd står ute fortfarande faktiskt, de skall klara (hoppas jag nu innerligen är sant) ned till -5 grader så jag har bara behövt sätta in det ett par nätter på hela vintern hittills. Aja, det visar sig i vår antar jag :)
Kram kram
Susanne

Madame Petite sa...

Tack snälla för tipsen om blommorna, jag har nämligen fått hjärnsläpp helt och står tom på ideér... har bara kran, tall och lökar i skallen och det känns för juligt och för vårigt!

Skulle vilja göra några härliga vinterbuketter och blommorna du nämde är ju som gjorda för det!

Du är bara bäst! Önskar jag fick träffa dig någon gång för jag gillar dig så himla mycket!

Kramar från Jenny

Madame Petite sa...

Hahaha... kran... hahaha... jo snacka om hjärnsläpp! Gran skulle det stå...

Vardagens guldkorn sa...

Grattis! Till fin vinst och 400 inlägg =0)

Ja det var ett tag sen jag använde lergrytan men det blir väldigt bra, så nu ska jag inte ställa den så långt in i skåpet utan hålla den i närheten och använda den igen ;0)
Kram Linda

Anki sa...

Grattis till det fina halsbandet...och awards! Åh jag önskar att mitt olivträd såg ut så där, men det är mest en kal stolk, inte ett liv i sikte, hmm!
400 inlägg...det är mycket det och vi hoppas på lika många till *ler*

Ha nu en fin vecka vännen & kram!

Ett Vitare Hem sa...

Grattis vännen till både awarder och vinster!
Ha en riktigt fin måndag!
Kram/Lena

skifferhuset sa...

Grattis till en så fin vinst av ett helt läckert halsband! Kram Iréne

Fågel Blå sa...

Åhh så fint halsband!
Grattis till den fina vinsten!
Och så roligt med utmärkelsen!!!!
Hoppas du får en ny fin vecka
Kramar Kathrine

Vintage House sa...

Hej
vilken fin vinst.....
ha en härlig måndag
kram
sandra

lisashus sa...

GRATTIS till både award och vinst och till de nya bladen på olivträdet förstås!
Kram
Lisa

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Vad roligt att du tyckte om mina vinterbilder.Tack!!
Så klart du ska norpa idén om trådkronorna, det blev så mysigt.
Gratulerar till din vinst, vad glad man blir om nåt sånt händer.
Olivkvisten, ja det måste ju betyda att något bra börjar, var det inte en olivkvist som duvan kom med till Noa, till arken efter floden?Ska kolla.
Så poetiskt, med de små spirande bladen.
Vad fin trådkrona du gjort, det har jag tänkt på att göra, men det blir inte av. Det är så mycket annat, och så har jag tre kattungar att ta hand om och familjen, fullt upp, kanske hinner jag ändå göra en nån gång. Din är så söt.
Vad duktig du är!!
Den gröna annan är jättesöt med Pärlhyacinterna.
Jag ser också att du längtar efter snö, jo det är verkligen fint, du får komma hit och åka skidor.
Många kramar till dig.
Zara

Tre Tanter sa...

Och jag som slängde mitt nära alla bladen rasade :( vilken tur du haft, ett underbart och annorlunda smycke, ha en fin vecka, kram från oss 3