tisdag 15 juni 2010

A rose is a rose is a rose

Hittade en liten vit kanna på loppis här om sistens. Det var så fint att sätta en liten rosenkvist i kanna och ha på köksbordet.
Den här Rosen är ljuvlig, jag vet inte vad den heter. Blomman ser ut som en marsipanros när den slagit ut...
Tänk att jag blivit en turgumma (är det slut på tur i kärlek då?). Jag vann andra pris i utlottningen hos Marie med bloggen Min lilla veranda. Vinsten var ett tufft armband från Tree, på plattan står det:
There is only one happiness i life, to love and to be loved
Jag är överlycklig och skickar en extra kram till Maries son Benjamin som drog lappen med mitt namn på.
I nästa inlägg kommer jag att visa det lilla pelarbordet som jag fyndade på Pingstkyrkans loppis, nu är det äääääntligen färdigmålat.

Kram,
Regina

13 kommentarer:

Felix sa...

Grattis till vinsten!

Det var verkligen en "riktig" marsipanros du har. Tjusig!

Sommarhälsningar
Elisabet

Emmas utsikt sa...

Åååååå den kannan är jag uppväxt med. Undrar om inte mamma har den i ett skåp någonstans. Nu längtar jag hem, hihi...

Kram!

hemma hos lilla mej sa...

vilken söt kanna .Underbar ros.bara så himla fin.Grattis till vinsten ,Det var skitsnyggt armband.Önskar dej en skön onsdag.kram Rita ♥

Hannis sa...

Mmmm! Vilket armband!
Jag är galen i stora armband!
Grattis till den vinsten=))

Fint med kannan.
Tänk om man kunde ha alla dessa fina blommor som finns nu året om!
Härligt skulle det vara.

Kram Hannis

Unknown sa...

Supersnyggt och tufft armband.
Skulle ha passat förträffligt på lilla moi:))

Såg inlägget om Stora Sundby Slott, åker ofta förbi där både med bil(skymtar lite från vägen) och båt(fiskar mycket runt där) och brukar beundra det. Det är verkligen ett riktigt sagoslott, brukar också komma att tänka på Ivanhoe och drömma mig bort lite:))
Rosen i kannan var också mitt i prick, tror rosen kav vara en vresros.
Ha det toppen!
Camilla

Country Hill sa...

Grattis till vinsten så läckert armband.
Så fint med kannan och rosen ser så somrigt ut.
Ha det gått!
Kram Lena

Norregård sa...

Grattis din turgumma!!
Älskar kannan;o)

Kram Malin

Anette sa...

Åh vad somrigt med kannan och rosen!!Det är så fint att kunna njuta inne också.
Grattis till vinsten! Vilken tur du har=)

Kraaaamar från Nettan

Compact Garden sa...

Häääärliga bilder, det är så fint när det ska till att slå ut :)

Grattis till den fina vinsten,avundsjuk? nae..jo lite grann haha..

Ha en riktigt skön dag Kram Anne

Anonym sa...

Ja du är en riktig turgumma du....vilken fin vinst och sen att fynda en sån söt kanna.

Kram Pernilla

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Regina.
Jodu den kannan är verkligen fin med sin ros, lustigt att du också blivit lyrisk och skriver dikter om rosor, ja hur kan man låta bli.
Rosen liknar en ros rugosa, men ändå inte, vi kanske får se den fullt utslagen.
Bladen är hårigare på en Hansaros och väldigt taggiga. Så det är nog någon nära släkting skull jag gissa.
Doftar den?? Är den i buksform??
Sen gratulerar jag dig till din fina vinst, så klart att du inte får slut kärlek för det, bara dumt idiotiskt skrock, sånt finns inte.
Det blir som man själv gör det.
Många kramar.
Zara

Helena sa...

Vilken söt liten kanna! Grattis till vinsten, det var sperfint! Ha en fin fortsatt vecka! Kram Helena

Lissboden sa...

Grattis till din fina vinst Regina!
Jag såg att du visade kort på Stora Sundby slott, det är nog dags för en tur dit. Det var några år sedan.
Må så gott och ha en fin helg!
Kram från Maria