torsdag 3 juni 2010

Å denna ljuvliga tid!

Jag var iväg för att handla blommor till mina (fula) blomlådor och i handelsträdgården hade de jättefina Olivträd, så jag slog till och här står det nu. Några stora fina svarta oliver hängde på grenarna. Nu är jag tacksam om jag kan få lite tips av er andra som har så fina Olivträd för jag är oroligt för att ta död på det här. Så småningom ska jag ställa ut det, för det har jag förstått att de tycker om.
Jag hittade en liten grupp med trädgårdsmöbler på Jysk, två stolar och ett bord för en billig penning. Möblerna kan fällas ihop, så de tar knappast någon plats när man ska förvara dem över vintern. Vi har ganska stor tomt och jag gillar att ha möbler på lite olika ställen så jag kan välja vara jag vill sitta.Jag har förmånen att kunna arbeta hemma ibland och vilken tur jag hade med vädret de två dagar jag valt att arbeta hemma. Den här morgonen invigde jag de nya trädgårdsmöblerna och åt frukost ute för första gången i år. Det var inte lätt att gå in för att börja arbeta, kan ni tänka.
Jag har gjort ett fågelbad av ett stort glaserat keramikfat...ja alltså jag trodde det skulle vara till fåglarna...men det tog linslusen över och det är nog tur att ingen fågel landar här för att bada, det blir nog det sista badet för den isf.
I dag har det varit en fantastisk dag, soligt varmt och skönt. Kvällen har varit underbart ljummen och jag har äntligen planterat blommorna i blomlådorna. De har fått stått ute och härdats i stora kartonger för att då är enklare att ta in dem om det blir frostvarning. I kväll var svårt att gå in, men till slut blev myggorna lite för närgångna.
Önskar er en underbar fredag!
Kram,
Regina

9 kommentarer:

Helena sa...

Visst är det fantastiskt med det fina vädret. Dina utemöbler ser så fina ut och frukost där i solen tackar man ju inte nej till! Tyvärr har jag inga råd ang olivträd men det ser väldigt fint ut! Ha en skön helg! Kram Helena

Felix sa...

Är det verkligen ett fågelbad? Jag trodde att det är stora vattenskålar... Matte har ställt ut några sådana i trädgården till mig med!

Mjau från Tiger

Country Hill sa...

Fin liten grupp Du fyndat!
Har också ett olivträd skulle också behöva lite skötselråd mitt behöver klippas.
Så fin bild på linslusen ser verkligen gossig ut.
Kram Lena

Unknown sa...

Det var en trevlig liten grupp du hittat. Anar att frukosten var lite extra god där ute på morgonkvisten. Och visst är det bra med många olika grupper i trädgården, känner att vi har alldeles för några, det skulle behövas några till. Kanske blir det en liten runda till jysk idag:)
Ha en trevlig helg!
Camilla

Nyanser av vitt sa...

Vilken fin grupp du köpt. Olivträd vet jag tyvärr inget om.
Ha nu en underbar helg och glöm inte att delta i min utlottning som jag lägger ut senare idag
Kram Agneta

Anonym sa...

Vad fint det är med olivträd, lavendel och vackra glasbubblor i vatten. Det är verkigen en ljuvlig tid vi har framför oss nu :)

Jag är ju med galen i oloivträd och gick bara och sa åhh o aaa till de vackra olivträd som fanns i Grekland......

En skön helg till dig

Kram Lena

Helen sa...

Hej!
Vad härligt det låter med frukost i det gröna. Visst är det fint med möbler lite här och där. Det blå fågelbadet var fint och gott för den gulliga katten att dricka i. Ha en fin helg.
Kram/Helen

Fågel Blå sa...

Tack för din kommentar!
Underbara bilder från dej.... fint olivträd, jag har också ett som jag köpte förra året och det har växt till dubbel storlek, jag skall placera ut det nu, när det blitt varmt!
Hoppas du få en fin kväll!
Kramis Kathrine

Lena sa...

Ja se katter. De är för goa. De gör lite som de vill, tror de. Jag har en katt-dam på 13 år som tror att familjen är tjänstefolk?
Lena