lördag 13 augusti 2011

Sommarminnen

I min tallrikshylla i köket är det en salig röra. När jag plockade ur det stora skåpet som jag tapetserade i, hittade jag ett helt knippe med gräddkannor i pressglas, en svaghet hos mig, alltså finns det fler m a o. Några hängde jag upp här i alla fall
Under sommaren som gått med en rasande fart har det blivit något fynd här och där. Fatet med öron på har flitigt använts som brödfat
Vi var en tur upp till världsarvet Engelsbergs bruk och mitt inne i Engelsberg finns en liten antikaffär, där hittade jag sex stycken kaffeskedar och på Tradera ropade jag in en så vacker såsslev
...allihop i modellen Engelsk snäck eller Kings pattern som den också heter
I den där mysiga butiken jag besökte i Allinge på Bornholm hittade jag detta pampiga fat på fot från Rörstrand. Mönstret heter Bella. Mannen i butiken hade humor och tyckte det var bra att jag återbördade det som tillhört Sverige;-) 
Även det vackra krucifixet fick följa med hem från Allinge
Nu önskar jag er en fin fortsättning på helgen!
Kram,
Regina

18 kommentarer:

Cathrine sa...

Jätte fina saker du har hittat. Jag är dålig på att besöka loppisar men skulle behöva iväg. Skulle vilja ha en gammal trampsymaskin. Det är igentligen bara under redet jag är ute efter, tänkte göra ett bord.

Kram Cathrine

Ps. Titta in till mig och anmäl dig till min lilla utlottning. Ds

Vita Hemligheter sa...

Så mycket fint...gräddkannorna är underbara:)
Ha en bra lördag!
Kram Emma

Puumuli sa...

Så fina föremål du har blivit ägare till! Underbara!

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Unknown sa...

Vad mycke fint du blivit ägare till. Tyvärr har det inte blivit så mycke loppisar denna sommar för min del.
Ha en fortsatt skön kväll och en bra söndag, kram Ing-Britt

Anonym sa...

vad mycket fint du har fyndat! Var på loppis idag och det var såå roligt=)
Kram/ Nettan (nettanslantliga)
Har svårt att få iväg mina kommentarer genom min bloggprofil...vet ej vad det är för fel!

Madame Petite sa...

Vilken fantastisk butik du visade mig!!! Roligt också för många av hennes bilder har jag sparade i mina inspo mappar! Gillar hennes stil skarpt och la upp länkar så jag hittar tillbaka på bloggen :)

Ditt nyinköpta porslin var väldans vackert! Silvret likaså! Kannor är jag också svag för... både stora och små, helst i keramik... har en liten i pressglas som brukar åka fram med de första vårblommorna när snön smällt!

Kramar från Jenny

Tidsmästarinnan sa...

Hej min vän,
jag gillar dina fynd! Klart rörstrandsfatet skulle komma hem igen, hihi :-)
Ha en riktigt fin söndag.
Kram
Susanne

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket vackert krucifix, och fatet med handtag hade så fin form och mönster. Jättesöta små kannor har du också.
Kramar
AnnaMaria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag igen :o)
Tanken har funnits där, tänk och bo på varmare breddgrader under vintern. Tyvärr blir det väl bara drömmar, men det är bra med drömmar också.
Kramar
AnnaMaria

Hannis sa...

Men herregud!
Vilket krucifix!
Alldeles underbart i mina ögon,
som den galna korssamlare jag är=))

Hoppas att du får en fin vecka/Kram Hannis

himlaverket sa...

oj, så fina fynd. Jag håller med Hannis, vilket underbart krucifix.
Kramar Ullamaria

♥ Franska Liljan ♥ sa...

Hej Regina, så härligt med apparaten och allt! Tyvärr kastades min farmors apparat av min faster som inte tyckte jag skulle "bry mig" vad hon kastade ut. Synd att jag inte vågade säga ifrån då...

Njut av din skatt, så får jag nöja mig med dessa söta burkar :-)

Jag ser minnsan väldigt många ljuvliga skatter du visar. Skålen från Bornholm/Rörstrand är underbar och besticken har det vackraste mönstret, KINGS PATTERN, tycker jag! NJUT!

Kram Helena/Franska Liljan

Rose Garden Malevik sa...

Hej Regina ..
Så mkt fint :)


B
L
O
G
G
P
A
R
T
Y
T

fortsätter........
mängder med fina bloggar........
ta en titt
VÄLKOMMEN
Håkan

vadmalen sa...

Vilka härliga fynd du har gjort.Ligger Engelsberg i dina trakter? Har aldrig hört det namnet. Har du haft bilder på bloggen på det tapetserade skåpet. Lät spännande tycker jag.
Ha en bra vecka.
Kram
Birgit

Mitt Måleri sa...

Vad fint o hänga dom söta kannorna på rad ;) jag är med sugen på loppisturne igen ...hoppas du haft en skön sommar
kram pia

Stina sa...

Jag har en liten pluttkamera som är toppenbra.
Det är en Canon Poxer Shot A1100 IS

Kram Stina

Stina sa...

Äsch, inte Poxer haha... jag menar Power...

Elsa och Helena sa...

Oj, vad mycket fint du loppat, jag hittar ingenting nu för tiden:( Men du har verkligen haft tur:) Ha en fin fortsatt vecka.
KRAM Helena