tisdag 27 juli 2010

Bilder från min trädgård...

Hällregnet i helgen satte P för mina/dotterns ambitioner att måla färdigt planteringshörnan, så det blev lite fix inomhus, bl.a. en djupdykning i stryktvätten. Detta ständigt dåliga samvetet värmde gott, eftersom temperaturen skönk drastiskt i o m regnvädret. I stället för bilder på planteringshörnan, visar jag lite bilder som tagits lite nu och då i trädgården. Jag har fått in några vilda Nyponrosor i min trädgård...
Fjärilsbusken har blommat fantastiskt...
Djävulsbusken eller Rödbladig Smällspirea "Diablo" har blommat med sina rara blomklasar mot det nästan svarta bladverket...
...nu är den översållad med röda frökapslar...
...den här Rosen trodde jag hade dött i vinter, så jag brydde mig inte ens om att klippa ner den. I år har den blommat som aldrig förr. Vet inte vad den heter, men den doftar sååå gott...
...tog in en knopp som får vila i den lilla glasklockan jag köpt hos Maria med Lissboden. Strödde även ut några blad för doftens skull... Min röda Klöver blommar med de allra minsta gula blommor...
I mina pallkragar växer Rädisor, 2 sorters Sallad, Dill och Persilja och Tomatplantorna är väldig kraftiga. Allt detta satte jag väldigt sent, men valde sånt som går att så om flera gånger under sommaren så någonting kanske jag kan få skörda så småningom...
Mina Pelargon Kaskad i blomlådorna är enorma och nu har Klematisen Jackmannii vecklat ut sina stora blommor...
Lev väl! Bamsekramar,
Regina

5 kommentarer:

Lisas torp sa...

Åh, så mycket fint som blommar hos dej - både buskar och blommor!
Ja, ännu finns väl lite tid kvar att njuta av blomningen! Här har just min höstanemon börjat blomma....!

Idag lyser solen här igen - jätteskönt!
Ha en fin dag!
Kram
Lisa

Norregård sa...

Hej!!
Så fin din header är!! Och massor med somriga bilder!!

Kram Malin

Felix sa...

Så mycket fint du har i din trädgård!

När det gäller stjärnflocka så verkar den trivas bäst när den står lite fuktigt och halvskuggigt. Ängsmark eller woodland är tydligen gynnsamt för blomningen. Kanske din står för torrt och soligt? Vi har en annan planta i vårt torraste hörn, men den är ganska liten och får få och små blommor.

Hälsningar
Elisabet

Else´s Bod sa...

Oj vad tiden går! kan du fatta att det snart är sista sommarmånaden?! Det kan inte jag!!
Va du grejar & gör fint i trädgården!! Så mysigt att se!
Kram Lisa

Country Hill sa...

Så mycket vackert du har i trädgården!
Jag behöver också måla men vi har fått regn nu på förmiddagen så det får vänta.
Ha det gott!
Kram Lena