måndag 31 december 2012

Tankar årets sista dag...

Det är så trevligt att läsa de olika års-kavalkaderna som många bloggare har gjort/gör så här i slutet av året och tillsammans med bilderna blir en summering av året som gått. Jag bläddrade tillbaka här hos mig och slogs av tanken att jag minns de känslor jag haft när jag gjort olika inlägg och som jag skrev helt nyligen, att ibland önskar jag att jag kunde vrida tiden tillbaka till då när allt kändes positivt och glatt...i "andra halvlek" av mitt 2012 blev det bara mer och mer elände...Jag tänkte ett tag helt och hållet sluta blogga, men upptäckte att bloggen var en ventil för att sätta ord på mina känslor, även om jag för det mesta inte skrivit rakt ut vad de olika händelserna handlat om. Det har varit skönt att få skriva av sig och jag har fått så mycket tröst och styrka genom era kommentarer här på bloggen och även via mejl. Många har delat med sig av liknande upplevelser och erfarenheter, som hjälper mig vidare. Jag är så tacksam för att ni finns, ni har alla varit mina änglar (dessa kommer från Poppins Trädgård).
Sedan 2009 har jag köpt Paulo Coelho årskalender, Coelho är f.ö. en av mina favoritförfattare. Varje år heter kalendern något nytt och för 2013 är namnet FÖRVANDLING. I kalendern finns citat från Coelhos böcker, ett inför varje ny månad och ett för varje uppslag. Kalendern har ett övergripande citat för hela det nya året och kommer från boken Alef:

Världen håller just nu på att skapas och förgöras.
De du träffade kommer att dyka upp igen,
de du lät ge sig av kommer att komma tillbaka.
Förråd inte den nåd du har givits.
Lär dig förstå vad som händer med dig och
du kommer att förstå vad som händer med världen.

Januari månad benämns Uppvaknande och även den har ett citat från boken Alef:

Det är nödvändigt att du utvecklar en strategi för att ta
till vara det som finns omkring dig. Det bästa sättet att förbereda
sig inför en utmaning är att ha obegränsade möjligheter att svara.

För mig inger namnet på årets kalender och första månadens citat mod att kliva in i det nya året, även om jag vet att det blir besvärligt, men med stöd runt omkring mig och kloka ord på vägen får jag ta ett steg i taget och försöka lita på att allt kommer att ordna sig så småningom.
Det här blir mina sista rader detta år och jag vill önska er alla ett gott slut och en riktigt

GOTT NYTT ÅR!
Kram,
Regina

36 kommentarer:

Solstrimmor sa...

Jag önskar dej allt gott än en gång och tackar dej för dina fint förmedlade tankar och ord.

Nyårskramar Eva-Mari

vadmalen sa...

Önskar Dig ett trevligt slut på 2012 iaf. Och att 2013 ska bli ettbättre år! Kram

Frøken Anker sa...

Tak for dine søde skriverier gennem året, der er næsten gået. Jeg håber, at læse mere fra dig i det nye år.
Pas godt på dig selv

Knus, Birgitte

STENLYCKA sa...

Kära Regina!
Tack för alla underbara inlägg under året!
Önskar dig ett Gott Nytt År av värme och innerlig glädje stor!
Stor Varm Nyårskram!
Raina/Stenlycka

Unknown sa...

Vill tacka för allt du delat med dig under året som gått och hoppas att ditt 2013 kommer bli ett ljust och glatt år.
Gott Nytt År min vän, kram Ing-Britt

Vardagslycka sa...

Kikar in för att önska dig ett Gott nytt år och hoppas att det blir ett bra år för dig.
Varma kramar från Carina

Ninnis sa...

Tack för alla underbara bilder och texter som du bjuder på och för all inspiration...=)

Gott slut och Gott Nytt 2013...!!!

Kram Ninni

lisashus sa...

Tack för alla fina inlägg här!
En önskan till dej om ett gott nytt 2013 och att det blir ett positivt år för dej!
Nyårskramar
Lisa

Anonym sa...

GOTT NYTT ÅR !!

jag följer dig så gärna under 2013. Ha en fin kväll..

//

Elisabeth i V-by

Lövkojan sa...

Önskar dig verkligen allt gott och hoppas så att det som är som sämst nu kommer lätta med tiden, Gott nytt år, kram Marie-Louise

Lissboden sa...

Hej Regina!
Tack för ett fint bloggår tillsammans med dig och särskilt tack för dina kommentarer hos mig. Jag har stundtals varit dålig på att besöka er men livet rusar på.
Jag beklagar verkligen att du har så ont i din axel och att den och en del annat har gjort din höst jobbig. Jag hoppas verkligen att du kommer att få ett bättre år 2013. Jag har själv haft min svåra sorg att jobba med så livet är upp och ned kan man säga.
Jag önskar dig och din familj ett GOTT NYTT ÅR!
Stor KRAM från Maria

Rosa i huset i vitt sa...

Önskar dig ett Gott nytt år
Kram Rosa

Felix sa...

Önskar dig allt gott inför 2013! Hoppas att du kommer tillbaka till den positiva känslan efter allt besvärligt som har drabbat dig i höst och vinter.

Gott Nytt År!
Kram
Elisabet

Bitte sa...

Vilken underbar kalender du har köpt och namnet Förvandling låter sannerligen hoppingivande! Jag önskar så att du får ordning på din axel under nästa år, samt att alla tråkigheter tar en ny vändning och att det kommer något gott ur det hela i stället.

Du skrev i ett tidigare inlägg att du bävade inför nästa år för att du vet redan nu att det inte kommer att börja bra, men jag hoppas att fortsättningen av året blir så mycket bättre än vad det verkar just nu.

Tack för alla fina hälsningar hos mig under året, du fina bloggvän :-).

Önskar dig ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt 2013!

Varma nyårskramar
Bitte

Snäckskalsdalen. sa...

Gott Nytt/Mycket Bättre År!
Nu hoppas jag att du får ett fantastiskt år, knutarna löser upp sig och ljuset kommer!
Kramar

Nyanser av vitt sa...

Underbara citat. Önskar dig ett Gott Nytt År och jag hoppas av hela mitt hjärta att du kommer att må bra igen.
Kram Agneta

Anki sa...

Tusen tack till dig Regina, för allt du delar med dig av och goa ord inne hos mig. Önskar av hela mitt hjärta att det nya året för med sig nåt gott till dig!

Sköt om dig nu och Gott nytt år!
Goa kramen!

Photo by Maria sa...

Ett Gott Slut och ett Gott Nytt År önskar jag dig..

Kram Mia

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Du fick verkligen ett omtumlande år, 2013 kan bara bli bättre.
Gott Nytt År och en massa
kramar till dig vännen
AnnaMaria

Amelie sa...

Ett riktigt gott nytt år önskar jag dig!
Kram Amelie

ängeln i vitt sa...

Detsamma till dej vännen! Ta hand om dej Kram / Carina

Anonym sa...

For noen utrolig herlige bilder av Nydelige Engler:)
Ønsker deg alt godt for det nye året og tusen takk for en av de herligste blogger jeg vet om:)
Elsker den og ser frem til 2013 med deg:)
ØNSKER DEG ET RIKTIG GODT NYTTÅR:)
Klem Merete

Camillas vita villa sa...

Hej!
Jag vill också önska dig ett Gott Nytt År.
Ha en fortsatt härlig nyårsafton.
Kram Camilla

Fröken Tindra sa...

Önskar dig ett Gott Slut och ett riktigt Gott Nytt År! Jag hoppas att 2013 blir ett bättre år för dig.
Kram!

Cajsas Faster sa...

Så vackra kloka ord!
Ta med dej de in i det nya året så håller jag tummarna för att du får ett bra år.

Kram Marie

LOPPISLIV sa...

GOTT NYTT ÅR till dig och nu hoppas vi att 2013 blir ett toppenår! Stor kraaaam Paula

PS: Paulo Coelho har jag läst en bok av, Alkemisten, mkt bra, denna kalender du tipsar om funderar jag på att köpa, verkar bra, ibland behöver man stöd och vägledning!! Tack för tipset :-))

The Secret Garden sa...

Gott Nytt År!

Dronninghuset sa...

HEI,
takk for hilsen .-)
ønsker deg et riktig godt nytt år.
klem fra bloggvenn i Norge;

TOVE

Anonym sa...

Gott nytt år till dig och vi håller tummarna för att 2013 blir ett riktigt bra år.
Kram
AC

Tinis vita hem sa...

Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
kram Tini

Rigmor sa...

Önskar dej ett riktigt Gott Nytt 2013, att det för med sig ljusa dagar både till sinnet och hjärtat.
Kram kram

Home Bohemia sa...

Ha en riktig fin afton och ett Gott Nytt År 2013. Det ÄR skönt att skriva av sig och även känna stöd från andra:) Jag är glad att du bestämde dig för att stanna kvar i bloggvärlden. Kram Maria

HWIT BLOGG sa...

Vackra ord...
Klart det blir ett bra år, vi måste vågas hoppas på det vännen!
Önskar dig det bästa, vi hörs snart.
Varm kram,
Titti

Nillis sa...

Så fin kalender, måste köpa en ny själv så denna kanske vore nåt... Gott nytt år, kramar (ps. 2013 ska bli ett bättre år än 2012. Det har jag bestämt. ds)

Unknown sa...

God Fortsättning Kraam!

Ingemar

Viola sa...

God fortsättning och denna kalender måste jag titta närmare på, ha det så gott, kram