fredag 7 december 2012

Tänk om man kunde...

...vrida tiden tillbaka...och allt blev som vanligt igen. Att få slippa gå omkring med massor av oro i magen...över så många saker. Oro hämmar kreativiteten och tar bort lusten att skapa och planera...istället går jag omkring med en knut i magen och all energi går åt att göra mig beredd på nästa bakslag...
Tänk om man kunde vrida tiden tillbaka och allt blev som vanligt igen...då skulle jag tagit tillvara på och värdesatt de där vanliga dagarna mycket mer...även de där vanliga dagarna som ibland kändes tråkiga och förutsägbara...då när regnet bara öste ner och jag glömt att köpa mjölk...eller när en blek sol sken in och jag såg hur smutsiga fönsterna var...
Ja tänk om man kunde vrida tiden tillbaka...
Kram,
Regina

32 kommentarer:

Anonym sa...

Kjære vennen:)
Som jeg føler med deg og tenker på deg stadig!
Ja, noen ganger skulle man virkelig kunne fått skrudd tiden tilbake, har vært der selv noen ganger og veit at ting er utrolig vont og tøft!

Varme tanker og klemmer:)
Merete

Nellie sa...

Vilket vackert fönster! Härligt vinterkrispigt! Kloka ord o råd du skriver! Man ska ta tillvara på vardagen. Och inte hänga upp livet på det som är extra roligt som fester, semestrar o sånt. Det är det dagliga slitet och kontakten m nära o kära som är det riktiga livet. Det som räknas. Fortsätt kämpa på och vara rädd om dig. Gör sånt som du mår bra av och ta hand om dig. Säg ifrån till de som stjäl din energi. Och lyssna på dem som vill dig väl, även om de inte alltid säger det man vill höra ;). Många styrkekramar fr mig till dig!

Hannis sa...

Så är det!
Det där med att uppskatta det enkla, det vardagliga som vi tar för givet men som är så värdefullt.

Kämpa på, rensa bort allt som inte tillför dig glädje och energi.
Människor, jobb och annat som står i vägen. Jag vet, det är lätt för mig att sitta och skriva det och det är jättesvårt när man är mitt i allt det som gör ont!

Skickar kramar och hopp om att det snart, snart vänder/ Hannis

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så har jag tänkt många ggr dom senaste åren också, har varit turbulent i vår familj. Men du har gjort så fin julheader så din skaparlust finns där. Ha det så gott vännen och var rädd om dig.
Kramar
AnnaMaria

Anonym sa...

Vilka vackra bilder! Jag njuter även av din fina header, såå snyggt.
Ja tänk vad livet går upp och ibland ner, hoppas det vänder för dig snart.
Ta hand om dig och försök få egen tid till baravaradagar och rensa bort så mycket måsten som möjligt.
Hoppas du får en skön helg
Ann-Louisekram

Melody and M.E sa...

Ett litet klick, en sekund och så jag hamnar i en ny blogg. Så ser jag så vackra foton att jag bara fascineras, vill se flera....
Börjar läsa texten och blir gripen. Så underbart fina foton du gör och så fint du skriver! Tack för denna stund som blev lång här hos dig!
Tack för att du delar med dig!
Ha det så gott denna vinterdag!
Kram
Melodys matte

lisashus sa...

Så kloka ord från dej idag! Ja, så viktigt det är att uppskatta det lilla och vardagliga!

Underbara bilder och vacker header du har gjort!
Alla goda tankar till dej!
Kram
Lisa

Nillis sa...

Fina kloka ord och underbara bilder, kram till dig

Lövkojan sa...

Så sant, det är vardagen som till stor del är livet, gäller att se och förstå glädjen i den också!
Hur det än blir för dig har du lyckats göra stämningsfullt här på bloggen, vackert!

Sköt om dig, kram Marie-Louise

Solstrimmor sa...

Du förmedlar dina tankar så fint! Ibland hejdar sej tiden och många tankar hinner ifatt. Se inte bakåt min vän... lev i stunden.
Jag önskar dej en varm och vacker andra advent.

Kramar Eva-Mari

Ninnis sa...

Tack för dina kloka tankar som du delar med dig och så skänker jag en massa styrkekramar till dig...det finns dessutom något hos mig ifall du orkar...=)

Kram Ninni

Snäckskalsdalen. sa...

Ja, så borde man kanske tänka lite till mans och lite oftare......jag hoppas att tiden går framåt och att knutarna som trasslat till livssnöret knyter upp sig, bara så där, du vet!

Stora kramar
Agneta

Blommiga Rutan sa...

Hej Regina

Så klokt du skriver, ord som vi alla verkligen borde ta till oss och tänka på, ofta.
Vilken fin header och vilket otroligt vackert fönster!
Tänker ofta på dig och hoppas att allt blir bättre för dig och dina nära och kära.

Många kramar Anncathrine

Black Iris sa...

Ja tänk så många gånger man tänkt så..
Samtidigt är det skönt att man inte har en aning om vad som händer nästa dag..

Kram Maidi

Rosa i huset i vitt sa...

Ja det borde man nog tänka på ibland..
Kram till dig
Rosa

Inspiration i vitt sa...

Du är såå goo du regina. Tänker ofta på dig och önskar att du fick må bra. Kramar i massor/Ingela.

Anette sa...

Ja tack för de kloka orden Regina...det är lätt att glömma när allt flyter på. Jag hoppas av hela hjärtat att allt ska lösa sig för dig. Kramar och böner från Nettan

Nyanser av vitt sa...

Ha en fin andra advent. Tänker på dig
Kram Agneta

Blåbärs och smultronstället sa...

Tänker på dig och hoppas att det vänder och att du får känna mer glädje och lugn och ro i ditt liv.Efter att jag varit sjuk tänker jag ännu mer på att man ska vara tacksam för livet och inte ta något förgivet.
Varm kram till dig!
Susanne

Anonym sa...

hej kära du..

tänk om man kunde dra tillbaka tiden, då skulle även jag vilja göra det, jag har så mycket osagt till min far som dog utan att jag hade talat ordentligt med honom. Men jag visste inte hur jag skulle hantera allt, se honom lida och inte veta vad jag skulle säga eller göra..

så du är inte ensam, kom det ihåg.

jag ser på dina bilder som du har tagit för dagen på bloggen och känner HOPP.

du är inte ENSAM, kom det ihåg..

//
Elisabeth i V-by

Anonym sa...

Vill bara skicka en kram..

Kram Marie

Verasantik sa...

Hej.

Du skriver så fint om det som säkert många känner och även jag. Hoppas du får någon glimt av solsken i ditt liv snart och bakslagen slutar komma i ett. Tänker på dig.
Kram Eva.

skifferhuset sa...

Så många kloka å fina ord, jag hoppas att allt tråkigt snart vänder sig för dig, ger dig många styrkekramar! Iréne

Alice & Elvira sa...

Fina och kloka ord, många gånger man önskat man kunde vrida tillbaka tiden, samtidigt som det är lätt att glömma när allt väl flyter på...

Hoppas du får börja må bättre snart.
Massa varma styrkekramar till dig!

Ps. underbart vackra bilder som vanligt och jättefin julheader.

Kram/ Catarina



Änglarnas hus sa...

Vackra och eftertänksamma ord..får mig att också tänka till...precis på samma sätt hade vi det förra december..men allt har ordnat sig..hoppas att det gör det för er också!!

varma kramar sänder jag dig!! Kram sanne

Maria sa...

Jag hoppas att du slipper fler bakslag och att du får chans till ro och återhämtning!!!

Kram♥ till dig!

Amelie sa...

Så fina bilder!
Kul att hitta hit!
Kram Amelie www.winckvintage.com

Monica, Blogg Betongkrukan sa...

Hej Regina,
Jag hoppas du ska få en fin Jul och ett fantastiskt 2013!!

Stor kram Monica

Gabriella sa...

Tack ska du ha!

Tänkvärda ord verkligen! Det är så lätt man glömmer det fina i vardagen, och de små vardagsbekymmer som finns är så små när tunga besked kommer och slår ner.
Jag hoppas så att du får må lite bättre snart! Gör bara saker som gör dig gott!
Styrkekram

Le petit jardin sa...

Det kan göra ont, det kan vara tungt men jag hoppas du snart kämpar dig igenom det och kan lägga all den negativa energin bakom dig och få fram den positiva. Men dina bilder och ord är så fina och du har det inom dig, det där fina och vackra..håll fast vid det

Stor styrkekram
Kajsa

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Kloka ord som vi alla borde ta till oss. Att uppskatta det fina i vardagen glömmer vi ofta bort.
Önskar dig allt gott, kram Ing-Britt

idémakeriet sa...

Vackra ord vännen.
Ja oftast tänker vi inte på att stanna upp och njuta av det vi har.
Vi rusar fram i den tiden vi lever i och det är ju rätt så mänskligt också.
Men när de tunga molnen drar fram i himlen då blir vi mer uppmärksam på de små sakerna i livet som gör att det där lilla blir plötsligt stor.
Jag klappar min dator och hoppas att du får känna den smekningen.
Tänker på dig.
Kram gerda