lördag 17 november 2012

Det är svårt...

...för inget har förändrats till det bättre, utan ännu ett bakslag drabbat mig. Ibland känns det som att jag inte vågar andas...vad blir nästa sak som händer...
Det är också svårt att upptäcka att i min omgivning finns människor som "när" sig på att jag har det jobbigt...människor som drar egen nytta av att mitt liv är tyngt av bekymmer...då mår de själva bättre och kan även framhålla sin fullkomlighet...man brukar säga att i nöden prövas vännen...så sant, så sant...   
Därför är jag glad att jag har ER, ni stöttar och peppar mig här och via mejl och jag har bara fått medkännande ord...tusen tack mina vänner!
Kram,
Regina

32 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Du har viss hamnat på livets skuggsida. Så tråkigt att du inte har stöd från omgivningen. Hoppas allt löser sig till det bästa.

Stor varm kram från Karin

Anonym sa...

kära du, känner inte dig,men jag vill ändå cyber krama dig, eftersom du verkar behöva en. Att inte få stöd från omgivningen, känner jag till och har fått pröva på. Ha en härlig helg , trots allt. Om jag kunde ngt annat för dig göra..

// elisabeth

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men Regina, det här var inte bra, blir jätteorolig för dig. Hoppas att det finns någon nära som du litar på och som stöttar dig.
Stor varm kram
AnnaMaria

Anonym sa...

Dette var ikke koselig å lese, håper virkelig du har noen nære som du kan få støtte av!
Tenker masse på deg.....
Varme tanker og klemmer!!
Klem Merete

Nillis sa...

Nämen, vad är det som hänt? kramar i mängder

Margot sa...

Så tråkigt att höra att du har det så jobbigt, hoppas du har någon i din närhet som kan hjälpa och stötta! Önskar innerligt att det vänder till det bättre för dig snart!
Styrkekramar Margot

Ninnis sa...

Hoppas att allt snart vänder till det bättre och blir lättare....<3
Sänder massor av styrkekramar !!!

/Ninni

Rosa i huset i vitt sa...

Hoppas allt blir bättre snart
Många kramar till dig

Rosa

Camillas vita villa sa...

Hej på dig!
Du som alltid är så positiv och gullig och ger mig fina kommentarer på min blogg. Jag vill verkligen att du ska må bra. Stäng öronen och bry dig om dig själv och de som uppskattar din närvaro. Det är fördelen med att vara vuxen, du kan bestämma vem du ska umgås med. Träffa de som ger dig energi. Välj den vägen där du möter människor du mår bra av.
Hoppas att du fixar situationen.
Kram Camilla

Unknown sa...

Men kära Regina vad ledsen jag blir över att höra hur dåligt du mår.
Skickar dig en bamsekram och hoppas snart lyckan snart vänder sitt ansikte mot dig.
//Ing-Britt

Hannis sa...

När jag läser om människor som när sig på andra människors olycka så skulle jag vilja nysta till dom.
Inte fysisk men verbalt!
Tala om att det är inte okej att kalla sig vän och inte finnas där och stötta när det är som värst!
Fy fabian säger jag bara.

Så hoppas jag att det svåra snart vänder.
Skickar en massa kraft och kramar/Hannis

Felix sa...

Tråkigt att du har det så tungt just nu! Hoppas verkligen att det finns några "riktiga" vänner där för dig när du behöver dem som bäst! Tänker på dig vännen och önskar dig allt gott!

Kram
Elisabet

Rummet för välbefinnande sa...

Regina - det var så längesedan jag tittade in hos dig, men så fick jag en känsla av att göra det nu. Livet rusar fram i en hiskelig fart, så emellanåt så brukar jag dra lite i bromsen och sedan stänger jag bort nästan allt. Så unnar jag mig en stund i stillhet så att jag laddar och får lite ny energi. Därför är jag inte så aktiv i bloggvärlden, förutom att jag skriver mina inlägg eftersom det ger mig så oerhört mycket.... Just detta att få skriva.
Men, det gör mig så ledsen när jag läser att du har det svårt. Vi känner ju inte varandra egentligen, men ändå så känns du som en vän och jag önskar så att det stillar sig så att du får må bra!

Det verkar som om det har varit en ganska omtumlande tid för många. Som om man gör upp med en hel massa, rensar, gör insikter, växer, utvecklas - ja, du vet. Som om man håller på att göra utrymme för något nytt.

Tänk om det är så att allt det där jobbiga som har varit ett tag nu gör som ett slags tomrum inom dig - och i det tomrummet kommer du sedan att kunna fylla på med en massa bra saker?!

Visst vore det väl fint ändå. Det hoppas jag och det önskar jag verkligen.

Sköt om dig och var rädd om dig!
Kram Mia

Lövkojan sa...

Så tråkigt att upptäcka att det finns såna människor i din närhet, det är verkligen inte bra, ibland får man då tyvärr själv ta avstånd!

Önskar dig så ett lugn, fina vänner och att hitta balans igen!

Sköt om dig, kram Marie-Louise

Anette sa...

Så tråkigt att höra att du inte mår så bra...Jag hoppas av hela hjärtat att allt ska ordna upp sig för dig...

Sköt om dig och många styrkekramar från Anette

Solstrimmor sa...

Kära lilla du... så tråkigt att det inte finns en enda glädja hos dej. Och det är sorgligt när ens vänner visar sej vara tärare. Men nog har du stöttande fina vänner också?

Jag önskar dej varje ljusglimt som finns! Sköt om dej.

Kramar Eva-Mari

lisashus sa...

Åh, så tråkigt för dej! Det låter fruktansvärt jobbigt!
Styrke- och tröstekramar!
Lisa

Bitte sa...

Det låter inte alls bra med ännu ett bakslag och med människor i din närhet som inte ger dig välbehövlig näring utan i stället när sig på din olycka. Tyvärr känner jag igen det där alltför väl, med vänner som på något sätt "gottat" sig i min olycka. När sedan allt vände och började bli bättre igen, skulle de här "vännerna" alltid prata om allt det jobbiga som jag lyckats lämna bakom mig. De gav mig ingen som helst chans att börja må bättre utan gjorde allt för att dra ner mig igen!

Hoppas att det också finns fina och varma människor omkring dig som kan finnas där för dig nu när det blåser kallt!

Många varma styrkekramar
Bitte

Anonym sa...

Hoppas att det snart vänder till det bättre!
En stor kram från mig!
Birgitta

Elle sa...

En olycka kommer sällan ensam och därför känns det ibland som om man hamnat i en negativ våg. Jag känner så väl igen denna känsla.
En dag kommer det att vända till det bättre igen, jag lovar!
Vänner som inte är riktiga vänner, utan energislukare, ska man undvika. Välj bort de personer i ditt liv som du inte mår bra av. De gör dig bara osäker och får dig att må ännu bättre. Koncentrera dig på dig själv istället.
Önskar dig kraft och styrka, vad det nu än är som tynger dig.
KRAM! ♥

idémakeriet sa...

Men kära du, ännu mer bakslag?
Ja du får verkligen allt som en klump.
Vad otroligt tråkigt att läsa att människor verkar njuta av du har det jobbigt just nu.
Kan nästan inte tro på att det finns sådana människor.
Jag hoppas verkligen att du kan göra dina axlar från satin så att alla dessa elaka ord/blick glider från din axlar lika snabbt som de kom på din axel.
Det kommer en dag att allt vänder sig igen och att du får se ljuset igen.
Jag skickar dig massvis med styrkekramar.
Så fina dina torkade pioner är, ljuvliga!
Kram gerda

skifferhuset sa...

Sänder många styrkekramar till dig! Hoppas allt ordnar upp sig för dig! Kram Iréne

Gabriella sa...

Åh så tråkigt att höra! Känner så med dig. Att vissa människor gläds åt andras olycka kan jag bara inte förstå. Allt gott och krya på dig!
Kramar

Blåbärs och smultronstället sa...

Fina Regina!
Tack för fina ord hos mig, det värmer!
Hoppas verkligen att det vänder snart och att du känner att du har några vänner i din närhet som stöttar dig.
Varma kramar Susanne

Maria sa...

Jag vet ju inte vad som har hänt dig... men jag känner med dig och hoppas att det trista och jobbiga avtar. Att det försvinner och lämnar plats för sådant som gör livet glatt och trivsamt!

Att upptäcka att det finns människor som när sig av andras olycka är hemskt! Jag tror att vi alla någon gång har råkat ut för det. Sådan "vänskap" har jag alltid valt att avsluta. Jag tänker att dessa människor kan kompenserar sina fattiga och självupptagna liv med annat. Inte genom att sko sig på min eller andras olycka/bekymmer!

Stor kram till dig! Jag hoppas att du snart mår bättre!!!

Elsa och Helena sa...

Jag skriver som de andra, jag vet inte vad som hänt dig men var säker på att saker och ting kommer att bli bättre med tiden.

Välj bort dåliga vänner och energitjuvar, försök ta hand o dig själv och hitta lugna stunder.

Bamse kram Helena

Stina sa...

Min kära gumma!
Jag förstår PRECIS vad du menar. Hoppas verkligen att du får må bättre snart.
Så ska du veta att du alltid kan höra av dig till mig om du vill det.;-)
Via mejl eller telefon.
Puss och kram Stina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Låter inte alls bra det där. SKickar en massa kramar till dig, och hoppas att den kan vara en liten, liten tröst i eländet.
Kram
Marie

Hanna sa...

Kära du.
Många kramar till dig och underbart vackra bilder.
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha en bra helg vännen.
Kramar
AnnaMaria

HWIT BLOGG sa...

Hej där!
Vi kämpar på..du och jag! Du vet var jag finns...
Varm kram,
Titti

Frøken Anker sa...

Hej Regina, det lyder ikke så godt. Når jeg har ramt den mørke side, så køber jeg et naturprodukt. PERIKUM. Det holder mig oppe i de mørke stunder.

Et stort kram til dig
Birgitte